Beste SD'ers,
Ik doe dit werk al een tijdje en heb vanalles meegemaakt, maar de volgende situatie is me volstrekt vreemd.
Een net opgerichte stichting, van redelijk groot formaat voor ons doen (ca. 10 bestuursleden) heeft bij ons twee maanden geleden aangeklopt om een huisstijl te ontwikkelen. De afgelopen maanden hebben we hier samen met hun intensief aan gewerkt, steeds duidelijke en uitgebreide feedback van ontvangen en we waren er bijna. Het enige wat nog moest gebeuren is dat het uiteindelijke ontwerp voorgelegd en goedgekeurd moest worden door het hele bestuur. En hier ging het mis.
In deze vergadering is naar voren gekomen dat er in één van de oprichtingsdocumenten al in grote lijnen is vastgelegd hoe de huisstijl moet zijn qua uitstraling, kleuren e.d. Ons contactpersoon wist hier echter niks van en daar is tijdens het hele proces geen rekening mee gehouden. Derhalve heeft het bestuur besloten om de ontwikkeling van de huisstijl "op hold" te zetten totdat ze besluiten wat ze gaan doen.
Nu kan ik begrijpen dat er bij zulke projecten weleens soortgelijke miscommunicatie kan ontstaan. Echter vraag ik mij af hoe we hier als bedrijf mee om moeten gaan, aangezien er al een volwaardige huisstijl met alles erop en eraan is ontwikkeld gedurende twee maanden, 90% van het werk is geleverd en ik ging er eigenlijk vanuit dat we de komende week het project kunnen afronden en we de factuur konden uitsturen. Nu worden we in onzekerheid gebracht over óf er nog wat gedaan moet worden, wannéér dit gaat plaatsvinden en hoe lang het gaat duren.
Wat zouden jullie in deze situatie doen?
- Ons project "op hold", wat te doen?
-
08-06-2012, 12:49 #1
- Berichten
- 96
- Lid sinds
- 19 Jaar
Ons project "op hold", wat te doen?
-
In de schijnwerper
Koningsdag kortingsacties!LinkpartnersZwangerschapInWeken.nl DA10 - Zwangerschapskalender - Calculator - Veel contentWebsite te koop[BELANGRIJK] Festinger Vault - Download 25.000 thema's en pluginsPromotieLinkvada.com Linkbuilding Platform: Direct Linkbuilden op 77.000+ premium domeinenLinkpartners -
08-06-2012, 12:53 #2
- Berichten
- 2.299
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Ons project "op hold", wat te doen?
Afhankelijk van wat er op papier staat aan opdrachtomschrijving, etc. kun je het gedane werk gewoon in rekening brengen. Je hebt immers niets fout gedaan.
Het beste wat je kunt doen is gewoon contact zoeken en er samen uitkomen, als dit een beetje beschaafde bestuursleden zijn dan zal het geen enkel probleem zijn. Misschien kun je niet 100% factureren, maar wel een groot gedeelte.
Zorg in elk geval dat je wel de opdracht voor de uiteindelijke huisstijl krijgt, dan houdt je de klant.
-
11-06-2012, 09:14 #3
- Berichten
- 96
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Ons project "op hold", wat te doen?
Afhankelijk van wat er op papier staat aan opdrachtomschrijving, etc. kun je het gedane werk gewoon in rekening brengen. Je hebt immers niets fout gedaan.
Het beste wat je kunt doen is gewoon contact zoeken en er samen uitkomen, als dit een beetje beschaafde bestuursleden zijn dan zal het geen enkel probleem zijn. Misschien kun je niet 100% factureren, maar wel een groot gedeelte.
Zorg in elk geval dat je wel de opdracht voor de uiteindelijke huisstijl krijgt, dan houdt je de klant.
Toch ben ik benieuwd hoe andere SD'ers in deze situatie zouden handelen.
-
11-06-2012, 09:46 #4
Afix internetbureau
- Berichten
- 404
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Ons project "op hold", wat te doen?
Ik ga inderdaad even het gesprek aan om te kijken wat het beste is. Het probleem is echter dat we de "fout" hebben gemaakt die heel vaak gemaakt wordt, namelijk dat we iks concreets van tevoren op papier hebben gezet. In principe moeten wij een huisstijl leveren waar zij tevreden over zijn, en of dat nu 2 maanden of 2 jaar duurt is strikt gezien dan niet relevant. Ook niet of we het 30x over moeten doen of niet.
Toch ben ik benieuwd hoe andere SD'ers in deze situatie zouden handelen.
-
18-06-2012, 11:29 #5
- Berichten
- 96
- Lid sinds
- 19 Jaar
-
18-06-2012, 11:36 #6
- Berichten
- 681
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Ons project "op hold", wat te doen?
Dan ben ik bang dat je gewoon zult moeten doen wat ze van je vragen. Als er geen deadline is afgesproken en je niks vast hebt staan in je AV zul je aan al hun verzoeken moeten voldoen. Enige wat je kan vragen van ze is wat begrip en dat je ze inderdaad een deel kunt factureren.
juridisch gezien heb je denk ik geen poot om op te staan overigens.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic