Momenteel ben ik bezig met mijn eigen gemaakte webshop alleen twijfel ik over de betaalmogelijkheden die ik wil gaan aanbieden.
Standaard geef ik mijn klanten de betalingsmogelijkheid Ideal maar nu wil ik ook PayPal aanbieden, alleen is het mogelijk om met PayPal als klant om je geld terug te vragen nadat je een product gekocht hebt?
Ook vraag ik me af of je de transactiekosten van PayPal mag doorvoeren aan de klant.
Graag zie ik jullie reacties tegemoet.
- Webshops met PayPal ervaring?
-
29-08-2012, 01:33 #1
- Berichten
- 197
- Lid sinds
- 14 Jaar
Webshops met PayPal ervaring?
-
In de schijnwerper
-
29-08-2012, 03:19 #2
- Berichten
- 1.004
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Webshops met PayPal ervaring?
Alle kosten mag je doorberekenen aan de klant, en elk bedrag is door de klant mogelijk terug te boeken via paypal.
-
29-08-2012, 05:33 #3
- Berichten
- 166
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Webshops met PayPal ervaring?
Klopt maar je kan dan ook weer bezwaar indienen bij paypal (geloof ik)
-
29-08-2012, 06:11 #4
- Berichten
- 1.004
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Webshops met PayPal ervaring?
Je kan als webshopeigenaar een bezwaar indienen ja, maar als een klant een bedrag terugverzoekt neemt paypal ook contact op met de persoon waarvan teruggevorderd wordt.
Wie weet wat de reden is ..
Zo makkelijk is het allemaal niet hoor geld terugvragen is 14 dagen proces
-
29-08-2012, 10:40 #5
- Berichten
- 197
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Webshops met PayPal ervaring?
Dat scheelt weer, transactiekosten doorvoeren aan de klant.
Nu verkoop ik mijn producten digitaal die je per direct na de betaling krijgt.. als een klant nu bijvoorbeeld zijn geld terug eist met een perfecte reden ben ik dan gewoon echt me geld kwijt + product?
Nu begin ik met deze nieuwe webshop van mij en ben ik dus nieuw, ik dat dus dat het natuurlijk gelijk word uitgeprobeerd met het geld terug te vragen via PayPal aangezien PayPal niet weet of ik echt te vertrouwen ben... ondanks dat je alleen vertificatie methodes hebt gebruikt, of is PayPal dan gelijk aan de kant van de webshop en niet de klant?
Krijg je ook automatisch een e-mail van PayPal zodra een klant zijn geld terug vraagt? Het is namelijk makkelijker om mijn e-mail te controleren dan steeds alle logs op PayPal, mijn systeem is automatisch dus in feite hoef ik niets in de gaten te houden..
Hebben jullie misschien ook wat tips voor mij bij PayPal waar ik absoluut op moet letten bijvoorbeeld?
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic