Beste SD leden,
Een persoon uit rotterdam heeft vorige week iPhone 4G lader gekocht. Ik heb de bestellingen opgenomen en de volgende dag verstuurd, hij zou de product donderdag moeten ontvangen nu is het zo dat hij mij vandaag heeft gebelt en aangeeft de product nog niet te hebben ontvangen en dat hij zijn geld terug eist.
De product heb ik in de brievenbus gegooid omdat het veel goedkoper is voor de klant en hij zegt dat hij het niet heeft ontvangen.
Wat zou ik hier tegen kunnen doen ?
* Het gaat niet om het product maar gewoon het gevoel van dat de klant misschien zit te liegen.
- Klant zegt dat hij niks heeft ontvangen
-
04-07-2011, 17:15 #1
- Berichten
- 282
- Lid sinds
- 15 Jaar
Klant zegt dat hij niks heeft ontvangen
-
-
04-07-2011, 17:24 #2
- Berichten
- 1.055
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Klant zegt dat hij niks heeft ontvangen
Volgens mijn is hier weinig tegen te doen. Wanneer je aangetekend verstuurd heb je er bewijs van, maar wanneer dit niet het geval is is er ook niet te bewijzen dat het verstuurd is.
Ik had dit ook is gehad toen ik een playstation spelletje verkocht via marktplaats en het op had gestuurd. Die gene heeft volgehouden dat hij niks ontvangen had en bleef elke dag 10 keer bellen en emailen dus had ik die 15 euro maar terug gestord :P
-
04-07-2011, 17:31 #3
- Berichten
- 242
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Klant zegt dat hij niks heeft ontvangen
Mag ik vragen om wat voor'n bedrag het gaat?
-
04-07-2011, 17:39 #4
- Berichten
- 644
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Klant zegt dat hij niks heeft ontvangen
Als je handelt uit hoofde van een bedrijf, dan ben je verantwoordelijk voor het leveren ervan. Dus als de klant zegt dat hij het product niet heeft ontvangen, dan ligt de verantwoording bij jou om te bewijzen dat hij het niet heeft ontvangen. Zeggen dat je het op de bus hebt gedaan is onvoldoende bewijs. Dus inderdaad: opnieuw verzenden of bedrag terugstorten.
-
04-07-2011, 17:42 #5
- Berichten
- 1.899
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Klant zegt dat hij niks heeft ontvangen
En verzend ook gewoon niets per enveloppe of zo, verzend het gewoon met de pakketdienst en vraag daar een bewijs ervan. Dan heb je het in elk geval verzonden en heb je daar bewijs van.
Mijn vriendin heeft een keer 2 ringen per post verstuurd (enveloppe) omdat een vrouw geen 6,75 verzendkosten wilde betalen. Paar dagen later kregen we een soort sealbag terug met daarin een opengescheurde enveloppe en een briefje 'Sorry' van de post. Ze heeft uit goede wil toen maar 15 euro teruggestort van de 45, maar als het aan mij had geleden had ze niets gekregen, zij wilde de 6,75 besparen.. jammer maar helaas als dan zoiets gebeurd.
-
04-07-2011, 17:49 #6
- Berichten
- 282
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Klant zegt dat hij niks heeft ontvangen
Heel erg bedankt voor jullie reacties, ik ga maar gewoon de geld terug storten heb geen zin om een negatief review ergens tegen te komen over mijn shop.
@Niels Huegen het ging maar om € 10,- maar goed mijn inkoop is € 2,50.
dat is dan maar een kopje koffie minder drinken in het maand juli :P ahaha
-
04-07-2011, 18:55 #7
- Berichten
- 340
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Klant zegt dat hij niks heeft ontvangen
Het is zo als iemand betaald met verzendkosten van 6.95 en je verstuurd het met een envelop is het al helemaal lullig. Ik verstuur ook wel eens iets met envelop, daarbij wordt duidelijk vermeld dat het eigen risico is omdat de post nu regelmatig dingen kwijt raakt.
Heb ook ooit dit soort geval gehad, na 12 dagen kwam het alsnog binnen..
Ik zou nog even afwachten.
-
05-07-2011, 20:03 #8
- Berichten
- 44
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Klant zegt dat hij niks heeft ontvangen
Heel erg bedankt voor jullie reacties, ik ga maar gewoon de geld terug storten heb geen zin om een negatief review ergens tegen te komen over mijn shop.
@Niels Huegen het ging maar om € 10,- maar goed mijn inkoop is € 2,50.
dat is dan maar een kopje koffie minder drinken in het maand juli :P ahaha
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic