Beste Sders,
Ik ben al een tijd een uitweg aan het zoeken naar de nieuwe SEO (aangezien linkbuilding op zijn retour is*) nu heb ik internationaal een aantal parameters uitgezet na de laaste Big G update, en tot mijn verbazing is het woord "reviews" ongeveer in de 10x in de top 30 SEO punten naar voren zie komen. In allerlei vormen en maten ik ga hier even niet op de details in dit kan je uitgebreid terug vinden op het web.
Daarnaast het ook heel duidelijk dat Google wil zien van wie de site is. (NAW gegevens) Dit zijn ook nog eens 5 punten waar ze op hameren en mensen dus resultaat mee boeken. Nu is de vraag natuurlijk wie is hier al druk mee bezig geweest en merkt hier resultaten van? Of hebben ook een oplossing bedacht voor het review systeem, want een comment onderaan de WP pagina is niet meer genoeg. :) Daarnaast de vraag waar wil Google heen kunnen we Google voor zijn in hun besluiten?
Eigenlijk wist ik het al maar goed haal hem toch maar een keer aan: PR komt in de top 30 niet meer voor en PA ook niet meer. DA staat met stipt op nummer 1 en dit zijn in 1 jaar toch wel verassingen voor mij. Dus misschien misleiding bij het domein verkopen kan dus ook eens stoppen.
* een van de hoogst scorende factoren nog eens alleen word duidelijk gezegd gerelateerde domeinnamen en links is belangrijk.
- SEO 4.0? Ik wil graag met jullie brainstormen.
-
16-01-2015, 08:30 #1
- Berichten
- 333
- Lid sinds
- 11 Jaar
SEO 4.0? Ik wil graag met jullie brainstormen.
-
-
16-01-2015, 10:35 #2
- Berichten
- 219
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: SEO 4.0? Ik wil graag met jullie brainstormen.
Dit vind ik persoonlijk wel een interessant video over SEO in 2015
https://www.youtube.com/watch?v=by8rYZwHgeE
-
16-01-2015, 14:17 #3
- Berichten
- 526
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: SEO 4.0? Ik wil graag met jullie brainstormen.
Sommige mensen vergeten dat ze een website voor de klant maken... #usability
-
16-01-2015, 17:12 #4
- Berichten
- 158
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: SEO 4.0? Ik wil graag met jullie brainstormen.
Google hecht heel veel waarde aan authority websites. Dat kan je o.a. opmaken aan de richtlijnen die google heeft opgesteld wanneer je website is geraakt door de Panda update.
Die authority focus van Google is in het algoritme verwerkt.
Zo zijn trust links een grotere factor van belang geworden.
Een lage bouncerate.
Social sharing.
branding. Positioneer je website als een merk.
-
16-01-2015, 17:38 #5
- Berichten
- 1.490
- Lid sinds
- 10 Jaar
Re: SEO 4.0? Ik wil graag met jullie brainstormen.
NAW - gegevens heb ik er niet opstaan, maar als Google er gelukkig van wordt zet ik er met alle plezier mijn Panamese postbus op. Reviewsysteem vraag ik me vanaf wat ze er precies mee bedoelen en of dat op te lossen is door bv. een review plugin toe te voegen en alle artikelen een bepaalde rating te geven?
Waar Google heen wil is de beste sites bovenaan en dat is sleutelen, aangezien "beste" vaak lastig te vertalen is in een algoritme en de diverse factoren in het algoritme vaak wel te manipuleren zijn. Neem bv. linkbuilding. Hoe meer er over je site wordt gepraat, hoe beter je site zou je zeggen. Prima, veel partijen kopen massaal links en vermeldingen in. Met een baggersite en handig ingekochte links, overtref je dus wel sites die wel kwaliteit leveren en waar echt over gepraat wordt.
Social media sharing merk ik de voordelen van. Onmisbaar iets. Facebook & Twitter zijn een wezenlijk onderdeel van het internetten tegenwoordig. Genoeg mensen die een groot deel van hun tijd op Facebook het nieuws lezen, dingen die ze willen kopen opzoeken, etc.
Zo zal Google nog wel even aan het knutselen blijven, aangezien als ik bv. op medische dingen zoek ik nog altijd pagina's van wat goedwillende SEO-schrijvers bovenaan krijg i.p.v. adviezen van mensen die er echt voor gestudeerd hebben.
-
17-01-2015, 16:27 #6
- Berichten
- 15
- Lid sinds
- 11 Jaar
Re: SEO 4.0? Ik wil graag met jullie brainstormen.
Overal aanwezig zijn en in gesprek komen met mensen uit het vakgebied. Door zelf ook actief kennis te delen op social media. Hierdoor kom je in contact met de juiste personen die autoriteit hebben + de consument ziet ook dat er een iemand met kennis achter de website/bedrijf zit. Via een autoriteit op te bouwen via de kanalen waar de bezoekers zitten, is de kans groot dat dit ook zijn uitwerkingen naar de website heeft.
Hierachter moet wel een website zitten die de juiste informatie biedt en ook rekening houdend met factoren als ctr en bouncerate. Belangrijk hiervoor zijn de titel en meta tag in combinatie met de inhoud van de pagina. Val geef de bezoeker waarnaar ze opzoek zijn.
Komt vrijwel overeen met de berichten hierboven. Hoe actief zijn jullie nu op social media en zijn jullie van plan dit anders aan te gaan pakken in de rest van 2015?
Video die Raymond heeft gedeeld is ook interessant en legt inderdaad de achterliggende gedachtes uit. Alleen vraag ik me af hoe je reviews moet verzamelen voor pure informatie sites?
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic