Vincent, jij hebt ook persoonlijk contact met je klanten in je bedrijf neem ik aan?
- Hoe kan je een webmaster vertrouwen?
-
16-01-2007, 14:48 #16
- Berichten
- 891
- Lid sinds
- 19 Jaar
-
16-01-2007, 15:18 #17
ManagedWPHosting.nl
- Berichten
- 1.486
- Lid sinds
- 19 Jaar
Origineel gepost door ramon fincken
topicstarter, define webmaster eens voor ons ...
maargoed Joeri ... als we geen persoonlijk contact hebben gehad met klant en het is een eerste keer vragen we ALTIJD een voorschot.
Uiteraard kan de klant op onze server de vorderingen volgen en testen, dus zo zit je beiden safe..
-
16-01-2007, 16:31 #18
- Berichten
- 2.971
- Lid sinds
- 18 Jaar
Origineel gepost door Glenn Veugen
Vincent, jij hebt ook persoonlijk contact met je klanten in je bedrijf neem ik aan?
Voor een klein project van 500,- worden er geen afspraken geplanned. Maar bij de grotere inderdaad wel.
Vaak wordt ook gewoon op basis van afgeleverde modules de betaling verricht. Zo kun je per stap werken en factureren.
-
16-01-2007, 16:56 #19
- Berichten
- 891
- Lid sinds
- 19 Jaar
Dat is inderdaad een goede manier van werken. Je moet ook een beetje weten met wie je te doen hebt
-
17-01-2007, 09:17 #20
- Berichten
- 488
- Lid sinds
- 19 Jaar
En meestal moet je het niet te goedkoop proberen te zoeken, en daarom niet te goedkoop zijn richting je klanten. Hun willen ook liever iets wat lang en goed werkt.
Ik werk erg veel op vertrouwensbasis. Slechts 1 keer een factuur van 1300,- ex btw niet betaald gezien. Alle facturen die ik in mijn verleden gestuurd heb zijn wel allemaal betaald.
Ik spreek over het algemeen wel altijd af met de klant. Maar ik heb dan ook geen opdrachten die na 500,- stoppen.
Bij bedragen boven de 6000,- gaat de helft vooraf want het zou zomaar eens kunnen dat het project uitgemeerd gaat worden over 2/3 maanden. En de salarissen en freelancers moeten gewoon op tijd betaald worden.
Vreemd genoeg is mijn grootste advertentieklapper in mijn geschiedenis geheel over internet gegaan. Maar van de overheid mag je wel verwachten dat ze eerlijk handelen ;)
-
17-01-2007, 10:18 #21deleted Guest
Volledige bedrag betaal ik zeker niet vooruit. Meestal een deel (25 %) bij begin, dan als de webmaster zegt dat het bijna af is nog eens 50 %, en als het opgeleverde werk goed functioneerd dan de laatste 25 %. Dit doe ik dan met grotere bedragen.
De opmerkingen van Joeri vind ik wel goed.
Vincent als ik bij een webmaster alles vooruit moet betalen ga ik niet in zee met webmaster.
Het is een kwestie van wijderszijds vertrouwen die jammer genoeg alleen regelmatig door verschillende webmasters overtreden worden.
Kleine bedragen (beneden 100 euro b.v.) betaal ik 9 van de 10 keer gewoon in 1 keer vooruit, of anders 50 % bij begin en 50 % bij oplevering.
-
17-01-2007, 12:12 #22
- Berichten
- 382
- Lid sinds
- 18 Jaar
Het is zeker niet de gewoonte op voorhand te betalen, in geen enkele business !
Wanneer men redelijk veel materiaal moet aankopen (wat in de webdesign wereld het geval al niet is) kunnen er inderdaad voorschotten gevraagd worden omdat je als leverancier de materialen eerst zelf moet aankopen. En wanneer de factuur dan uiteindelijk nooit betaald wordt, kan je daar wel zware financiele gevolgen van hebben maar da's in de webdesign wereld het geval nooit.
Wanneer je een prijsofferte maakt voor een job, en de klant bestelt uiteindelijk die offerte. Dan ben jij juridisch volledig in orde, en na het sturen van je factuur moeten zij gewoon zowiezo die factuur betalen binnen de betaaltermijn die in je verkoopsvoorwaarden van je prijsofferte stonden. Betalen ze die niet, stuur je nog een extra factuurtje van 30% administratie kosten, en stap je naar je advocaat.
Ik begrijp het eerlijk gezegd niet goed waarom je zou moeten een voorschot vragen of het volledig bedrag op voorhand ... kvind het persoonlijk serieus tekenen dat er iets niet pluis is. Oftewel met uw vennootschap, oftewel met uw manier van handelen.
Als een klant weigert een voorschot (of het volledige bedrag) te betalen en hij vraagt waarom hij dat moet betalen ? Wat antwoorden jullie dan ?
Ik weet niet hoedat dit in Nederland zit, maar in Belgie kunnen wij aan de hand van een BTW nummer van een potentiele klant zien welk vlees we in de kuip hebben en welke krediet die klant aankan. Krijg je een negatief advies, ga je natuurlijk met die klant niet in zee.
Als je trouwens zekerheid wilt, moet je zeker geen ondernemer worden. Ga dan voor een baas werken als bediende, dan krijg je ook je loon per maand uitbetaald op voorhand ;)
-
20-01-2007, 13:51 #23
- Berichten
- 382
- Lid sinds
- 18 Jaar
https://www.sitedeals.nl/juridische-o...oplichter.html
Voila nog een voorbeeld als je op voorhand betaald ;)
oerdom dus ! Liever geen script, dan een script te laten maken waarbij je op voorhand betaald en de kans gigantisch groot is dat ze je oplichten :)
-
20-01-2007, 15:20 #24
- Berichten
- 625
- Lid sinds
- 19 Jaar
Origineel gepost door Joeri P
https://www.sitedeals.nl/juridische-o...oplichter.html
Voila nog een voorbeeld als je op voorhand betaald ;)
oerdom dus ! Liever geen script, dan een script te laten maken waarbij je op voorhand betaald en de kans gigantisch groot is dat ze je oplichten :)
-
20-01-2007, 16:05 #25
- Berichten
- 480
- Lid sinds
- 19 Jaar
Origineel gepost door Joeri P
Het is zeker niet de gewoonte op voorhand te betalen, in geen enkele business !
Dit is te generaliserend.
-In een winkel kun je eerst betalen, dan krijg je wat mee.
-Een aannemer vraagt meestal een aanbetaling.
-Bedrijven die goederen leveren, vragen betaling bij aflevering.
-Ik bied diensten aan, vooraf betalen.
Het is op het gebied van internet en diensten wat zo vaag en slecht is. En met name op bepaalde sites, zoals deze, waar de slechten hun kansen krijgen en wat niet tegen te gaan is.
Laten we eerlijk zijn, hoe vaak zie je niet dat er gevraagd wordt om (unieke) scripts tegen een belachelijke prijs. Andersom ook. Worden er geweldige scripts aangeboden voor een paar tientjes. Dan kun je gewoon donder op zeggen dat de scripts vol met bugs zitten, jatwerk of gewoon niet geleverd wordt. (heb ik het niet over scripts met doorverkooprechten).
Als je waar voor je geld wilt hebben, heb je de beste kansen bij een bedrijf je zaken te doen, die je verder telefonisch kan bereiken, of persoonlijk kan spreken met een contract werken en resultaten kan laten zien. Natuurlijk zijn er ook slechte bedrijven, maar als een bedrijf echt slecht is, gaat deze toch echt ten onder aan zijn kwaliteit.
Mensen moeten leren hun verstand te gebruiken, niet voor een dubbeltje (of hoe dat ding tegenwoordig ook heet) op de eerste rang willen zitten en kijken wat voor bedrijf het is.
-
20-01-2007, 18:21 #26
- Berichten
- 225
- Lid sinds
- 19 Jaar
Een hoop mensen willen dan ook wel voor een dubbeltje op de eerste rij. De kans is velen malen groter opgelicht te worden door een bijverdiener, dan door een KvK-geregistreerd bedrijf. Dat risico loop je.
-
24-01-2007, 07:44 #27
- Berichten
- 1.013
- Lid sinds
- 18 Jaar
er is hier duidelijk nood aan wat informatie gezien het aantal beschuldigingen van oplichting van de jongste tijd.Een goede richtlijn vindt ik de rubriek veilig handelen op kapaza:(niet alles is van toepassing,maar toch enkele handige tips)
http://www.kapaza.be/tradesafe.cfm
-
24-01-2007, 10:44 #28deleted Guest
Hoi iedereen,
Wat mij gewoon weg stoort is dat (tot nu toe de meeste) webmasters/ webdesigners zowel bijverdiener als bedrijf (waar ik mee gewerkt heb tenminste) zich niet houden aan afspraken die gemaakt worden. E-mail berichten niet goed lezen, dingen niet goed testen voor oplevering. Meldt je een bug, zegt hij bug is gemaakt, test je het opnieuw, werkt het weer niet, of krijg je andere fouten.
-
09-02-2007, 23:11 #29deleted Guest
Wij werken onder de 1000 euro over het algemeen zonder vooraf betaling
zodra de opdrachten hoger zijn is dat wel het geval
waarom? we leveren wel geen producten maar diensten maar tijd is ook geld. als ik een maand moet bezig zijn en me geld niet zie heb ik een schadepost.
ook jongeren van 16/17/18 jaar laat ik een voorschot betalen bij bv designs aangezien hun inkomen minder is en makkelijker opgedronken tegenwoordig
geen voorschot, geen dienstverlening. wel staat alles op "papier" elke fase word ook bij de overeenkomst afgeleverd van werkwijze.
-
12-02-2007, 13:17 #30
- Berichten
- 382
- Lid sinds
- 18 Jaar
Origineel gepost door Ronald H
E-mail berichten niet goed lezen, dingen niet goed testen voor oplevering. Meldt je een bug, zegt hij bug is gemaakt, test je het opnieuw, werkt het weer niet, of krijg je andere fouten.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic