Beste SD'rs.
Ik heb nu weer een opdracht ergens lopen (naam e.d. doet er even niet toe) echter heb ik een beetje moeite met de gang van zaken. De communicatie zelf is wel in orde maar voor mijn gevoel word er wel erg 'moeilijk' gedaan.
Ik verwacht namelijk dat als ik een opdracht wil laten doen, dat ik gewoon wat communicatie doe via de PM of Email. Graag ontvang ik dan ook gewoon een factuur via de mail en verder is het klaar. Immers doe ik ook gewoon zaken via SD en niet via iemand zijn website.
Nu is het geval dat ik mijn gegevens heb doorgegeven (ik nam aan voor een factuur) echter heb ik nu opeens een account gekregen met een standaard login. Natuurlijk even ingelogged en hier staat dus o.a mijn naam + achternaam en het werk wat is gedaan. Op de vraag of dit verwijderd kon worden, even mede als mijn email voor bijv. updates/nieuwsbrief e.d. kreeg ik te horen dat dit account 'automatisch' er is omdat ze een factuur hebben gemaakt. Ik hoef er niets mee te doen, en ik zou m'n account dan zo kunnen laten.
Nu vindt ik op zich heel dit systeem wel okáy, het is wel leuk gemaakt maar: ik heb hier absoluut geen enkele behoefte aan.
In feite moet ik nu of;
- weer sturen dat ik het niet wil
- wachtwoord maar veranderen want een standaard wachtwoord (makkelijk te raden...) is maar niets
- het zo laten.
Hoe ik het went of keer: ik moet weer dingen ondernemen, terwijl ik wel wat beters te doen heb. Daarnaast ben ik gewoon geen fan van het feit dat ik het vermoede heb dat dus al mijn NAW gegevens e.d. in dat systeem staat (ik zie iig mijn naam + achternaam). Ik wil gewoon -geen- gegevens in een web applicatie tenzij ik dit zelf aangeef. Ik weet niet eens - wat - er in staat (in de DB, hun backend etc) en blijkbaar willen ze het ook niet verwijderen.
In ieder geval wil ik andere dan een tip mee geven:
Niet iedereen vind het wenselijk dat je meer doet dan : factuur sturen + opleveren.
Wil je meer, dan moet je dit gewoon even vragen in de trend van:
"Zal ik een account aanmaken? De voordelen hiervan zijn x, y en z".
"Wij doen dan *dit* met je gegevens, en jij kunt *dit* zien etc.. "
Ik doe vaak zaken met mensen, en als ik overal een account ga krijgen en op allerlei mailings kom te staan (al is het alleen maar over je server update of w/e) dan heb ik het hier snel voor gezien!
-
28-09-2013, 11:24 #1
- Berichten
- 200
- Lid sinds
- 15 Jaar
Handboek voor snellere communicatie opdrachten?
-
-
28-09-2013, 11:35 #2
64BitsWebhosting.EU
- Berichten
- 2.085
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Handboek voor snellere communicatie opdrachten?
Als je gewent bent om met kleintjes/particulieren zaken te doen dan kan ik me dat wel voorstellen. Dan krijg je vaak een factuur die in een word-docje of excel-sheet is geklopt, maar de meeste (iets grotere) partijen hebben wel een online systeem waarin je je factuurgegevens, producten, uitgevoerd werk e.d. kunt terugzien.
Over het algemeen heeft dit alleen maar voordelen (stel dat je je factuur kwijt bent en hebt die nodig voor je boekhouder, dan wil je wel de originele factuur hebben, of je wilt later nog iets bestellen, whatever).
Als je online bij de wehkamp of egaal welke andere online shop iets koopt heb je hetzelfde.
-
28-09-2013, 11:43 #3
- Berichten
- 200
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Handboek voor snellere communicatie opdrachten?
Het heeft voordelen voor u, niet voor mij. Waar is dan de keuze? Ik ben er van bewust dat bepaalde partijen een login e.d. hebben, echter dan kies ik er toch zelf voor om naar zo'n partij te gaan en daar alles in te vullen? Het geen waar ik nu overigens zit is ook een kleine partij, en ik kan mijn factuur online ook niet zien. Echter wel het werk (geschreven teksten).
Het is verder prima als iemand mijn gegevens in hun administratie gaat gebruiken, echter als er een geheel login systeem voor klanten e.d. in zit waarbij mijn account zomaar word aangemaakt met een zwak standaard password.. dan is het een ander verhaal.
Ik zag daarnet even de post van directbasing voorbij komen, in hun 'advertentie' staat duidelijk dat als je iets wilt, je dus daar op hun website een account moet aanmaken. Dit is gewoon prima, je verteld een klant dat ze op je website alles moeten doen.
Indien ik hier op SD iemand een opdracht geef, dan verwacht ik niet dat ik nog allerlei andere meuk krijg/moet doen, en HIER zit dus het verschil met uw verhaal.
-
28-09-2013, 11:53 #4
64BitsWebhosting.EU
- Berichten
- 2.085
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Handboek voor snellere communicatie opdrachten?
Mwoah, hoe een leverancier zijn administratie en dristributie voert is zijn zaak natuurlijk. Ok, een zwak wachtwoord is dan altijd taboe natuurlijk, maar zolang het geen zaken zijn die nodig zijn voor de administratie (en dus niet eens verwijderd mogen worden, los van het feit of een leverancier dat wel of niet online registreert), zou je deze gegevens wel kunnen laten verwijderen.
Misschien dat je daardoor dan ook later je teksten niet meer kunt krijgen, maar dat is dan je eigen keuze.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic