Beste SD'ers,
Ik ben al reeds een tijdje bezig in deze branche en heb dan voor diverse opdrachtgevers projecten en opdrachten succesvol afgerond. Ook zit ik met mijn bedrijfje op ISPGids.
Nu is daar sinds vandaag een onterechte ervaring op geplaatst door iemand die ik niet ken.
Echter is er een procedure op ISPGids dat ik eerst de 'klant die ik niet ken' moet mailen met een verwijder link erin. Gebeurd dit niet binnen 5 dagen dan moet ik een heel formulier invullen en getekend terug sturen. Verder staat deze 'klant die ik niet ken' met zijn/haar e-mail adres niet in onze database en is het klantnummer ook niet juist.
Wat een gedoe om een ervaring te verwijderen..
Mijn vraag is dan ook: hoe zetten jullie de referenties van jullie klanten neer?
Met vriendelijke groet,
Nik Verploegen
- Onterechte ervaring ISPGids
-
01-07-2010, 19:04 #1
- Berichten
- 578
- Lid sinds
- 15 Jaar
Onterechte ervaring ISPGids
-
In de schijnwerper
Ultratekst: Flinke kortingen op teksten, GEEN AI!Freelance / WerkAANGEBODEN: Artikel/Blog plaatsing Hoge DA DR en TrFl!SEO/LinkbuildingSpraakcomputers.nl - Premium domeinnaam - Medisch / communicatiemiddelenDomein te koopLinkbuilding software met 75.000 blogwebsites NL / EN/ FR/ DE en veel andereSEO/Linkbuilding -
01-07-2010, 19:35 #2
- Berichten
- 192
- Lid sinds
- 16 Jaar
Hoi,
Wat bedoel je precies met "Hoe zetten jullie de referenties van jullie klanten neer?"
Zelf gebruik ik ook ispgids, ook al vind ik deze niet erg betrouwbaar meer.
Hoor vaak dat bepaalde bedrijven, sommige ook actief op sitedeals, mensen betalen om een positieve ervaring achter te laten.
Daarnaast is de procedure om onterechte ervaringen weg te halen inderdaad erg lang, terwijl ik en waarschijnlijk vele andere ook weten dat die procedure helaas niet voor iedere isp geldt...Laatst aangepast door Rens L. : 01-07-2010 om 19:35 Reden: tekst toevoeging
-
01-07-2010, 19:49 #3
- Berichten
- 2.971
- Lid sinds
- 18 Jaar
Tja, ISPgids zou ook maar onbetrouwbaar zijn als ze maar iedere ervaring zouden verwijderen natuurlijk.
Aanvullend bericht:
Maar in realiteit gelden gewoon dezelfde regels voor iedereen.Laatst aangepast door Vincent : 01-07-2010 om 19:53 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
01-07-2010, 20:05 #4
- Berichten
- 192
- Lid sinds
- 16 Jaar
Tja, ISPgids zou ook maar onbetrouwbaar zijn als ze maar iedere ervaring zouden verwijderen natuurlijk.
Aanvullend bericht:
Als dat zo zou zijn is dat ook niet vreemd, goede bekende en betrouwbare ISP's mogen best een voorkeurspositie hebben tegenover wanneer je niet weet wie je tegenover je hebt.
Maar in realiteit gelden gewoon dezelfde regels voor iedereen.
Echter dat de procedure niet voor iedereen geldt, dan gaat het vooral om ervaringen die de isp niet goed uitkomt, en vervolgens is de ervaring binnen paar uur weg.... (ik ken mensen die werkelijk die problemen hadden bij een bepaalde isp, maar nog werd hun ervaring verwijderd)
Dat vindt ik persoonlijk, hoe groot de isp ook is, niet de juiste manier.
-
01-07-2010, 20:19 #5
- Berichten
- 1.046
- Lid sinds
- 17 Jaar
hoe zetten jullie de referenties van jullie klanten neer?
-
01-07-2010, 20:59 #6
- Berichten
- 2.971
- Lid sinds
- 18 Jaar
Natuurlijk moet het verwijderen van ervaringen gecontroleerd worden, dat is inderdaad goed voor de betrouwbaarheid.
Echter dat de procedure niet voor iedereen geldt, dan gaat het vooral om ervaringen die de isp niet goed uitkomt, en vervolgens is de ervaring binnen paar uur weg.... (ik ken mensen die werkelijk die problemen hadden bij een bepaalde isp, maar nog werd hun ervaring verwijderd)
Dat vindt ik persoonlijk, hoe groot de isp ook is, niet de juiste manier.
En uiteindelijk gaat het om het vertrouwen wat iemand geeft, degene die onbekend zijn hebben nog geen vertrouwen opgebouwd dus daar kun je niet zomaar alles voor doen.
-
01-07-2010, 21:02 #7
- Berichten
- 578
- Lid sinds
- 15 Jaar
Vincent, mag ik vragen hoe jij dit hebt opgelost?
Zit je ook bij ISPGids?
-
02-07-2010, 09:07 #8
- Berichten
- 2.971
- Lid sinds
- 18 Jaar
Gewoon de procedure volgen
-
02-07-2010, 09:12 #9
- Berichten
- 1.250
- Lid sinds
- 16 Jaar
Dat bedrijven klanten betalen voor een review gebeurd helaas in elke branche tegenwoordig. Een grote kledingketen (naam doet er niet toe) en een zeer grote mediastore ala Free Record Shop zijn via deze weg groot geworden, helaas maar waar en niets aan te doen. Wel vreemd dat ze zon omslachtige manier van werken hanteren, beter hanteren ze het systeem van Tweakers bijvoorbeeld of Kieskeurig.nl
-
02-07-2010, 09:37 #10
- Berichten
- 2.971
- Lid sinds
- 18 Jaar
Een dergelijk systeem hanteren kun je niet doen, de doelgroep is heel anders. Vooral vaak jonger...
-
13-07-2010, 07:35 #11
- Berichten
- 578
- Lid sinds
- 15 Jaar
Heb de procedure gevolgd en de ervaring is verwijderd.
-
13-07-2010, 08:45 #12
- Berichten
- 228
- Lid sinds
- 16 Jaar
De meeste mensen hebben ook niet altijd de zin om even iets positief op ISP gids te schrijven. En als je er dan bijvoorbeeld €1 voor krijgt en je zou niet tevreden zijn ga je nog niet positief posten hé, dus als ze de klanten ervoor betalen lijkt me niks mis mee ? Uiteraard ga je toch alleen positief plaatsen als je werkelijk tevreden bent hé ?
-
13-07-2010, 08:47 #13
- Berichten
- 192
- Lid sinds
- 16 Jaar
De meeste mensen hebben ook niet altijd de zin om even iets positief op ISP gids te schrijven. En als je er dan bijvoorbeeld €1 voor krijgt en je zou niet tevreden zijn ga je nog niet positief posten hé, dus als ze de klanten ervoor betalen lijkt me niks mis mee ? Uiteraard ga je toch alleen positief plaatsen als je werkelijk tevreden bent hé ?
Tuurlijk is het aan de bedrijven zelf wat ze voor ervaringen over hebben, maar persoonlijk ben ik niet zo'n fan van mensen betalen voor ervaringen.
-
13-07-2010, 08:59 #14
- Berichten
- 228
- Lid sinds
- 16 Jaar
Ik denk dat ze het doen gewoon omdat er heel weinig mensen de tijd er voor willen nemen of hebben. En als ze er dan voor betaald worden toch iets hebben van: dan ga ik toch maar eens even moeite doen hé!
-
13-07-2010, 09:11 #15
- Berichten
- 578
- Lid sinds
- 15 Jaar
Tja, dat is ook wel weer waar. Geef mensen geld en ze doen moeite!
Ik hou er op zich niet van dat men word betaald om een ervaring te plaatsen.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic