Beste SD leden,
Binnenkort ga ik een webshop starten alleen ik zit nog met een aantal vragen.
- Wat is handiger en beter? De verzendkosten los erbij berekenen of de prijs zo opstellen dat de verzendkosten daar al in zitten?
Zelf zie ik bij veel webshops dat ze de verzendkosten er los bij berekenen maar daarom leek het mij juist handig om dit niet te doen en die al in de prijs te stoppen, ik denk dat dit voor de klant ook fijner is (de prijs die hij in de winkel ziet die betaalt hij ook er komt verder niks meer bij)
Hoor graag wat jullie ervaringen zijn en wat jij zelf fijner vind als je op internet winkelt.
- Hoe hebben jullie de verzending geregeld? Ik zit erover na te denken om dit via TNT post te doen alleen wat zijn hier jullie ervaringen in? Hebben jullie een speciaal contract met hun afgesloten? Vandaag keek ik op hun website en zag dat dit al vanaf 100 bestellingen per jaar voordeliger is.
Misschien iemand ervaring hiermee?
En dan mijn laatste vraag, mag je de facturen per mail naar de klant sturen of moet dit per post?
Hoor graag jullie meningen! :)
Groeten,
- Webshop starten aantal vragen nog
-
04-10-2009, 19:40 #1
- Berichten
- 151
- Lid sinds
- 16 Jaar
Webshop starten aantal vragen nog
-
In de schijnwerper
Linkvada.com Linkbuilding Platform: Direct Linkbuilden op 77.000+ premium domeinenLinkpartnersSenior Designster - top kwaliteit - 16 uur per week - per maand - 350 euroFreelance / WerkEstavisumamerika.nl - Bestel je ESTA bij een Nederlands bedrijfWebsite te koop(Technische) SEO ready teksten: Voor alle onderwerpen (Geen AI)!Freelance / Werk -
04-10-2009, 20:01 #2
- Berichten
- 227
- Lid sinds
- 17 Jaar
Verzendkosten zou ik aan het begin rekenen, mocht je zo verbaasd zijn. dat het zo goed loopt binnen een aantal maanden zal ik die kosten er af halen. Moet je zeker weten dat je genoeg verdient aan je webshop.
En geloof me dat is niet zo makkelijk als je denkt dat het is. Het gaat je veel geld en tijd kosten mensen bestellen niet zomaar iets bij een webwinkel. Zorg er voor dat je het thuiswinkel keurmerk hebt. Ideal hebt, paypal geverifieerd etc... en dan wordt het alsnog moeilijk.
-
04-10-2009, 20:12 #3
- Berichten
- 167
- Lid sinds
- 16 Jaar
TNT-Post zou u kunnen doen maar uit ervaring praat ik dan dat ze vaak net op tijd leveren dus bijvoorbeeld u hebt voor 3 uur iets besteld en de volgende dag zou het binnen komen maar dat gebeurt vaak dus niet en komt pas twee dagen later aan.
Ik persoonlijk zou kijken richting Selektvracht, DPD, UPS
Met vriendelijke Groet,
Jordy
-
04-10-2009, 20:35 #4
- Berichten
- 146
- Lid sinds
- 17 Jaar
TNT is duur en niet altijd even betrouwbaar. Ik heb zelf (en hoor het ook) betere ervaringen met DHL. Is tevens goedkoper voor kleine pakketjes.
Prijzen zijn te vinden op http://www.dhlforyou.nl/PakjeVersturen/TariefInformatie/Pages/default.aspx .
Wat betreft de verzendkosten erbij rekenen: ik denk dat onderstaande situatie zich vaak voordoet:
Klant zoekt op Google naar Pen type SXB.
Komt 3 webshops tegen
Ziet dat webshop B het goedkoopst Pen type SXB kan leveren.
Besteld bij webshop B, maar komt aan het einde van de bestelprocedure erachter dat er nog verzendkosten bovenop komen.
-
05-10-2009, 07:21 #5
Rinada Entertainment
- Berichten
- 1.179
- Lid sinds
- 17 Jaar
Verzendkosten: Ik werk zelf met complete prijs. Het eerste jaar deed ik dat niet en kreeg ik daar negatieve feedback op. 1 totaalprijs (ook duidelijk aangeven dat het de totaalprijs is) werk gemakkelijker en overzichtelijker.
Heb laatst een weekje weg geboekt en bleek er 100 euro aan toeslagen bij te komen. Voel ik me toch wat genaaid. Beter direct eerlijk en volledig te zijn.
TNT: Ligt een beetje aan wat je product is, met name de waarde. Bij dure producten kun je ook een garantie en trackingsysteem doen. Bij minder dure producten kan dat waarschijlijk niet uit.
-
05-10-2009, 08:03 #6
- Berichten
- 439
- Lid sinds
- 16 Jaar
Er is niets mis met het rekenen van verzendkosten. Probeer het bedrag wel redelijk te houden, en desnoods een gedeelte van de verzendkosten door te berekenen in de kostprijs van je produkten. Het voordeel van wel verzendkosten rekenen, is dat je het schrappen van verzendkosten als marketinginstrument kunt gebruiken.
"Speciale actie: tot en met 11 oktober géén verzendkosten!"
Voor de verzender betreft: maak een schatting van hoeveel orders per maand/jaar je zult doen, en ga daarmee naar DHL, UPS en TNT. Dan kies je degene die qua prijs én qua service het beste bij je past. GLS of Selektvracht zou ik niet doen, die zijn goedkoop maar helaas ook veel problemen mee en dat gaat dus ten koste van jouw reputatie.
-
05-10-2009, 09:02 #7
- Berichten
- 151
- Lid sinds
- 16 Jaar
Bedankt voor al jullie meningen!
@Rick Manders
Het gaat om kleine pakketjes (mobiele telefoons) alleen bij DHL duurt het bezorgen toch wat langer 2á 3 dagen las ik ergens. En omdat ik alle artikelen op voorraad heb wil ik de klant eigenlijk de service bieden dat ze het product de volgende dag in huis hebben. Ik ga er wel serieus over nadenken want DHL is wel wat goedkoper dan TNT dacht ik.
Verder ben ik er nog steeds niet echt uit wat ik ga doen, de verzendkosten appart erbij rekenen of toch al in de prijs doen. Al mijn concurrenten berekenen de prijs er apart bij dus vandaar leek het mij juist handig om dat al in de prijs te doen en dan te adverteren met: Bij ons betaalt u geen verzendkosten!
@Maarten
Precies dat bedoelde ik. De klant weet precies wat hij moet betalen en er komen verder geen extra kosten bij.
Lastig lastig. Alle 2 de opties hebben voor en na delen.
@Michel H
Bedankt voor je reactie ik ga er nog eens goed over nadenken wat beter is. Ik merk dat het allebij voor en na delen heeft dus ik ga het eens tegen elkaar afwegen.
Weet iemand verder nog of je facturen per e-mail mag versturen of moet dit per post? Ik las ergens ooit dat dit per post moest alleen wat doen jullie?
Groeten,
-
05-10-2009, 09:11 #8
- Berichten
- 318
- Lid sinds
- 19 Jaar
Dat kun je gewoon per e-mail doen, dat is toegestaan :-)
-
05-10-2009, 09:15 #9
- Berichten
- 439
- Lid sinds
- 16 Jaar
@Rick
Daarom vermelden de meeste bedrijven hun verzendkosten meteen in het karretje als daar een produkt in geplaatst wordt.
-
05-10-2009, 09:17 #10
- Berichten
- 151
- Lid sinds
- 16 Jaar
Oke bedankt!
Op http://www.mkbservicedesk.nl/1070/we...g-webshops.htm staat dit over facturen:
Informatie bij levering
Wanneer je de producten levert, moet de afgesloten overeenkomst schriftelijk of op een duurzaam toegankelijke gegevensdrager meeleveren.
Een duurzaam toegankelijke gegevensdrager is een e-mail? Geen idee hoor;)
Groeten
-
05-10-2009, 09:44 #11
Rinada Entertainment
- Berichten
- 1.179
- Lid sinds
- 17 Jaar
Je mag facturen via mail versturen. Doe dat al een jaar of 4. Ik doe dat in PDF. je houd zelf een bestand en de koper 1. Mocht het op papier moeten dan kun je het gewoon printen. Scheelt je weer kosten.
EDIT:
Ik zou wel kijken naar of het handig is een systeem te nemen voor het maken van facturen. Ik was op geven moment een uur per dag bezig met het schrijven van facturen. Nu gaat dat automatisch. Sneller voor de klant en scheelt mij tijd.
Dit hangt met name af van het aantal facturen dat je schrijft. 1 per dag of 15 per dag?
-
05-10-2009, 09:54 #12
- Berichten
- 151
- Lid sinds
- 16 Jaar
Je mag facturen via mail versturen. Doe dat al een jaar of 4. Ik doe dat in PDF. je houd zelf een bestand en de koper 1. Mocht het op papier moeten dan kun je het gewoon printen. Scheelt je weer kosten.
EDIT:
Ik zou wel kijken naar of het handig is een systeem te nemen voor het maken van facturen. Ik was op geven moment een uur per dag bezig met het schrijven van facturen. Nu gaat dat automatisch. Sneller voor de klant en scheelt mij tijd.
Dit hangt met name af van het aantal facturen dat je schrijft. 1 per dag of 15 per dag?
Bedankt!
-
05-10-2009, 10:02 #13
- Berichten
- 2.971
- Lid sinds
- 18 Jaar
of je verzendkosten erbij moet rekenen ligt geheel aan je producten en doelgroep. Bestellen ze vaak maar 1 product, bestellen ze meer producten?
Wat is de leeftijd, welke producten verkoop je?
-
05-10-2009, 20:03 #14
- Berichten
- 1.405
- Lid sinds
- 17 Jaar
Het opzetten van een webshop met eigen voorraad is inderdaad erg veel werk.
Webshop die ik beheer zit in de beginfase en verzend kosten zitten niet bij de prijzen in. Onder de prijs staat excl. verzendkosten en wanneer een klant een product in het mandje plaatst komt er automatisch de verzendkosten bij te staan.
-
13-10-2009, 22:51 #15
- Berichten
- 1.152
- Lid sinds
- 16 Jaar
Ik raad je aan verzendkosten apart te doen, er dus later bij laten komen. En als verzend bedrijf zou ik DHL kiezen aangezien dit goedkoper is en prima werkt. Hier zit trouwens ook een Track & Trace systeem in. Contract hoeft niet, ik weet zelf niet of dit mogelijk is, misschien alleen voor als je echt veel pakketjes verzend, maar lijkt me niet snel van toepassing. Je kunt de factuur per mail sturen als je wil dit is geen probleem. En misschien nog een idee; je kunt beide verzend bedrijven laten aanbieden. TNT/DHL. Hebben ze zelf de keuze. De ene wat duurder dan de andere..
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic