Stel een klant wil een script laten ontwikkelen door jou als bedrijf, hoe lang blijf jij dan support bieden op 'bugs'. Ik neem aan dat de meesten dit niet oneindig aanbieden.
Is dat een maand? 3 maand? een jaar? jaren?
- Hoe lang support op bugs?
-
16-04-2013, 07:12 #1
- Berichten
- 730
- Lid sinds
- 18 Jaar
Hoe lang support op bugs?
-
In de schijnwerper
Te koop: Webshop in Telefoonaccessoires en telefonieWebsite te koopmooie domeinnamen te koop zoals: trappen.nl hypotheekakte.nl vloerenoutlet.nlDomein te koopAanbieding: Compute Ryzen 5 Server – OP=OP!HostingLaravel / PHP code review door ervaren software consultant, tijdelijk voor € 475Freelance / Werk -
16-04-2013, 07:20 #2
- Berichten
- 2.203
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Hoe lang support op bugs?
Ik sluit altijd een deal met het bedrijf zolang er geen aanpassingen aan het script zijn gedaan door derde of mezelf dan moet er support geleverd worden. Wel alleen op bugs. Dus niet als de webserver veranderd van php4 naar bijvoorbeeld php5 en het sscript werkt niet meer, dat is dan helaas geen bug.
Mvg,
Roel
-
16-04-2013, 07:23 #3
- Berichten
- 1.899
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Hoe lang support op bugs?
Bugs support ik eindeloos en kosteloos, tenzij, zoals hierboven vermeld, iemand anders eraan gesleuteld heeft. Ook configuratiewijzigingen, verhuizingen van server, nieuwere PHP versie of dergelijke vallen niet meer onder de gratis support. Maar zolang er foutjes zijn zonder invloed van anderen of andere hard- of software, dan sta ik gewoon garant voor wat ik gemaakt heb.
-
16-04-2013, 07:49 #4
Partyverhuur Zeeuws-Vlaanderen
- Berichten
- 1.255
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Hoe lang support op bugs?
Bugs support ik eindeloos en kosteloos, tenzij, zoals hierboven vermeld, iemand anders eraan gesleuteld heeft. Ook configuratiewijzigingen, verhuizingen van server, nieuwere PHP versie of dergelijke vallen niet meer onder de gratis support. Maar zolang er foutjes zijn zonder invloed van anderen of andere hard- of software, dan sta ik gewoon garant voor wat ik gemaakt heb.
-
16-04-2013, 08:16 #5
- Berichten
- 14
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Hoe lang support op bugs?
Bugs repareer ook ik eindeloos.
Je hoort namelijk gewoon goede software te leveren. En zit er een fout in, dan moet deze gerepareerd worden.
Echter, "bugs" die ontstaan door wijzigingen in software (browser, hosting e.d.) die support ik maar tot zekere hoogte.
Namelijk als de hosting door mij aangepast wordt, dan zal de software nog steeds moeten werken (tenzij vrijwillig de hosting aangepast wordt door de klant). Ook voor browsers is het gelimiteerd support.
Werkt iets echt compleet niet. Dan wordt het gerepareerd dat het werkt. Moet het echt goed zijn, dan zal daar een kleine fee tegenover moeten staan (ik kan helaas niet in de toekomst kijken).
-
16-04-2013, 08:49 #6
- Berichten
- 1.707
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Hoe lang support op bugs?
Bekeken uit het oogpunt van een klant zou ik zeggen (afhankelijk van de hoogte van het daarmee gemoeide bedrag natuurlijk <is het 25 of 2500 eu; dat maakt ook wel een verschil?); Als je een klant wil die een volgende keer met een nieuw project terug komt dan zou service in het geval van de 2500 eu in mijn ogen noodzakelijk zijn. En dan niet alleen bij bugs, maar in alle redelijkheid ook als de klant bijvoorbeeld een fout maakt ! Hij kan het immers niet zelf, want anders had hij jou niet nodig
-
16-04-2013, 17:05 #7
- Berichten
- 730
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Hoe lang support op bugs?
Dank allen voor jullie antwoord.
Ik zal mijn support voorwaarden hier op aanpassen, wel handig.
Weet nu wel dat mensen het niet waarderen als ik zo'n vraag stel. Het vertrouwen was namelijk blijkbaar direct weg bij een potentiële klant. Geen probleem, maar wel jammer. Wist niet dat er mensen met zo weinig vertrouwen op SiteDeals lopen maar goed, het is een gemiste kans voor zowel mij als de klant.
Jullie worden vriendelijk bedankt!
-
16-04-2013, 17:24 #8
- Berichten
- 750
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Hoe lang support op bugs?
Tevens ook handig om de applicatie/website features vast te leggen.
Dan kun je nooit in discussie raken met de klant dat iets niet gebouwd is en of de feature als een bug gezien gaat worden.
Wijkt een aanvraag van de klant af welke in principe goed is opgeleverd dan kun je dat als meerwerk gaan aankaarten.
-
16-04-2013, 19:49 #9
- Berichten
- 1.454
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Hoe lang support op bugs?
Ik stop tegenwoordig ook altijd een bijlage bij het contract waarin alle onderdelen van de website duidelijk omschreven staan (een soort samengevat functioneel ontwerp zeg maar), evenals andere afspraken (deadline, wie plaatst de content etc). Dat geeft alle partijen zekerheid en duidelijkheid.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic