Beste SD'ers,
Afgelopen jaar is ons "platform" live gegaan. Onder dit platform vallen een 2-tal website's. Onze hoofdwebsite (http://bit.ly/2hRnG7Z) begint nu flink goed te ranken in Google (boven een aantal grote partijen op zeer competitieve zoekwoorden). Nu besteden we veel aandacht aan de optimalisaties van het platform maar zijn we toch nog opzoek naar extra feedback. We zouden jullie graag vragen wat jullie vinden van het platform? Wat is er goed? Wat is er verschrikkelijk? Zo lang je het maar kunt onderbouwen.
Onze USP's:
- Geen productfeeds benodig waardoor "kleinere" websites zich kunnen aansluiten bij ons
- SAAS-vergelijker (onze vergelijker kunnen we op andere websites plaatsen voor meer outreach)
- Snelle website & gebruikersvriendelijke interface
Heb jij een mening over onze website? Dan horen wij heel graag wat je er van vind. Het kan immers altijd beter!
met vriendelijke groet,
Tom Giesbergen
p.s. de link: http://bit.ly/2hRnG7Z
- Platform check
-
19-12-2016, 15:00 #1
- Berichten
- 877
- Lid sinds
- 15 Jaar
Platform check
-
-
20-12-2016, 08:57 #2
- Berichten
- 5.661
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Platform check
Het draait hier lekker snel, en is duidelijk. Dat wordt dus echt mierenn##ken...
- Ik vind die zandkeurige achtergrond van de header niet echt mooi. Ook geeft de foto van die horloges een beetje "nep" idee.
- De lichtblauwe balk onder de header (met de logo's vd webshops) kan lager. Dan komt de commerciële boodschap eerder in beeld.
- De page title van de homepage is ronduit spammy (3x sporthorloge!) en veel te lang. Dat geldt ook voor de diverse vergelijkingspagina's. Ook daar zie je keyword stuffing. Best een flinke misser!
- De page titles van de merken pagina 's kunnen echt veel beter en bevatten soms ook foutjes.
- Ik mis de meta description (iig op de productpagina). Ook dat is een beste misser!
- Op de productpagina staat de tekst onderin. Bovenin staat een excerpt dat identiek is aan het begin van die tekst daaronder. Dat werkt niet. Het staat ook "stom". Bovenin moet echt een korte, krachtige introductie staan.
- De zin die linkt naar de verdere specificaties is krom
- De oranje buttons van de vergelijkbare producten kunnen beter. De tekst in die button mag meer opvallen en de border van de button mag minder opvallen.
- Hoeveel zin heeft het om onderaan iedere productpagina dezelfde tekst over advies etc te zetten? Met name als die tekst niet lekker leest en overduidelijk voor SEO en niet voor de bezoeker is geschreven?
- Op de vergelijkingspagina's zie ik twee kleuren groen die niet matchen.
- De diverse buttons naar "vergelijk webshops" en "vergelijk prijzen" zijn oranje resp. groen. Zou je dat niet wat uniformer (herkenbaarder) maken?
- De padding in het uitklapmenu is riant. Daardoor is het uitgeklapte menu te hoog voor doorsnee laptops met 1366 x 768 pixels.
- Zijn (op de productpagina) de blokken "meest gekozen" en "vergelijken en bestellen" niet overkill? Eentje is toch genoeg? Kun je niet de beste dingen daaruit niet gewoon combineren?
- Op de productpagina vind ik in de tab "informatie" een losse tekst "description".
- De blokken in de linkerkolom van de vergelijkingspagina's mogen best wel inklapbaar zijn.
Zo is 't wel even genoeg.
Nog één opmerking: je ziet bij de webshops een duidelijke trend naar meer beleving. Denk er eens over na hoe je dat ook hier in kunt verwerken. Het is nu allemaal erg nuchter, en duidelijk geïnspireerd door Bol en Coolblue. Dat is op zich ook prettig, maar ik mis wel het idee van "yesss, de mensen van deze website zijn sporters en die weten dus wat ik nodig heb". De meeste vergelijkingssites hebben een flinke database met gebruikerservaringen, die mis ik hier. Bij dergelijke gespecialiseerde dingen hebben kopers ook graag wat advies. Dan is de indruk dat je weet waar je het over hebt wel fijn, bezoekers hebben wel eens een beetje overtuigingskracht nodig.
-
20-12-2016, 09:05 #3
- Berichten
- 537
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Platform check
Op mobiel even bekeken:
De filters werken heel irritant, je verwijdert heel snel dingen.
Uitlijning is soms vergeten.
Tip:
Ga een dag ALLEEN maar op mobiel testen, anno 2017 zul je meer sales via mobiel gaan krijgen dan via destkop.
-
20-12-2016, 09:57 #4
- Berichten
- 877
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Platform check
@Bas,
Allereerst bedankt voor je uitgebreide reactie.
- Wij zelf vinden de kleur ook niet ideaal, maar de CTR naar de onderliggende pagina's is wel het hoogst bij deze kleur.
- Betreffende de balk, goede opmerking! Gaan we aan werken. De padding kan inderdaad een stuk minder
- Hij is inderdaad (veel) te lang. Echter zien we wel dat Google zelf een andere selecteerd (in de SERP's). Waarschijnlijk gaan we op die versie verder
- Kan het zijn dat je op een product-pagina zat die geen tekst bevatten? In dat geval mist de meta description inderdaad. Dit omdat we de laatste tijd de focus hebben liggen op een ander project waardoor de teksten wat uitblijven. Maar goed dat je ons erop wijst!
- Ook die kromme zin is een goede opmerking! We willen zowieso nog wat gaan veranderen aan de lay-out/structuur op de productpagina (onder de beste aanbieders). Deze nemen we dus mee.
- Waar zie je op de vergelijkingspage een 2-tal groene kleuren? Het groen van de ratings is het groen van de border van de button eronder.
- De opmerking over de groene en oranje buttons ben ik met je eens. Daar moeten we eens goed naar gaan kijken cq. testen
- Betreffende de "meest gekozen" en die "vergelijken bestellen" zijn niet zozeer overkill. Binnen de meest gekozen tonen we geen producten die niet op voorraad zijn. Simpelweg omdat we daar waarschijnlijk geen sale mee maken. In de tabel daaronder komen alle webshops (dus ook waar het product niet op voorraad is).
- De losse tekst "description" wordt inderdaad getoond op product-pagina's zonder product-tekst. Deze worden geschreven.
- In het geval dat er meer dan 4 aanbieders van het product zijn, dan is het blokje aan de linker kant in te klappen.
Betreffende het advies, dat hadden we eerst ook! We zagen ook dat het de sales heel erg ten goede kwam. We zijn ons dus aan het orienteren of we een tool hiervoor gaan gebruiken of dat we zelf e.e.a. gaan opzetten. Het advies m.b.t. de beleving vind ik zelf een lastige. Ik begrijp dat het nu een beetje "kill" overkomt. Het is alleen lastig om dat te veranderen zonder daarbij de huidige gebruikersvriendelijkheid aan te tasten
-
20-12-2016, 10:02 #5
- Berichten
- 877
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Platform check
@Jeroen,
Allereerst ook bedankt voor je reactie!
Zou je mij iets specifieker kunnen vertellen wat je irritant vind? We zien juist dat mensen het mobile-filter nu veel beter (kunnen) gebruiken dan voorheen. Echter, er is altijd ruimte voor verbetering!
Betreffende de uitlijning, dan heb je het waarschijnlijk over de content boven het filter? Dat klopt, die staat nog open en dus op de to-do!
-
20-12-2016, 11:19 #6
- Berichten
- 5.661
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Platform check
Op iedere vergelijkingspagina is het groen van de button (#96c93f) anders dan het groen van de tekst en waarderingen (#00b900).
Waarom staat de pagina Aanbiedingen trouwens niet op een eigen plek in het hoofdmenu? Idem voor Merken en Webshops? Dan maak je het uitklapmenu ook een niveau minder en daardoor veel eenvoudiger. Je zou voor Aanbiedingen trouwens ook een CTA kunnen bedenken.
Let verder op keyword stuffing. Ik kom dat ene woord wel griezelig vaak tegen. In de kopjes, menu's, slugs, echt overal. En als het mij als (in dit geval wel kritische) bezoeker opvalt, is het dus misschien net wat te veel.
-
20-12-2016, 12:21 #7
- Berichten
- 537
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Platform check
Als je op filteren drukt op mobiel opent het filter, maar hoe gaat ie dicht?
Als ik daarna bijvoorbeeld de prijs wil aanpassen, druk ik op prijs, maar dan is die opeens helemaal weg.
Geef feedback tijdens het filteren, bijvoorbeeld hoeveel resultaten er zijn. Als ik 0-100 aanklik bij prijs, en dan al direct zie dat er geen of weinig resultaten zijn, kan ik alvast 100-200 erbij aanklikken.
Zomaar wat tips, maar zoals ik zei. Ga het zelf eens gewoon doen, en doe alsof je een echte bezoeker bent...
Of kijk het eens af, bijvoorbeeld bij het filter van airbnb op je mobiele telefoon.
-
20-12-2016, 13:31 #8
- Berichten
- 877
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Platform check
@Bas,
Wederom bedankt voor je antwoord.
Betreffende de kleur, dat was een fout. De background-color werd overschreven door een andere styling. Dat is nu opgelost!
De aanbiedingen hebben we niet in het hoofdmenu staan omdat we niet willen sturen op de goedkoopste! Dit omdat we ons daar - op de lange termijn - mee in de vingers kunnen snijden. We geven meer aandacht aan de webshop met de hoogste eCPC. Die eCPC wordt naar beneden gehaald als er alleen maar aanbiedingen zouden worden afgenomen. De huidige aanbiedingen hebben nu trouwens toch al een CTA? of bedoel je op de product pagina?
Keyword stuffing kan ik me wel in vinden. Al moet ik zeggen dat we dit niet met opzet zo gedaan hebben. Nu je mij er zo op wijst vind ik het ook vrij veel.
@Jeroen,
Wederom bedankt.
Ik zag dat een icoon nog niet getoond werd, die staat er nu ook weer zodat je in iedergeval weet hoe hij nu dicht moet. Als we zelf op prijs drukken klapt hij bij ons niet dicht. Zou je kunnen vertellen welk mobiel je gebruikt zodat we dit kunnen testen (dat zou namelijk niet mogen gebeuren). Die feedback is een hele goede, moeten we alleen even kijken of daarmee de respons(tijd) niet dramatisch naar beneden gaat.
Het huidige filter is afkomstig van één van de grotere (online) spelers.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic