Ik heb een ticket systeem welke geïntegreerd moet worden in mijn dashboard.
Dit houdt in dat het menu van dit systeem in het menu van het dashboard moet komen.
en dat het in die zelfde layout draait.
Ook moet de beveiliging er uit gesloopt worden, want mijn dashboard heeft al een beveiliging.
anders moet ik twee keer inloggen (niet efficiënt)
- ticket systeem integreren
-
20-03-2017, 02:04 #1
- Berichten
- 132
- Lid sinds
- 9 Jaar
ticket systeem integreren
-
20-03-2017, 05:19 #2
- Berichten
- 106
- Lid sinds
- 8 Jaar
Re: ticket systeem integreren
Wat is precies je vraag?
-
20-03-2017, 07:32 #3
- Berichten
- 347
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: ticket systeem integreren
Om welk ticket systeem gaat het? Wanneer wil je dit klaar hebben?
-
20-03-2017, 11:40 #4
- Berichten
- 132
- Lid sinds
- 9 Jaar
Re: ticket systeem integreren
@kenneth osticket, hoe lang duurt zoiets? hoe lang zou het moeten duren? want anders doe ik hem wel gewoon zoals het nu is
en @michael de vraag staat bovenaan. welliswaar zonder vraagteken.
-
20-03-2017, 12:36 #5
- Berichten
- 106
- Lid sinds
- 8 Jaar
Re: ticket systeem integreren
Doelde meer op, wil je er hulp bij? wil je dat het voor je gedaan word? wat is het budget etc.
-
20-03-2017, 12:40 #6
- Berichten
- 132
- Lid sinds
- 9 Jaar
Re: ticket systeem integreren
ohhhhhh
Ja hulp is altijd wel fijn he.
anders is het loos melden wat je gaat doen, en daar is deze site niet voor (this geen facebook :P hahaha)
budget = 0,0 tenzij je voor OI komt werken.
In dat geval wil ik je best info geven (in privé) want reclame maken doe ik niet in deze categorie van vragen stellingen.
-
20-03-2017, 13:41 #7
- Berichten
- 2.690
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: ticket systeem integreren
Haha ik begrijp geen ruk van dit topic
-
20-03-2017, 23:07 #8
- Berichten
- 132
- Lid sinds
- 9 Jaar
Re: ticket systeem integreren
laat ik dan de vraag stellen ..........
Wie kan er het volgende voor mij doen?????????
een ticket systeem welke geïntegreerd moet worden in mijn dashboard.
Dit houdt in dat het menu van dit systeem in het menu van het dashboard moet komen.
en dat het in die zelfde layout draait.
Ook moet de beveiliging er uit gesloopt worden, want mijn dashboard heeft al een beveiliging.
anders moet ik twee keer inloggen (niet efficiënt)
plus omdat het voor meerdere websites is etc, 1 admin voor meerdere sites/bedrijven.
nogmaals, wie kan dit realiseren??????????????????????
-
20-03-2017, 23:13 #9
- Berichten
- 1.290
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: ticket systeem integreren
laat ik dan de vraag stellen ..........
Wie kan er het volgende voor mij doen?????????
een ticket systeem welke geïntegreerd moet worden in mijn dashboard.
Dit houdt in dat het menu van dit systeem in het menu van het dashboard moet komen.
en dat het in die zelfde layout draait.
Ook moet de beveiliging er uit gesloopt worden, want mijn dashboard heeft al een beveiliging.
anders moet ik twee keer inloggen (niet efficiënt)
plus omdat het voor meerdere websites is etc, 1 admin voor meerdere sites/bedrijven.
nogmaals, wie kan dit realiseren??????????????????????
Tevens is met een budget van €0,-- denk ik niemand bereid dit te realiseren.
-
21-03-2017, 05:06 #10
- Berichten
- 19
- Lid sinds
- 8 Jaar
Re: ticket systeem integreren
Mja, ik heb een dashboard ..... hier draait een CMS achter. Met inlog en beveiliging en al.
Deze heeft een skin en een eigen menu.
Ik heb een ticket script, deze heeft ook een eigen inlog en ook een eigen menu.
Nu moet het ticket systeem in de skin van het dashboard komen,
en het menu van het ticket systeem moet in het menu van de skin van de in het CMS draaiende dashboard.
en de inlog van het ticketsysteem is dus overbodig.
Kortom, 2 bestaande dingen moeten samengesmolten worden.
(nee niet met include ('ticket') of <iframe> )
Thans wil ik dit ticket systeem voor meerdere bedrijven en websites gebruiken.
Maar ik wil de admin hiervan maar 1 keer. Zou onlogisch zijn als ik XX aantal keer steeds opnieuw een ticket admin in moet omdat de tickets ergens anders vandaan komen.
Om de rest dan ook nog even uit te kauwen, op meerdere websites staan contact pagina`s.
Echter wil ik dat niet per mail binnen krijgen, maar moet dit het ticketsysteem ingeschoten worden.
Thans moet er nog een andere partij (die niets met mij van doen heeft) tickets uit dat systeem moeten kunnen ontvangen.
Dit is de financiële partij die ook een eigen werkomgeving heeft.
Nu heeft dit ticketsysteem een api mogelijkheid, echter weet ik niet hoe ik dit moet configureren daar ik geen programmeur ben.
Nogmaals, 2 bestaande dingen samensmelten dus.
-
21-03-2017, 20:48 #11
- Berichten
- 5
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: ticket systeem integreren
Zonder info over welk CMS en welk ticketsysteem het betreft is hier eigenlijk niets zinnigs over te zeggen, maar ik ga toch proberen uit te leggen waarom niemand dit gratis voor je gaat doen.
Over het algemeen is een dergelijke integratie van een professioneel ticketsysteem als bijv. Zendesk of Topdesk in een veelgebruikt CMS als Wordpress of Joomla een titanenklus en optimistisch gezien twee tot drie weken (full-time) aan werk. Dit komt doordat dergelijke systemen op geen enkel vlak compatibel met elkaar zijn, en alles via de API's aan elkaar geknoopt moet worden.
Heb je het over een zelfgebouwd CMS en een simpel ticketscript met veel minder uitgebreide functionaliteiten, dan is het een ander verhaal. Dan ligt het er maar net aan hoe de twee systemen technisch zijn opgezet hoe ingewikkeld het is. Dat kan dan variëren van 1-2 dagen werk tot een aantal weken werk.
Dan heb je het nog over twee andere punten waar je een API voor nodig hebt: het inschieten van tickets wanneer een contactformulier wordt ingevuld, en het uitlezen van tickets door je financiële partner. Bij het verwerken van je contactformulieren doe je nu waarschijnlijk vanuit PHP een aanroep naar mail(), dat zou je dan moeten vervangen door een aanroep naar de API van het ticketsysteem. Dat is waarschijnlijk niet zo veel werk, als je het voor één site voor elkaar hebt kan je het waarschijnlijk kopiëren/plakken voor je andere sites.
Je financiële partner zal waarschijnlijk ook wat ontwikkelwerk moeten doen om tickets via de API van jouw ticketsysteem op te halen en in hun eigen backend op te slaan, tenzij zij zelf een API beschikbaar hebben waar jij dan zelf je tickets naartoe moet pushen als ze binnenkomen in het ticketsysteem. Als zij het ontwikkelwerk doen hoef jij alleen maar de documentatie van je API aan te leveren, moet jij de tickets naar hun toe schieten dan is dat (mits hun API goed werkt en goed gedocumenteerd is) een paar uur tot 2 dagen werk.
Je hebt het hier echt over een maatwerk oplossing. Het kan enorm meevallen als alle systemen goed in elkaar zitten en op elkaar aansluiten, maar hier kan iemand ook zomaar een maand mee bezig zijn als alles tegenzit. Daarom is de kans heeeeel klein dat iemand het gratis voor je gaat doen. Tenzij iemand het een uitdaging vindt en wil kijken of het überhaupt gaat lukken.
-
21-03-2017, 21:16 #12
- Berichten
- 132
- Lid sinds
- 9 Jaar
Re: ticket systeem integreren
Beste Rick.
Ik heb eerder al genoemd dat het ticket systeem Osticket is.
De CMS is inderdaad een zelfbouw.
het ticketsysteem heeft al een mogelijkheid om extern tickets in te schieten (vanaf een website) het moet alleen geïntegreerd worden op de websites. (zoals je zei, één keer goed is daarna copy paste)
De api functie is iets wat ook al ingebouwd is. Sterker nog, als ik nu een api sleutel maak voor jou kan jij extern al aan de slag, echter weet ik niet exact hoe te configureren.
Daarnaast heb ik gezegd, als je voor OI komt werken, staat er wel wat tegenover!
Sterker nog, daar valt nog veel meer te verdienen dan alleen dat.
Echter is het ticketsysteem ook iets wat nodig is voor OI
Dus daarmee zou het inhouden dat je werkt aan je eigen omgeving welke dan voor jou beter zal zijn dan als ik dit helemaal laat maken.
Dus in alle gevallen met heel veel tegenvallers ben je hooguit een halve dag op zijn langst bezig.
Vriendje programmeur van mij (die het helaas erg druk heeft met andere dingen)
Heeft al gezegd: een beetje programmeur doet deze taak in een uur, tenzij het tegenzit, dan max een halve dag (werkdag bedoeld hij dus 4 uur)
Ook zei hij tegen mij dat ik mij nooit moest laten wijs maken dat het langer dan die maximale 4 uur zou duren.
Het is kopieer en plak werk, en er moet een piepklein stukje bij gecodeerd worden wat ook een uurtje max zal zijn.
Zo zei hij, het is dat jij niet volledig begrijpt hoe en wat in de code, anders had jij het zelf gekund.
Dus ik heb al zo veel genoemd, maar nog zo weinig is er gelezen.
Maar het geeft wel heel mooi weer hoe gemiddeld programmeur inderdaad heel snel heel veel geld wil verdienen met vrij weinig doen.
En als je een platform biedt om geld te verdienen, dan is het: nee ik werk graag voor en op mezelf.
Ook is een veel voorkomend antwoord: ik heb liever één vast bedrag, dan later een groot bedrag.
Kortom, kan een programmeur geld verdienen dan is het nee,
Vraag je om een beetje hulp met iets wat dus vrij simpel is voor een programmeur dan is het dat kost je weet ik hoe veel,
Vraag je om een groot project voor een duidelijk bedrag te doen dan is het commentaar: nee dat is mij te veel werk.
Het is dus nooit goed, wat je ook aanbiedt of vraagt.
Maar goed, dan wacht ik maar tot "vriendje programmeur" weer tijd heeft, dan stel ik dit project maar uit, ga ik wel weer zelf verder met het volgende.
-
21-03-2017, 21:36 #13
- Berichten
- 1.598
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: ticket systeem integreren
-----
-
21-03-2017, 21:52 #14
- Berichten
- 691
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: ticket systeem integreren
Het toont enkel aan hoe jij met niks doen geld wilt gaan verdienen: over de rug van een ander.
-
21-03-2017, 21:59 #15
- Berichten
- 5
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: ticket systeem integreren
Beste Cor,
Ik heb de thread nog eens teruggelezen, je had inderdaad de naam osTicket genoemd. Excuses dat ik daar overheen heb gelezen.
Als je iemand kent die het in 1-4 uur kan dan zal de hoeveelheid werk inderdaad erg meevallen. Waarschijnlijk heeft hij dan al inhoudelijke kennis van hoe jouw CMS in elkaar zit en hoe ingewikkeld het is om osTicket daarin te integreren. Zeker bij een maatwerk CMS is het dan enorm handig als je dit laat doen door iemand die de applicatie al kent.
Dat neemt niet weg dat ik sta achter mijn eerdere bericht. Het integreren van een ticketsysteem in een bestaand CMS is veel werk, ik denk dat degene die jou die 1-4 uur heeft verteld zich enorm verkeken heeft.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic