Naar aanleiding van een aantal verwijderde topics en een hoop verwarring en verontwaardiging leek het mij een goed idee om een topic te openen in dit forum om te informeren naar het beleid van SiteDeals.
Mijn vraag aan de crew van dit forum is als volgt: wat is de positie en het beleid van SiteDeals ten aanzien van (serieuze) klachten en kritiek op bedrijven en de crew van SiteDeals zelf?
Met vriendelijke groet,
Joël Zwaan
-
05-01-2011, 18:23 #1
- Berichten
- 696
- Lid sinds
- 19 Jaar
Regels omtrent kritiek
-
-
05-01-2011, 18:35 #2
- Berichten
- 210
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Regels omtrent kritiek
En wanneer wordt er een topic wel verwijderd als het om kritiek over een bedrijf gaat en wanneer niet? Dit is naar mijn mening totaal onlogisch en daarom wekte het de suggestie dat er alleen iets verwijderd wordt als de kritiek op een bedrijf van een moderator wordt geuit, maar dit kan natuurlijk een vergissing zijn!
Ik ben gewoon benieuwd..
-
05-01-2011, 18:35 #3
- Berichten
- 1.917
- Lid sinds
- 18 Jaar
-
05-01-2011, 18:39 #4
- Berichten
- 1.041
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Regels omtrent kritiek
Ik denk dat in dit geval Job even zou moeten toelichten waarom bepaalde acties gedaan zijn. Wij (gebruikers) zien dit van één kant af en dan lijkt het inderdaad een beetje op een vorm van oneerlijke concurrentie wat nogal ophef blijkt te veroorzaken.
Echter zal er ongetwijfeld ook een andere kant zijn. Hoe redelijk waren de klachten? Ik kan me voorstellen dat Job niet een forum vol met zwartmakerij wil wat nergens op gebaseerd is. Als er sprake van echte oplichting is zullen lijkt mij deze topics toch wel gewoon blijven bestaan.
Al met al denk ik dat dit een beetje een situatie is van conclusies uit een niet compleet verhaal.
-
05-01-2011, 18:47 #5
- Berichten
- 210
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Regels omtrent kritiek
In ieder geval heb ik hier de verwijderde post gevonden. Iemand heeft dit naar mij gestuurd. Zo hebben mensen een idee, als ze dit topic lezen, wat er precies verwijderd is.
www.mijnbestand.nl/Bestand-G8ABSESGN7D7.txt
Opzich is dit ook niet echt zwartmakerij.. het is gewoon een mail conversatie.. maar meningen verschillen!
-
05-01-2011, 19:13 #6
- Berichten
- 696
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Regels omtrent kritiek
Wat mij vooral opvalt zijn niet de klachten/zwartmakerij zelf, maar meer om de kritiek op SiteDeals hierover die genegeerd en verwijderd lijkt te worden. Dit gaat niet meer om kritiek op bedrijven, maar om kritiek over het beleid van Sitedeals zelf (mbt tot het censureren/verwijderen van topics). Déze topics worden ook verwijderd zonder maar enig commentaar van de crew. Dat Sitedeals geen plek is voor zwartmakerij van bedrijven kan ik nog inkomen, maar waarom wordt kritiek op het beleid van Sitedeals zelf niet geduld?
-
05-01-2011, 19:25 #7
- Berichten
- 2.816
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Regels omtrent kritiek
Het beleid van sitedeals is heel helder, we hanteren dan ook de beknopte versie van de algemene voorwaarden te weten https://www.sitedeals.nl/regels-sitedeals.php - De regels. Deze gelden voor iedereen, inclusief moderators en adminsitrators.
Tot zover het beleid van sitedeals.
Los daarvan is er gewoon sprake van netiquette, of zoals ik het noem common sense, boeren logica.
Vraag je gewoon af met welk motief een zaak ter discussie gesteld word en je weet voldoende. Als dit integer is kan iedereen alles aan de kaak stellen. Anders heeft het geen enkele zin.
Ik ga daar verder ook geen verantwoording over afleggen.erLaatst aangepast door Job Schneider : 05-01-2011 om 19:25 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
05-01-2011, 21:22 #8
- Berichten
- 1.001
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Regels omtrent kritiek
@Jurien,
Versio is gewoon falend(mijn mening, dacht laat ik dat ff zeggen), dat weten we onderhand echt wel. Ik kan me alleen niet voorstellen dat Job, als eerlijk man neem ik aan? Z'n naam aan zo'n bedrijf zal willen koppelen door de eigenaar als Moderator in dienst te nemen, en dan ook nog 'es bij de hosting. Maar goed.
@Job
Ik vind alleen je laatste zin: "Ik ga daar verder ook geen verantwoording over afleggen." echt de nummer #1 gemaakte fout door webmasters, als webmaster moet je ten alle tijde verandwoording afleggen bij de gebruikers. Hoe je het ook bekijkt, het succes van dit forum is dankzij ons. Ons als in: de gebruikers.
-
18-01-2011, 23:17 #9
- Berichten
- 1.531
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Regels omtrent kritiek
@Jurien:
Geef je hier niet een heel slecht voorbeeld? Juist in dit geval begrijp ik wel dat het verwijderd wordt. Het is misschien niet netjes het geld betalen voor recensies (Maar ach dat doet bijna elke hoster..) Maar wat gaf desbetreffende persoon het recht om e-mail communicatie (Wat volgens mij nog altijd prive is) op het web te gooien? Zeker omdat alle namen ed er gewoon nog in staan. Dit is in mijn ogen juist wel een kwestie van zwartmakerij maar goed.
Verder kan ik me niet veel belangrijke topics herinneren die verwijdert zijn, ik heb er ook wel enkele meegemaakt, maar goed ik vind nog altijd dat SiteDeals vrij goed geleid wordt, dus ik vind het dan ook niet echt belangrijk dat er een paar topics verdwijnen..
-
02-02-2011, 21:40 #10
- Berichten
- 1.035
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Regels omtrent kritiek
@Jurien,
Versio is gewoon falend(mijn mening, dacht laat ik dat ff zeggen), dat weten we onderhand echt wel. Ik kan me alleen niet voorstellen dat Job, als eerlijk man neem ik aan? Z'n naam aan zo'n bedrijf zal willen koppelen door de eigenaar als Moderator in dienst te nemen, en dan ook nog 'es bij de hosting. Maar goed.
@Job
Ik vind alleen je laatste zin: "Ik ga daar verder ook geen verantwoording over afleggen." echt de nummer #1 gemaakte fout door webmasters, als webmaster moet je ten alle tijde verandwoording afleggen bij de gebruikers. Hoe je het ook bekijkt, het succes van dit forum is dankzij ons. Ons als in: de gebruikers.Laatst aangepast door L. Hartsema : 02-02-2011 om 21:57
-
03-02-2011, 20:12 #11
- Berichten
- 696
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Regels omtrent kritiek
-
03-02-2011, 21:11 #12
- Berichten
- 180
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Regels omtrent kritiek
Allereerst vindt ik dat de moderator gelijk had het bericht/topic te verwijderen. Er staan persoonlijke gegevens in die duidelijk maken om wie het gaat. In verschillende topics die over oplichting gaan worden zulke berichten ook aangepast/verwijderd.
Dat de moderator toevallig ook degene is over wie het bericht gaat is dan ook een ongelukkige samenloop van omstandigheden, waarbij ik mij zelfs afvraag of het niet gestart is om juist een reactie uit te lokken bij de betrokkene wetend dat hij hier moderator is.
Verder vindt ik dat de topicstarter er blijk van geeft kennelijk in grote geldnood te verkeren aangezien hij verwacht dat binnen een dag(correct me if i'm wrong) er geld op zijn rekening gestort wordt.
Als je zaken doet moet je verwachten dat je af en toe moet wachten op je geld. Dat is niet leuk, en je baalt als een stekker, echter is het nu eenmaal realiteit.
Door omstandigheden lopen de dingen bij mij ook wel eens niet zoals ik gehoopt had, en als iemand anders daar de dupe van wordt baal ik, en kan alleen maar hopen dat de tegenpartij mij nog een kans wil geven.
De tegenvraag tenslotte van de hoster waarom er maar twee sterren zijn uitgedeeld in plaats van bijvoorbeeld vier heeft de hoster doen vermoeden dat de persoon die de rating gaf niet geheel tevreden was, en daarom werd gepoogd de vraag te stellen waarom slechts twee sterren.
Dat hierop geen fatsoenlijk antwoord werd gegeven maar een reactie die niet thuishoort in de algemene fatsoensnormen geeft aan dat de topicstarter alleen uit was op de beloning, en niet om een gedegen commentaar te geven.
ten slotte denk ik dat zelfs indien er nul sterren waren gegeven, en de topicstarter had dit gedegen onderbouwd hij wel betaald had gekregen, zeker als hij in het persoonlijk emailverkeer had uitgelegd waarom. Die reactie is namelijk bruikbaar voor het verbeteren van de bedrijfsprocessen, en dus van onschatbare waarde.
Persoonlijke noot:
Ook ik heb wel eens mijn vraagtekens over het hostingbedrijf , maar datzelfde heb ik ook met het energiebedrijf, de telefoonmaatschappij, enzovoort. M.a.w. je raakt eraan gewend
-
07-02-2011, 09:32 #13
- Berichten
- 1.035
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Regels omtrent kritiek
Volgens mij is er bij deze ook voldoende over gezegd. Mocht je er toch nog iets over willen zeggen dan verzoek ik om een privé bericht te sturen. Kritiek word geduld en mits onderbouwd ook positief ontvangen. Echter heeft het geen zin om publiekelijk te gaan discussiëren over het beleid van sitedeals aangezien dit vaak uitmondt in een zogeheten flamewar. Oprechte feedback gelieve dus per privé bericht te sturen.Laatst aangepast door L. Hartsema : 07-02-2011 om 09:56
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic