Hoi Iedereen,
Wij zijn al een kleine 4 maanden op zoek naar een goed helpdesk systeem om de email van onze bedrijven in te beheren maar wij willen het systeem zowel voor interne als externe email gebruiken (eq wanneer wij een belletje krijgen van de klant willen wij met het systeem hem wel de oplossing moeten kunnen mailen.).
Wij vinden het ook belangrijk dat wij deze afdeling door middel van email templates of afdeling specifieke handtekeningen van elkaar gescheiden kunnen houden.
En wij houden niet van maandelijkse terugkerende kosten (zonder iets op te bouwen) waardoor wij ook niet in zee willen gaan met bedrijven waar je een maandelijks bedrag moet neerleggen om gebruik te moeten maken van hun diensten zonder dat hier wat tegenover staat (bijv. het exporteren van gegevens). Voor veel bedrijven is het zo dat wanneer je niet betaald je gegevens gewist zullen worden in plaats van dat je de oplossing hebt om deze te exporteren. Onze voorkeur gaat uit naar een downloadbare oplossing met een optionele update/ondersteuning.
We hebben er al veel uitgetest maar allemaal missen ze belangrijke elementen en wij zijn vast niet de enige die wel eens naar een helpdesk (email ticket) oplossing heb gekeken dus wij vonden het nu tijd om hulp te vragen, bij deze.
Deze systemen hebben wij al getest:
Kayako : Systeem is zeer onduidelijk, veel functies hebben meerdere dezelfde instellingen waardoor bepaalde onderdelen niet goed werkte. Het uitschakelen van notificaties moet door middel van 3 instellingen. Wanneer je alleen 2 instellingen verandert lijkt het alsof de notificatie niet verstuurd is maar hij wordt het dan wel. Kayako weet zelf alle instellingen ook niet. En ze hebben een probleem waar de email layout van de afdelingen door de war loopt, probleem is bevestigd door kayako maar zij gaven toe dat hun product vaak door 1 bedrijf gebruikt wordt waardoor het geen prioriteit heeft om opgelost te worden
Qualityunit LADesk : Het systeem is duidelijk maar wij hebben op 3 verschillende tijdstippen meegemaakt dat Qualityunit (de ontwikkelaar) zonder onze ftp/mysql of inloggegevens in het systeem inlogde. Vaak werd de fout bevestigd en namen zij screenshots van het systeem die zij op hun openbare forum zette (om opgelost te worden). Hierin staan vaak emails en namen van klanten maar soms ook andere gegevens, bijvoorbeeld bij onze administratie afdeling. Zij vinden deze opening in het systeem belangrijk en willen deze niet dicht zetten.
Hesk : Het aanpassen van email templates en onderwerpen is niet goed mogelijk en met elke update worden alle wijzigingen weer gewist. Ook is het normaliter maar mogelijk om 1 email account te gebruiken.
Jitbit : Een goed systeem maar zij maken maar gebruik van 1 email stijl die gedeeld wordt tussen de afdelingen. Deze hebben we neutraal gemaakt om zo over te gaan om handtekeningen om onderscheid te maken tussen onze afdelingen, maar bij nieuwe (uitgaande) emails kan er geen gebruik worden gemaakt van opgeslagen handtekeningen.
h2desk : Sinds de onvername van het bedrijf (2 jaar terug) zijn er geen updates meer geweest waardoor het systeem onstabiel is en kwa eigenschappen zwaar verouderd. De layout kan ook niet aangepast worden gezien zij deze gecodeerd hebben.
helpdeskpilot : Een goed systeem maar er moet gebruik gemaakt worden van een aparte server gezien dat deze als virtual machine verkocht wordt, en de licentiekosten zijn per jaar, verlenging van ondersteuning is verplicht.
Supporttrio : Hebben al aangekondigt dat zij zullen stoppen met hun systeem en zullen de klanten overhevelen naar helponclick tegen een maandelijks tarief.
Mojo helpdesk/ happyfox / zendesk / freshdesk : zijn allemaal alleen op maandelijkse basis te huur.
Graag hoor ik van jullie!
- Email helpdesk systeem gezocht
-
12-02-2014, 17:55 #1
- Berichten
- 53
- Lid sinds
- 12 Jaar
Email helpdesk systeem gezocht
-
12-02-2014, 19:01 #2
- Berichten
- 616
- Lid sinds
- 15 Jaar
-
12-02-2014, 19:20 #3
- Berichten
- 53
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: Email helpdesk systeem gezocht
Voor beide systemen is het zo dat je moet blijven betalen om de systemen te blijven gebruiken. Stop je met betalen ben je al je communicatie en notities kwijt. Wij zullen nooit met zo'n dienst in zee gaan omdat je dan nooit weg kan bij hun. Wij vinden het niets minder dan slim ondernemen om een downloadbare optie te nemen zodat je je gegevens altijd in eigen beheer houdt.
-
12-02-2014, 19:30 #4
- Berichten
- 616
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Email helpdesk systeem gezocht
Ik kan mij voorstellen dat je dit als een nadeel ervaart. Mijn andere ervaring is IMAQMA Helpdesk, een helpdesk extensie voor Joomla. Heeft in principe dezelfde features als de voorbeelden in je OP.
-
12-02-2014, 20:12 #5
- Berichten
- 53
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: Email helpdesk systeem gezocht
Ik kan mij voorstellen dat je dit als een nadeel ervaart. Mijn andere ervaring is IMAQMA Helpdesk, een helpdesk extensie voor Joomla. Heeft in principe dezelfde features als de voorbeelden in je OP.
Op de 4 pagina ontving ik echter ook al een
Oops, you've encountered an error
Wat meestal geen goed teken is.
-
12-02-2014, 20:36 #6gast14072 Guest
Re: Email helpdesk systeem gezocht
-
13-02-2014, 07:29 #7
- Berichten
- 980
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Email helpdesk systeem gezocht
OTRS, kan alles wat je zegt. Mag er misschien niet mooi uitzien, maar werkt perfect. Zeer veel functionaliteiten. Nadeel, je moet het zelf installeren en weten hoe dat moet.
http://www.otrs.com/
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic