Hallo,
Vrijdag heb ik mezelf ingeschreven bij de kamer van koophandel.
Ik ben meteen aan de slag gegaan om alles zo goed mogelijk te regelen, zo heb ik al een factuur en een offerte gemaakt alleen moet ik dit met de hand telkens gaan veranderen, iemand tips?
Voorbeeld factuur: http://www.ronniekoestering.nl/voorbeeld-factuur.pdf
Voorbeeld offerte: http://www.ronniekoestering.nl/voorbeeld-offerte.pdf
Daarnaast vraag ik me af of ik nu gewoon kan gaan beginnen met verkopen en facturen na sturen.
Ik weet dat je alles moet bewaren, dus wat raden jullie aan?
Inkomende facturen uitprinten en bewaren in een map? En de uitkomende facturen, wat kan ik daarmee het beste doen?
Ik hoor graag van jullie, tips zijn altijd welkom.
Met vriendelijke groet,
Ronnie Koestering
- Ingeschreven bij de kvk en nu?
-
14-03-2010, 13:52 #1
- Berichten
- 410
- Lid sinds
- 18 Jaar
Ingeschreven bij de kvk en nu?
-
-
14-03-2010, 13:54 #2
- Berichten
- 1.152
- Lid sinds
- 16 Jaar
Als ik op die voorbeeld offerte of factuur klik kom ik gewoon op sitedeals.nl uit?
-
14-03-2010, 13:56 #3
- Berichten
- 439
- Lid sinds
- 15 Jaar
Moet http:// voor ;-)
-
14-03-2010, 13:56 #4
- Berichten
- 166
- Lid sinds
- 18 Jaar
Vergeet niet dat je ook je administratie bij moet houden, en de facturen (zowel inkomende als uitgaande) kan je (naast digitaal) inderdaad het beste in een map bewaren. Je moet gewoon zorgen dat je alles netjes en georganiseerd houd, dan kun je je voor de rest volledig op je werk richten.
-
14-03-2010, 13:56 #5
- Berichten
- 410
- Lid sinds
- 18 Jaar
Fixed, bedankt!
Aanvullend bericht:
Vergeet niet dat je ook je administratie bij moet houden, en de facturen (zowel inkomende als uitgaande) kan je inderdaad het beste in een map bewaren. Je moet gewoon zorgen dat je alles netjes en georganiseerd houd, dan kun je je voor de rest volledig op je werk richten.
Urenregistratie weet ik, maar is het verplicht een administratie bij te houden van al mijn klanten?Laatst aangepast door Ronnie Koestering : 14-03-2010 om 13:59 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
14-03-2010, 14:29 #6
- Berichten
- 990
- Lid sinds
- 17 Jaar
Ja, dat is verplicht, de belastingdienst kan altijd langskomen om je boeken te zien, wij zelf bewaren alle credits/debits 5 jaar.
-
14-03-2010, 14:31 #7
- Berichten
- 410
- Lid sinds
- 18 Jaar
Ja dat weet ik, maar is het verplicht de adres gegevens te bewaren?
-
14-03-2010, 14:41 #8
- Berichten
- 990
- Lid sinds
- 17 Jaar
Of het verplicht is om adresgegevens te bewaren, weet ik niet.
-
14-03-2010, 14:46 #9
- Berichten
- 410
- Lid sinds
- 18 Jaar
Lijkt mij niet, maarja nooit een overbodige luxe!
Heeft iemand nog tips, waar ik op moet letten? Bijvoorbeeld de urenregistratie/administratie of de algemene voorwaarden?
Oja nog een vraag, ik heb in december een printer gekocht en mijn bedrijf bestaat sinds vrijdag.. Kan ik de BTW daar vanaf trekken? En mijn BTW nummer is pas over een week geldig zullen ze moeilijk doen als ik binnen die week al een factuur stuur?
-
14-03-2010, 14:53 #10
- Berichten
- 990
- Lid sinds
- 17 Jaar
algemene voorwaarden kan je ook gewoon deponeren bij de KvK, daar berekenen ze een xx bedrag perjaar voor ligt aan welke regio kantoor je zet. Info hierover vindt je op de kvk site.
-
14-03-2010, 15:35 #11
- Berichten
- 293
- Lid sinds
- 16 Jaar
Lijkt mij niet, maarja nooit een overbodige luxe!
Heeft iemand nog tips, waar ik op moet letten? Bijvoorbeeld de urenregistratie/administratie of de algemene voorwaarden?
Oja nog een vraag, ik heb in december een printer gekocht en mijn bedrijf bestaat sinds vrijdag.. Kan ik de BTW daar vanaf trekken? En mijn BTW nummer is pas over een week geldig zullen ze moeilijk doen als ik binnen die week al een factuur stuur?Laatst aangepast door Jasper de Boer : 14-03-2010 om 15:43
-
14-03-2010, 15:38 #12
- Berichten
- 410
- Lid sinds
- 18 Jaar
Ik ga meteen even de bon opzoeken!
Aanvullend bericht:
Deze staat op 13/11/09!
Alleen staat deze op naam van me tante, omdat zij bij de makro werkt en ik nog geen eigen bedrijf had.. Is dit een probleem?Laatst aangepast door Ronnie Koestering : 14-03-2010 om 15:45 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
14-03-2010, 16:41 #13
- Berichten
- 318
- Lid sinds
- 15 Jaar
Ik heb nog een goeie tip, Belastingdienst kan langskomen wanneer het hun uitkomt ze mogen ook je agenda kijken of jou opdrachten boek.
doe je iets "zwart" schrijf dat dan nergens op.
Ik raad natuurlijk niet aan om iets in het zwart te doen ;-) maar ja je weet maar nooit
Aanvullend bericht:
Zelfs als je geen bonnen hebt kan de boekhouder een bepaalde bedrag doorgeven dat je ongeveer hebt uitgegeven voor de zaak op te starten.Laatst aangepast door Mohrad D : 14-03-2010 om 16:42 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
14-03-2010, 17:14 #14
- Berichten
- 410
- Lid sinds
- 18 Jaar
Voor de teruggaafverzoeken gelden drempelbedragen. Als u een verzoek doet na afloop van een kalenderjaar, dan moet het terug te vragen btw-bedrag ten minste € 50 zijn. Doet u een verzoek tijdens het kalenderjaar, over een periode van ten minste 3 maanden, dan geldt een drempelbedrag van € 400. Bedragen onder deze drempels kunt u terugvragen, maar het EU-land beslist of het verzoek in behandeling wordt genomen.
-
14-03-2010, 17:28 #15
- Berichten
- 394
- Lid sinds
- 15 Jaar
Je kunt misschien ook een cursus gaan volgen voor boekhouding en dergelijke
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic