Beste SDers,
Momenteel ben ik bezig om een online browser spel te maken.
In plaats van flash wil ik dit in HTML5 met het canvas object doen.
Intussen al veel werkend, zoals het in en uitzoomen, slepen van het 'landschap' en het drag and droppen van elementen (huisjes bijvoorbeeld).
Mijn volgende stap waar ik al enkele dagen mee bezig ben is het opbouwen van het landschap uit meerdere vlakken, momenteel heb ik een 'veld' van 10000x10000px, hierin passen dus 10000 'tegels' van 100x100 pixels.
Het probleem is de performance, 10000 vlakken is zoveel dat hij dit nieteens inlaad.
Ik heb dit geprobeerd te verlagen naar 25x25 elementen, dit laat hij wel in.
Maar dan is het probleem dat het slepen, drag and droppen, zoomen niet goed en snel meer werkt, en uiteindelijk zullen er velen malen meer objecten tevoorschijn komen.
Mijn vraag is dus of iemand weet hoe ik dit het beste kan oplossen en misschien het advies welke technologie ik beter kan gebruiken dan canvas?
Gr. Robert
- Advies gevraagd
-
13-03-2013, 07:21 #1
- Berichten
- 483
- Lid sinds
- 15 Jaar
Advies gevraagd
-
In de schijnwerper
Autoriteit Verhogen met Blogs en BacklinksSEO/LinkbuildingLinkbuilding software met 75.000 blogwebsites NL / EN/ FR/ DE en veel andereSEO/LinkbuildingHandmatig linkbuilden aangeboden (vanaf 7,50 per link)Freelance / WerkIk doe sterke domeinnamen voor Nederlandse Affiliates, Publishers & Endusers weg.Domein te koop
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic