Tijd om weer eens wat oproer te veroorzaken hier ;)
Nog steeds kom je hier op Sitedeals de mogelijkheid tegen om jouw tekst op een 'artikelwebsite' te plaatsen met een PR van 4 en hoge DA!
Helemaal geweldig zou je denken, maar dit zijn oude domeinnamen met waarde, waar nu ineens allerlei soorten artikelen op worden gepost. Jouw artikel over je webshop op een oude website over Programma BSN? Geen probleem. Of wat dacht je van het topdomein AWpresenter? Geen idee wat er ooit op stond, maar zal vast wel goed zijn.
En daar gaat het mis
Misschien dat Google deze sites nu nog wel waardeert, maar waarom zou je betalen om ergens een artikel te plaatsen, op een website die helemaal NIKS met jouw onderwerp heeft te maken? Wil je toch overwegen om je artikel te plaatsen op zo'n site; check dan van te voren even dit.
- Wat voor een website was het eerst? Zie http://archive.org/web/
- Wat was de taal van de website? Was dit eerst Engels? Dan kun je er vanuit gaan dat er veel Internationale links naar toe gaan, die nog allemaal dezelfde anchors hebben. Helemaal niks met jouw website te maken dus.
- Check het linkprofiel eens van de site, via bijvoorbeeld Linkresearchtools. Misschien nog wel 500 inkomende links, maar dus ook niks met jouw site te maken.
Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat deze vorm van 'marketing' echt afgeschreven is. Oude websites nieuw leven inblazen met een artikelwebsite kan wel, maar blijf dan bij het onderwerp van de website.
Zelf raad ik aan om artikels te plaatsen bij websites die al langer bestaan en daadwerkelijk over jouw onderwerp schrijven.
Just my 2 cents en laat de discussie hieronder maar losbarsten:)
- Het 'nut' van de artikelsites
-
19-08-2014, 13:36 #1
- Berichten
- 1.405
- Lid sinds
- 17 Jaar
Het 'nut' van de artikelsites
-
In de schijnwerper
Linkvada.com Linkbuilding Platform: Direct Linkbuilden op 77.000+ premium domeinenLinkpartnersErvaren tekstschrijver voor uiteenlopende schrijfklussenFreelance / WerkProfessionele tekstschrijver (actie: 2,5 cent per woord)Freelance / WerkWebapps op maat! Voordelig en snel gerealiseerd.Freelance / Werk -
19-08-2014, 13:46 #2
Wilhelmus Hengstmengel
- Berichten
- 720
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Het 'nut' van de artikelsites
Dennis,
Blij dat eindelijk iemand hier over begint. Dit is zo gevaarlijk om te doen, temeer omdat Google al lang en breed heeft aangegeven de zg artikelsites aan te gaan pakken.
Dus geen discussie van mij, ben het roerend met je eens.
-
19-08-2014, 13:56 #3gast74241 Guest
Re: Het 'nut' van de artikelsites
Daarom ben ik er ook mee gestopt.)
Google houdt niet zo van artikel directory's.
Daarnaast is het een nogal onzinnig iets om bij te houden, kan net zo goed een pixel pagina opzetten.
5 artikelen per dag, waarvan 2 kopieën, 2 onleesbaar en te kort, en met veel geluk 1 die nog net door kan.
Meestal ontdek je dan een week later dat die ene die je wel hebt doorgelaten bij 5 andere artikel directory's is aangemeld.
-
19-08-2014, 15:27 #4gast6068 Guest
Re: Het 'nut' van de artikelsites
Ik ben het helemaal eens. Bedankt voor je nuttige post!
-
19-08-2014, 17:26 #5
- Berichten
- 14
- Lid sinds
- 10 Jaar
Re: Het 'nut' van de artikelsites
Ga geen onzin vertellen als je er niet tegen kan dat jouw site's niet ranken door artikel directory's. Google houdt er nog steeds van. De Nederlandse artikel directory's zijn vaak troep omdat er nooit wat heeft opgestaan en omdat het linkprofiel van die artikel directory gewoon niks is.
Ja, al die artikel directory's doen dat, beetje op expiredomains.net kijken naar een domeinnaam met backlinks / DA en daarna registeren en Wordpress er op gooien. Neem een voorbeeld aan Mediarelease.nl ik gebruik die site alleen voor tier 2 backlinks, omdat ik weet dat die site ooit geblokt gaat worden door Google, en dan heb je nog de eigenaar van die site, die doodgewoon even zijn hele link netwerk openbaar zet - http://www.logticom.nl/een-overzicht...ng-websites-2/ (en die noemt zich een expert?)
Als iemand advies nodig heeft, kan ik je dat gratis geven.Laatst aangepast door Sabira M : 19-08-2014 om 17:28 Reden: linkje toegevoegd
-
19-08-2014, 17:36 #6
Wilhelmus Hengstmengel
- Berichten
- 720
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Het 'nut' van de artikelsites
Sabira
Je komt er van zelf achter. Als Google de artikelsites bant!
En trouwens, zonder artikelsites, kan je erg goed ranken!
-
19-08-2014, 18:15 #7gast74241 Guest
Re: Het 'nut' van de artikelsites
Ga geen onzin vertellen als je er niet tegen kan dat jouw site's niet ranken door artikel directory's. Google houdt er nog steeds van. De Nederlandse artikel directory's zijn vaak troep omdat er nooit wat heeft opgestaan en omdat het linkprofiel van die artikel directory gewoon niks is.
Ben je 5 of zo? doe even normaal ajb.
Google herkent artikel directories en houdt er niet van.
Dat hebben ze al vaker duidelijk gemaakt.
Het toevoegen van links aan een artikel directorie is zinloos, volgens sommigen zelfs schadelijk.
Matt Cutts, Google, over het toevoegen van links aan een artikel directorie: http://youtu.be/Bo75Og4M34Q
Matt Cutts is hoofd van Google webspam. Maar waarschijnlijk weet jij het beter.
-
19-08-2014, 18:25 #8gast654 Guest
Re: Het 'nut' van de artikelsites
Code:Sabira Je komt er van zelf achter. Als Google de artikelsites bant! En trouwens, zonder artikelsites, kan je erg goed ranken!
-
19-08-2014, 18:30 #9
- Berichten
- 14
- Lid sinds
- 10 Jaar
Re: Het 'nut' van de artikelsites
"Ga geen onzin vertellen?" RLOF.
Ben je 5 of zo? doe even normaal ajb.
Google herkent artikel directories en houdt er niet van.
Dat hebben ze al vaker duidelijk gemaakt.
Het toevoegen van links aan een artikel directorie is zinloos, volgens sommigen zelfs schadelijk.
Matt Cutts, Google, over het toevoegen van links aan een artikel directorie: http://youtu.be/Bo75Og4M34Q
Matt Cutts is hoofd van Google webspam. Maar waarschijnlijk weet jij het beter.
Het hangt er natuurlijk vanaf waar jij een link plaatst, als je op een spam artikel directory een linkje zet kan het inderdaad wel is fout gaan. ik kan nu nog steeds top 5 halen op 100k keywords met artikel directory's. Maar goed wat jij wilt, gelukkig hoef ik geen links in te kopen voor websites gerelateerd aan internetdiensten ;-)
@wim,
Je hebt gelijk, het beste is om van alles een combinatie te maken, dus Startpagina, web2.0, artikels (PBN), social, tier 2 links, tier 3 comments
-
19-08-2014, 18:38 #10gast74241 Guest
Re: Het 'nut' van de artikelsites
Ik vind het op zijn zachts gezegd nogal apart dat je mijn reacties, tot op meer dan een jaar geleden, doorloopt om een punt te maken.
Eerlijk gezegd vraag ik me af of verder wel helemaal goed gaat...
Maar , het zal verder allemaal wel, ik heb wel meer te doen.
-
19-08-2014, 18:47 #11
Wilhelmus Hengstmengel
- Berichten
- 720
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Het 'nut' van de artikelsites
-
19-08-2014, 18:50 #12
Wilhelmus Hengstmengel
- Berichten
- 720
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Het 'nut' van de artikelsites
Sommige startpagina's ja, sommige web2.0 (ligt sterk aan hoe en waar) ja, Artikels Nee, Social Ja absoluut, alleen daar op kann je top 3 halen, Tier 2 links?? voorzichtig mee zijn, Tier 3 comments NEEEEEEEE.
Maar dat is slechts mijn bescheiden mening!
-
19-08-2014, 18:51 #13gast74241 Guest
Re: Het 'nut' van de artikelsites
Amen.
-
19-08-2014, 18:51 #14
- Berichten
- 74
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Het 'nut' van de artikelsites
Mijn inziens is het hebben van een gevarieerd backlink profiel het belangrijkste en kunnen article directories daar prima een (klein) onderdeel van zijn. Wat mij wel tegenvalt is de originaliteit van de article directories welke hier op Sitedeals gepromoot worden, het lijkt erop dat iedereen maar een article directory scriptje online gooit en begint te promoten. Ik zou zeggen probeer je website meer te maken dan 'zomaar' een article directory, zeker als je mee wilt doen voor de lange termijn.
-
19-08-2014, 18:53 #15gast654 Guest
Re: Het 'nut' van de artikelsites
Beste Wim,
Je zult nooit e te nimmer kunnen bewijzen dat die linkjes niks doen, en ik zal nooit kunnen bewijzen dat ze wel wat doen.
eerst was er het verhaal met de gewone directorys, zijn een aantal geduvalueerd , maar nooit verbannen, toen kwam het verhaal van de artikeldirectorys, ik moet zeggen, er is er nog nooit 1 van mij uit google gegooid, en vele artikels ranken gewoon bovenaan, dus wat mij betreft zal het zo een vaart niet lopen.
Iedereen heeft zijn eigen manier van aanpakken, als je het fair wilt spelen, ga je ook nooit een linkje ruilen, of kopen, dat is ook tegen de richtlijnen.
En mij hoor je niet zeggen dat je de social links niet moet gebruiken, comments is daarentegen ook niet mijn ding
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic