Open hier even een eigen topic voor, dan zullen we het eens bekritiseren! ;)wat vind je van de schaapjes op mijn website? gewaagd / stom / leuk ?
Je moet gewoon een goed gevoel hebben bij je bedrijfsnaam. Je moet geen overhaaste beslissingen nemen. Eigenlijk moet je de naam horen en er spontaan van gaan glimlachen!
- Bedrijfsnaam kiezen voor een eenmanszaak
-
09-09-2009, 12:39 #31
- Berichten
- 2.152
- Lid sinds
- 16 Jaar
-
14-09-2009, 19:34 #32
- Berichten
- 4
- Lid sinds
- 15 Jaar
Hoi Frits,
Je wilt je voornamelijk in de IT bezig.
Frits is dan toch de perfecte naam in eerste opzicht?
F (functioneel)
R (research)
I
T
S (solutions)
Verder zou je eens kunnen kijken bij Afix. Dit is een namenbureau gespecialiseerd in namen voor starters! En erg aantrekkelijke prijzen. Ik heb hier ook mijn naam laten bedenken, maar ben op een gegeven moment met een eigen bedachte naam verder gegaan. Ik ben erg tevreden over hun services
-
14-09-2009, 20:18 #33gast17119 Guest
Hoi Wim
Bedankt voor je tip. Dat ga ik eens serieus overwegen. Ik wist niet dat die bedrijven bestonden!
Groeten Frits
Aanvullend bericht:
Hoeveel kost dat ongeveer om een naam te laten uitdenken?
Hoi Frits,
Je wilt je voornamelijk in de IT bezig.
Frits is dan toch de perfecte naam in eerste opzicht?
F (functioneel)
R (research)
I
T
S (solutions)
Verder zou je eens kunnen kijken bij Afix. Dit is een namenbureau gespecialiseerd in namen voor starters! En erg aantrekkelijke prijzen. Ik heb hier ook mijn naam laten bedenken, maar ben op een gegeven moment met een eigen bedachte naam verder gegaan. Ik ben erg tevreden over hun servicesLaatst aangepast door gast17119 : 14-09-2009 om 20:25 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
14-09-2009, 20:30 #34
Afix internetbureau
- Berichten
- 404
- Lid sinds
- 17 Jaar
Goedenavond,
Ik lees zojuist dat Afix al geadviseerd is door de heer Eikelboom, altijd leuk om te lezen. Afix is inderdaad een creatief bureau gespecialiseerd in het bedenken van (abstracte) bedrijfsnamen voor toekomstige ondernemers. Zo hebben wij ook een voorstel geleverd aan heer Eikelboom welke, net als de meeste van onze klanten, zeer te spreken was over onze diensten.
Alle informatie is te vinden op www.afix.nl/bedrijfsnamen. Mochten er nog verdere vragen en/of opmerkingen zijn, dan verneem ik deze graag.
-
14-09-2009, 20:30 #35
- Berichten
- 2.152
- Lid sinds
- 16 Jaar
Hoeveel kost dat ongeveer om een naam te laten uitdenken?
Ik vind het persoonlijk geldklopperij. Net alsof er een studie bestaat waar je leert namen te bedenken:S (verbeter me als het wel zo is, haha!).
Natuurlijk zullen zij uit ervaring wel wat kunnen, maar met een beetje creative geest kom je er ook wel!
Toch zullen dit soort bedrijven blijven bestaan denk ik, aangezien niet iedereen deze gave heeft.
-
15-09-2009, 18:38 #36
- Berichten
- 32
- Lid sinds
- 19 Jaar
Ewout daar ben ik het echt niet mee eens. Een beetje creatief bedrijf kan echt namen verzinnen waar je zelf niet op zou kunnen komen, ik tenminste niet.
Ik heb zelf tenminste deze ervaring met Afix, een aanrader dus om zo'n bedrijf in te huren voor je bedrijfsnaam.
-
15-09-2009, 18:49 #37
Afix internetbureau
- Berichten
- 404
- Lid sinds
- 17 Jaar
Hoeveel kost dat ongeveer om een naam te laten uitdenken?
Je kan het zien als geldklopperij, echter is het aan te raden om stil te staan bij de keuze van uw toekomstige bedrijfsnaam. De naam is nou eenmaal één van de eerste indrukken die men van uw onderneming krijgt. Een goede naam kan helpen bij de opbouw van uw bedrijf, daarentegen kan een slechte naam juist afbreuk doen.
Een tip vanuit onze kant, het is aan te raden om nooit alleen over de naam te beslissen. Een kennis, vriend, familie of een willekeurig persoon kan beter uw onderneming vanuit een ander aspect bekijken. Probeer het te bkijken vanuit het oogpunt van de klant. Uiteraard kun je Afix altijd vrijblijvend advies vragen over namen die zelf bedacht zijn, dit is mogelijk per e-mail op.
Het kan voor de creatieve geest gunstiger zijn om zelf te brainstormen, wij van Afix stimuleren dit dan ook. Binnenkort zullen er tips en meer informatie te vinden zijn op www.bedrijfsnaamnodig.nl.
Zelf bedenken of een poging laten wagen door Afix, die keuze is aan de topicstarter zelf. Indien de topicstarter wilt kan hij contact met opnemen voor verdere informatie en eventuele vragen.
Laatst aangepast door B. Vingerling : 15-09-2009 om 20:43 Reden: Aanmelden e-mail notificatie / spelfout
-
15-09-2009, 19:45 #38
Afix internetbureau
- Berichten
- 404
- Lid sinds
- 17 Jaar
Origineel gepost door Z Tas
Toen ik zelf mijn bedrijfsnaam moest verzinnen had ik ook een kijkje genomen bij Afix.
Ik ben destijds afgehaakt omdat ze ook de domeinregistratie voor rekening nemen, en geen informatie verstrekken over de kosten hiervan. (Misschien zit ik ernaast maar ik denk dat dit niet bij de 70EUR is inbegrepen.)Laatst aangepast door B. Vingerling : 15-09-2009 om 20:19
-
15-09-2009, 20:15 #39
- Berichten
- 2.152
- Lid sinds
- 16 Jaar
Ewout daar ben ik het echt niet mee eens. Een beetje creatief bedrijf kan echt namen verzinnen waar je zelf niet op zou kunnen komen, ik tenminste niet.
Kijk eens naar alle bovenstaande reacties, boel creativiteit lijkt mij zo;) Daarnaast is het gratis, mensen vinden het leuk, en je hebt van allerlei verschillende type en soorten mensen verschillende(gekke)ideeën.
En soms kan de persoon in questie dan net even het zette in de goede richting krijgen en krijgt hij ineens een ingeving en voila en nieuwe bedrijfsnaam is geboren!
Ik snap dan niet helemaal wat een bedrijf voor toegevoegde waarde zou hebben, dat zij die namen kunnen verzinnen. Net of die de hele dag in de boeken zitten, als daar al boeken over zijn. En dat je een examen aflegt, en dat je je dan bedrijfs-namen-bedenkerd-specialist mag noemen.
-
15-09-2009, 20:36 #40
Afix internetbureau
- Berichten
- 404
- Lid sinds
- 17 Jaar
Origineel gepost door Ewout K.
Waarom zou een creatief bedrijf wel een naam kunnen verzinnen waar jezelf niet op zou kunnen komen, en een creatief persoon die het zo uit de losse mouw schut niet?
Ik snap dan niet helemaal wat een bedrijf voor toegevoegde waarde zou hebben, dat zij die namen kunnen verzinnen. Net of die de hele dag in de boeken zitten, als daar al boeken over zijn. En dat je een examen aflegt, en dat je je dan bedrijfs-namen-bedenkerd-specialist mag noemen.
Echter is de topicstarter niet naar deze informatie opzoek. Hieronder alvast een quote uit de tekst voor www.bedrijfsnaambedenken.nl waar de topicstarter rekening mee kan houden.
Enkele essentiële onderdelen waaraan een goede bedrijfsnaam moet voldoen:
- De bedrijfsnaamnaam moet prettig klinken, goed in het gehoor liggen.
- De naam moet de juiste associaties oproepen bij uw bedrijf.
- Uw toekomstige naam moet nog vrij zijn, lees hier meer informatie over.
- Dienen niet te associëren met reeds bestaande (merk)namen.
-
15-09-2009, 20:43 #41
- Berichten
- 2.152
- Lid sinds
- 16 Jaar
Het zal allemaal best dat jullie er goed in zijn, maar het gaat mij om het idee:)
Ik heb hier op SD al 4mensen aan een bedrijfsnaam geholpen, en krijg vaak PM's of ik zou willen meedenken over een bedrijfsnaam. En dat doe ik maar al te graag, zonder dat ik er geld voor wil vangen. Aangezien ik het ten eerste leuk vind om mensen met dit soort dingen te helpen en redelijk creatief ben aangelegd, ook qua taalgebruik e.d.
Hoe ziet een dag eruit van een bedrijfs-namen-bedenkerd? Toch niet de hele dag uit namen bedenken, lijkt mij vrij onnatuurlijk.
Maar nu weer ontopic;) Iedereen weer die creatieve knop om en bedenk die naam voor Frits!
-
19-09-2009, 09:48 #42gast17119 Guest
ik had nog gedacht FHSinternet (en op termijn FHShosting.nl voor de webhosting) maar een collega weest mij erop dat ik het beste een term uit de webdesign branche kan pakken en daar bijvoorbeeld mee doen(bijvoorbeeld voorletters)
wat vinden jullie van dat argument?
-
19-09-2009, 10:32 #43
- Berichten
- 2.152
- Lid sinds
- 16 Jaar
Waar staat die FHS voor dan?
-
19-09-2009, 14:35 #44gast17119 Guest
Franciscus Henricus (mijn doopnamen) Schapendonk
alleen zag ik dat FHS al bestaat. Als ik er FHSinternet van zou maken zou ik mijn met mn webhosting in knoei komen omdat ik binnenkort ook start als reseller webhoster
Mijn idee was dan eigenlijk om in te schrijven als FHS (welke al bezet is) en dan twee domeinen te registreren fhsinternet.nl en fhshosting.nl (gekoppeld aan reseller pakket)
Aanvullend bericht:
Mijn moeder kwam met quickclick
Handelsnaam is nog vrij maar webadres niet meerLaatst aangepast door gast17119 : 22-09-2009 om 17:52 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
26-09-2009, 16:14 #45
- Berichten
- 48
- Lid sinds
- 16 Jaar
@paisley:
zirion is al een naam, van Joost Antonides (J.Antonides, www.zirion.nl) en waar ik aan mee werk(te), je kent mij en ik jou, waarschijnlijk zijn al die andere namen ook al gestolen :) ( medaxo komt als ik me het goed herinner van mexada(.com) ? )
@Frits:
(Goede raad: niet paisleys namen nemen)
ontopic:
Je kunt eventueel iets met 'Media' ofzo doen,
FS-Media,
Mediaf
Madiasf
sfediam
aidem (=media omgekeerd :p)
sfaidem
...
Gewoon wat spelen met woorden,
Veel succes met je eenmanszaak!
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic