Beste Lezers,
Ik heb een webshop die wij zelf gemaakt hebben. Werk allemaal goed en volledig automatisch.
Als een klant een bestelling plaatst dan sturen wij via de website een email naar ze toe met hierin wat ze gekocht hebben.
Tegelijk krijgen wij óók een email met deze bestelling zodat wij zien dat er een bestelling is.
Maar nu merken wij vaak dat klanten deze email niet binnen krijgen en sturen dan snel een email dat ze niets
ontvangen hebben. Maar wij hebben dan wél de email van die bestelling ontvangen. Hoe is dit mogelijk?
Is er een manier om een email altijd aan te laten komen? Bol.com zal altijd zorgen dat hun facturen aankomen per
email, maar is daar ook een manier voor, voor onze webshop?
Ik ben benieuwd naar ervaringen of oplossingen!
Groeten Jordi
- Email van onze webshop komt vaak niet aan? Iemand een idee?
-
24-05-2013, 15:00 #1
- Berichten
- 449
- Lid sinds
- 18 Jaar
Email van onze webshop komt vaak niet aan? Iemand een idee?
-
In de schijnwerper
-
24-05-2013, 15:07 #2gast48218 Guest
Re: Email van onze webshop komt vaak niet aan? Iemand een idee?
Wellicht is dit alleen bij iDeal betalingen?
Hier hebben veel last van, klanten drukken niet op 'afronden', na afronden worden de gegevens naar uw server gestuurd.
Als ze het niet afronden/bevestigen dan komt er dus niets naar u maar er is wel voldaan.
Als u het zelf heeft gemaakt moet u of uw partner dit weten?
-
24-05-2013, 15:13 #3
- Berichten
- 2.816
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Email van onze webshop komt vaak niet aan? Iemand een idee?
Het probleem is waarschijnlijk dat email niet op de juiste plek in de procedure word verstuurd.
Wat Arjen al aangeeft klopt. Veel mensen klikken niet de laatste link. Waarschijnlijk word op de 'bedankt' pagina de mail verzonden, terwijl dit zou moeten gebeuren op de url die de payment provider aanroept.
-
24-05-2013, 15:19 #4
- Berichten
- 449
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Email van onze webshop komt vaak niet aan? Iemand een idee?
Bedankt voor het vlotte antwoord! Maar na een betaling dan verstuurd het systeem een email naar de klant én naar ons toe. Wij ontvangen deze wel altijd op ons Gmail adres netjes binnen zonder problemen. Maar blijkbaar ontvangt de klant dan soms niet diezelfde mail die wij wel ontvangen hebben. Dat is het vreemde namelijk. Het gebeurt denk ik 1 op de 10 bestellingen.
Kan het niet zijn dat andere providers ons email opbouw zien als spam en het blokkeren?
-
24-05-2013, 15:51 #5
- Berichten
- 980
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Email van onze webshop komt vaak niet aan? Iemand een idee?
Je aanname klopt Jordi. Met name gmail en hotmail zijn partijen die geen spamachtige mails toestaan. De oorsprong van je e-mail (dus het IP) is voor een groot deel bepalend, je webhosting provider kan je hierin adviseren.
Verder kan het natuurlijk ook zo zijn dat de aflevering op de servers ook vertraagd werkt. Jullie hebben, naar alle waarschijnlijkheid, de aflevering op jullie eigen server; daardoor "zien" jullie hem ook direct verschijnen. De server weet namelijk dat hij lokaal afgeleverd wordt. Als het mailtje naar buiten toe moet, zal hij eerst de server(s) van de eigen hostingprovider passeren, waarna hij afgeleverd wordt bij de externe hostingprovider; ook daar passeert het mailtje eerst een aantal servers (waaronder een firewall) voordat het definitief afgeleverd wordt. Dit is echter alleen een mogelijke oorzaak wanneer de aflevering korter duurt dan circa 3 uur.
-
24-05-2013, 21:48 #6
64BitsWebhosting.EU
- Berichten
- 2.085
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Email van onze webshop komt vaak niet aan? Iemand een idee?
De beste oplossing is om te kijken of de bezoeker wel zijn correcte emailadres heeft opgegeven (accountbevestiging,bestelbevestiging oid). Bij 1 op de 10 keer mis, dan is het ook zijn dat iemand gewoon een typo maakt. Wat ook nog kan is dat sommige mensen 'graylisting' gebruiken waardoor het wel eens 10 minuten kan duren (of langer) voor de mail geaccepteerd wordt door de ontvangende mailserver.
Of je mail is een beetje te spammig en wordt gefilterd door de gebruiker.
-
25-05-2013, 18:18 #7
- Berichten
- 216
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Email van onze webshop komt vaak niet aan? Iemand een idee?
Het juiste antwoord is volgens mij dat de e-mail teveel als spam over komt. Het is dus erg belangrijk om uit te zoeken of er niet teveel spam woorden, links enz. aan staan (denk bijv. aan ads, reclame, bestel nu, dat soort dingen).
Daarnaast helpt het ook om SPIF & DKIM toe te passen waarmee extra betrouwbaarheid als afzender behaald kan worden. Er zijn zelfs e-mail clients die dit soort maatregelen verwachten en ze anders dikwijls in de spam folder laten belanden.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic