Beste SD'ers,
Ik ben opzoek naar startende ondernemers die hun ervaring willen beschrijven en delen betreft CRM software.
Voornamelijk functionaliteiten, gebruiksgemak, ondersteuning en kosten zullen aanbod komen.
Wat ik uit eigen research zie op de actuele markt is dat hosted crm omgevingen vaak beginnen bij een bedrag van +- € 45,00 per maand, per gebruiker.
Echter zodra je verder kijkt een een compleet pakket wil dan lopen de kosten per module vaak enorm op.
Ik spreek dan over pakketten zoals exact, salesforce, perfectview en afas.
Neem nu als voorbeeld exact online, zei starten vanaf € 31,00 per maand echter heb je dan enkel toegang tot boekhouden en relatie beheer.
Zodra je het pakket wilt uitbreiden met factureren en bankieren ben je al € 61,00 per maand kwijt.
Daarbij komen dan nog kosten zoals;
- uren en factureren + € 125 per maand
- project en contract management + € 315 per maand
- handel, planning en magazijn beheer + € 389 per maand
- productie management + € 415 per maand
- accountancy + € 59 per maand
toegang voor boekhouder + € 16 per maand
salarisadministrateurs per 50 verloningen + € 100
Zoals je ziet lopen de kosten voor een volledig pakket al snel in de honderden euros per maand per gebruiker.
Nu vraag ik mij af wat de mening is van ondernemers betreffende de pakketten, kosten en service.
Welke functionaliteiten worden gevraagd door ondernemers, wat zijn de kosten en wat wil men naar eigen inzicht besteden.
Welke functies worden het meest gemist in deze kant en klaar pakketten en wat zou men over hebben voor een volledig pakket incl. maatwerk.
Zoekt men voornamelijk cloud of juist lokaal hen crm systeem, wil men dat collega's overal en op alle devices kunnen inloggen?
Graag hoor ik jullie mening en verwachtingen.
Persoonlijk zou ik graag een compleet pakket behoeven ipv. een module pakket. tevens zou maatwerk tegen een bepaald uurtarief enorm gewenst zijn.
Het liefst in de cloud en vanaf ieder operation system en device bereikbaar. de support zou voor mij het beste zijn wanneer geopend van 08:00 tot 20:00 uur op werkdagen en weekenden in geval van dringende storingen.
Dit tegen de kosten van € 85 euro per maand, bij meerdere gebruikers een korting.
- Boekhouden & Registreren startende ondernemers
-
15-08-2016, 20:31 #1
- Berichten
- 45
- Lid sinds
- 14 Jaar
Boekhouden & Registreren startende ondernemers
-
-
15-08-2016, 20:54 #2
- Berichten
- 5.661
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Boekhouden & Registreren startende ondernemers
Ik denk dat de meeste ondernemers op SD geen CRM van betekenis gebruiken. Ik heb zelf met Archie gewerkt, met een custom made CRM op basis van Filemaker (was echt super!), met SAP en werk nu zelf met de gratis versie van Bitrix24 (https://www.bitrix24.com/). Maarrr, het beste CRM zit tussen mijn oren. ;-)
Wat voor mij belangrijk is als ik een betaald CRM zou kiezen:
Koppeling met Moneybird (oid), ERP systemen. Woocommerce (oid) en een e-marketingprogramma (Amazon oid)
Eenvoud en snelheid
Mogelijkheid om Google Docs op te slaan, koppelen/taggen en bewerken
Uitgebreide notities
Koppeling met Skype tbv chat
Koppeling met VOIP
Alerts om klanten te bellen/mailen (ook bij andere gebruikers instelbaar)
Mijn acquisitie bestaat voor het grootste deel uit netwerken, dat gaat niet met een CRM, ik werk daar nog vaak met de good-old klapper met visitekaartjes. Naast ieder verworven visitekaartje stop ik een blanco kaartje met wat aantekeningen.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic