Beste allemaal,
Binnen enkele weken zal een aantal van onze websites aangepaste algemene voorwaarden krijgen.
Nu is onze vraag of wij onze bezoekers/gebruikers opnieuw 'moeten' verplichten deze te lezen en te accepteren?
Al onze gebruikers zijn namelijk al akkoord gegaan met de 'oude' voorwaarden voordat zij zich konden registreren.
In onze huidige algemene voorwaarden staat vermeld dat de meest actuele versie altijd online te vinden is en mag worden gewijzigd door ons, indien noodzakelijk.
De wijzigingen zijn niet groot te noemen, echter staan deze in een andere context en zijn er extra voorwaarden gesteld aan het gebruik van onze diensten, denkend hierbij aan een 'minimum' leeftijd van de gebruiker, waarbij dit eerder niet werd vermeld.
Is het in dit geval voldoende om ons registratiesysteem aan te passen aan de minimum leeftijd en de 'te jonge' gebruikers per e-mail op de hoogte te stellen hiervan?
Is het verder verstandig onze overige gebruikers per e-mail op de hoogte te stellen dat de algemene voorwaarden zijn gewijzigd en indien zij het hier niet mee eens zijn, zij zich kunnen uitschrijven?
Indien wij geen bericht ontvangen binnen 2 weken, zij automatisch akkoord gaan met de nieuwe voorwaarden?
Of dienen wij indien de gebruiker inlogt opnieuw om acceptatie te vragen, d.m.v. een notificatie op het scherm?
Ofterwijl, hoe kunnen wij onze aangepaste algemene voorwaarden het beste invoeren?
Alvast bedankt!
- Algemene voorwaarden aangepast, hoe invoeren?
-
23-11-2011, 16:32 #1
- Berichten
- 400
- Lid sinds
- 16 Jaar
Algemene voorwaarden aangepast, hoe invoeren?
-
In de schijnwerper
Ervaren webdeveloper biedt zijn diensten aan voor weinig.Freelance / WerkGezocht: Verouderde webshops, websites & webapplicatiesWebsite te koopOutreachxxl.com || Outreach/linkbuilding zelf doen? Internationaal. Laagste prijzenFreelance / WerkBacklinks.nl - STUNT - 50 Homepage links € 0,98 per stuk!SEO/Linkbuilding -
23-11-2011, 16:35 #2
- Berichten
- 491
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Algemene voorwaarden aangepast, hoe invoeren?
Ik denk dat je iedereen een maand van tevoren een mail moet sturen met de nieuwe voorwaarden en deze nieuwe voorwaarden accepteren door het blijven gebruiken van uw diensten en als ze het niet accepteren, moeten ze uw diensten niet meer gebruiken. Lijkt mij een logische oplossing?
-
23-11-2011, 16:35 #3
- Berichten
- 1.263
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Algemene voorwaarden aangepast, hoe invoeren?
Uw huidige voorwaarden wijzigen
Overeenkomsten kunnen in sommige gevallen lang duren, bijvoorbeeld een lidmaatschap. Misschien wilt u de algemene voorwaarden intussen veranderen. Dat kan alleen als u dat in uw voorwaarden bepaald heeft. En omdat u als ondernemer een informatieplicht heeft, moet u de gewijzigde voorwaarden aan de consument toesturen. Een vermelding in de krant of de mededeling aan de consument dat de voorwaarden gewijzigd zijn, is niet voldoende. Als de nieuwe voorwaarden voor de consument nadelig zijn, kan hij deze afwijzen of de overeenkomst per direct ontbinden.
http://www.consumentenautoriteit.nl/...arden-wijzigen
-
23-11-2011, 16:42 #4
- Berichten
- 400
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Algemene voorwaarden aangepast, hoe invoeren?
De voorwaarden op zichzelf worden niet veranderd, echter in een andere (makkelijker te lezen) context geplaatst.
Nadelig kan het werken voor personen onder de minimum leeftijd die wij gaan hanteren, echter wordt hierbij automatisch de toegang tot onze websites ontzegd.
Een notificatie toesturen per e-mail is dus voldoende?
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic