Ah, duidelijk. Je doelt op mijn veiling. Helaas heb ik geen bericht van jou ontvangen met je vraag hierover, Adriaan. Dat is een beetje jammer want nu maak je er een topic over, om te discussiëren wat wellicht mijn beweegreden is.
Allereerst lees ik hier dingen als: "buitengewoon vreemd" of "dit riekt naar oplichting." Dat is het allemaal niet. Als je naar mijn trackrecord op SiteDeals kijkt zal je zien dat dit helemaal niet het geval is. Het gaat hier om een veiling die hooguit een paar tientjes op zal brengen. Als ik dan in zee ga met buitenlandse bedrijven (bijvoorbeeld België, Suriname of Duitsland), moet ik daarvoor belastingtechnisch extra formulieren invullen. De tijd die we daarmee kwijt zijn wegen niet op tegen de prijzen van de veiling.
Onlangs had ik een klant die de veiling won, maar terecht verbaasd was dat ik liever niet met Belgische klanten in zee ging. Bij bedragen van 100 euro vind ik het prima om de administratieve molen op te starten, maar voor 35 euro voor 2500 woorden (wat al ver onder mijn tarief ligt), kan dit gewoon niet uit. Daarom heb ik het er nu voor de duidelijkheid bij gezet. Youri zijn opmerking over belasting is in dit geval dus terecht.
Mij rapporteren mag best. Je staat niet in je recht en ik mag uiteraard zelf beslissen met wie ik al dan niet in zee ga. Je biedt op de veiling en gaat akkoord met de voorwaarden die ik vooraf heb vastgesteld. Ben je het daar niet mee eens, dan is het niet raadzaam alsnog te te bieden. Het is trouwens onzin om IBAN-discriminatie en alles erbij te halen. Zelfs al wil ik geen teksten voor je schrijven omdat je in mijn ogen een vage opdrachtgever bent, sta ik nog in mijn recht de opdracht niet aan te nemen. Ik zie het probleem niet.
- - Buitenlandse bedrijven en consumenten komen niet in aanmerking
-
24-03-2016, 15:55 #16
- Berichten
- 519
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: - Buitenlandse bedrijven en consumenten komen niet in aanmerking
-
24-03-2016, 16:11 #17
- Berichten
- 245
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: - Buitenlandse bedrijven en consumenten komen niet in aanmerking
Iedereen kiest zelf met wie hij of zij zaken doet. Volgens ICT-jurist Arnoud Engelfriet mag je klanten weigeren (bron: http://blog.iusmentis.com/2011/02/15...nten-weigeren/). Dat mag niet gebeuren middels discriminatie, maar of dit hier onder valt, valt te betwisten.
De 'uitgebreide jurisprudentie' kan ik niet vinden met eenvoudige zoektermen als 'opdrachten weigeren' en 'klanten weigeren.' Kun je deze bronnen hier alsnog plaatsen? Wellicht zet je verhaal dan meer zoden aan de dijk.
Als het gaat om IBAN-discriminatie, zegt het Nederlands Uitgeversverbond hier het volgende over: "IBAN-discriminatie is ‘het voor betaling weigeren van IBAN’s uit andere Europese landen’." De crux lijkt te zitten in de nuance 'voor betaling.' Als een opdracht niet is uitgevoerd, zal daar geen betaling op volgen. Of hier sprake is van IBAN-discriminatie, is dan maar de vraag.Laatst aangepast door Riccardo de Wit : 24-03-2016 om 16:20 Reden: Aanvulling
-
24-03-2016, 16:50 #18
- Berichten
- 729
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: - Buitenlandse bedrijven en consumenten komen niet in aanmerking
Ah, duidelijk. Je doelt op mijn veiling. Helaas heb ik geen bericht van jou ontvangen met je vraag hierover, Adriaan. Dat is een beetje jammer want nu maak je er een topic over, om te discussiëren wat wellicht mijn beweegreden is.
Allereerst lees ik hier dingen als: "buitengewoon vreemd" of "dit riekt naar oplichting." Dat is het allemaal niet. Als je naar mijn trackrecord op SiteDeals kijkt zal je zien dat dit helemaal niet het geval is. Het gaat hier om een veiling die hooguit een paar tientjes op zal brengen. Als ik dan in zee ga met buitenlandse bedrijven (bijvoorbeeld België, Suriname of Duitsland), moet ik daarvoor belastingtechnisch extra formulieren invullen. De tijd die we daarmee kwijt zijn wegen niet op tegen de prijzen van de veiling.
Onlangs had ik een klant die de veiling won, maar terecht verbaasd was dat ik liever niet met Belgische klanten in zee ging. Bij bedragen van 100 euro vind ik het prima om de administratieve molen op te starten, maar voor 35 euro voor 2500 woorden (wat al ver onder mijn tarief ligt), kan dit gewoon niet uit. Daarom heb ik het er nu voor de duidelijkheid bij gezet. Youri zijn opmerking over belasting is in dit geval dus terecht.
Mij rapporteren mag best. Je staat niet in je recht en ik mag uiteraard zelf beslissen met wie ik al dan niet in zee ga. Je biedt op de veiling en gaat akkoord met de voorwaarden die ik vooraf heb vastgesteld. Ben je het daar niet mee eens, dan is het niet raadzaam alsnog te te bieden. Het is trouwens onzin om IBAN-discriminatie en alles erbij te halen. Zelfs al wil ik geen teksten voor je schrijven omdat je in mijn ogen een vage opdrachtgever bent, sta ik nog in mijn recht de opdracht niet aan te nemen. Ik zie het probleem niet.
Achterbaks bezig zijn (iemand min of meer zwart maken) MAG OOK NIET VOLGENS DE WET !!!! Boontje komt om zijn loontje.
Nogmaals niet mee eens met zijn manier van handelen:
1) meldt topic aan Job Schneider en laat hem beslissen of het hier op SD mag of niet
2) doe aangifte wegens discriminatie
Punt 1 heb je gedaan. Het staat er nog steeds dus het mag gewoon van Job (ik zou ook niet weten waarom het niet mag). Je hebt Job's besluit te accepteren.
Aangezien jij geen zin hebt in punt 2 is het gewoon een kwestie van laat Dennis lekker zijn gang gaan en maak je er niet druk over en adem rustig verder.
Mijn laatste woord hierover is nu geschreven.
-
24-03-2016, 18:05 #19
- Berichten
- 1.490
- Lid sinds
- 10 Jaar
Re: - Buitenlandse bedrijven en consumenten komen niet in aanmerking
@ Riccardo de Wit: Heb je het artikel achter je eigen link gelezen? Je mag in beginsel zelf bepalen aan wie je levert en wie niet, maar dat dient wel vooraf duidelijk te zijn en niet gebaseerd te zijn op discriminatoire argumenten. In een ander - hier al eerder gepost artikel (zie: http://blog.iusmentis.com/2011/09/30...uropa-leveren/) - van diezelfde Engelfriet stelt hij duidelijk dat de EC duidelijk. Hij stelt ook dat levering geweigerd mag worden als er bijvoorbeeld te hoge leverkosten zijn of technische beperkingen. Dat is hier niet het geval, want de verkoper kan de teksten gewoon naar mij mailen. Het leuke van mailen is dat 'n mail versturen normaal gesproken an sich niets kost en dat je iedereen makkelijk kunt mailen. Ongeacht of ik nu om de hoek woon of duizenden kilometers verder. Het staat er allemaal gewoon. De links had ik al gegeven en moet goed zoeken had je ze kunnen vinden.
Dan over IBAN. Je leest je eigen link vermoedelijk verkeerd. Uit jouw tekst maak ik op dat je het woordje 'voor' inschat als voorafgaande aan betalen, terwijl je dit moet lezen als "ten behoeve van" de betaling. Als ik zaken doe met 'n organisatie gevestigd in een EU-land, dan mag men een betaling niet weigeren, omdat ik betaal vanaf een rekening die uit 'n ander "IBAN"-land komt. Als dat wel gebeurt, dan is er sprake van IBAN-discriminatie. Het staat allemaal in het artikeltje van de door jou aangehaalde NUV. Lees anders de SEPA-verordening waar naar gelinkt wordt in dat artikel eens door. Het blijkt overigens hier geen rol te spelen, omdat het de verkoper niet te doen is om de bankrekening van waaraf werd betaald, maar het is in de discussie gekomen omdat iemand dat heeft opgevoerd als argument om kennelijk bepaalde klanten te weigeren.
@gast10494:
Dit slaat toch wel werkelijk alles. Ik heb de betekenis van het woordje achterbaks maar eens voor je opgezocht. Volgens Van Dale betekent achterbaks 'niet openlijk, dan wel stiekem'. Je kunt veel zeggen van dit draadje, maar niet dat het niet openlijk is. De rest van je redenatie geeft wel 'n beetje het niveau aan overigens. Ik maak niemand zwart. Ik reageer n.a.v. een publieke advertentie met daarin 'n regel die volgens mij niet is toegestaan. Dat kan ik ook nog eens onderbouwen. Niets achterbaks aan en met zwart maken heeft het ook niets te maken. Boontje komt om zijn loontje, is natuurlijk onzin. Juridisch gaat dat niet op en feitelijk hier ook al niet, aangezien er eerst een advertentie was en daarna pas dit draadje.
Verder is duidelijk uitgelegd waarom dit niet mag. Dat is zelfs onderbouwd met bronnen. Dat het er nog steeds staat kan diverse redenen hebben, waaronder bijvoorbeeld de reden dat Job Schneider de melding nog niet heeft bekeken. Overigens gaan regels uitgevaardigd door de EC boven de regels van SiteDeals. Indien een regel van SD in strijd is met Europese regels, dan hebben Europese regels uiteraard voorrang. Of ik aangifte doe, dat moet ik zelf weten. Ik ben het alleszins niet verplicht en zoals gezegd ook niet van plan.
-
24-03-2016, 18:18 #20
- Berichten
- 1.490
- Lid sinds
- 10 Jaar
Re: - Buitenlandse bedrijven en consumenten komen niet in aanmerking
Ah, duidelijk. Je doelt op mijn veiling. Helaas heb ik geen bericht van jou ontvangen met je vraag hierover, Adriaan. Dat is een beetje jammer want nu maak je er een topic over, om te discussiëren wat wellicht mijn beweegreden is.
Allereerst lees ik hier dingen als: "buitengewoon vreemd" of "dit riekt naar oplichting." Dat is het allemaal niet. Als je naar mijn trackrecord op SiteDeals kijkt zal je zien dat dit helemaal niet het geval is. Het gaat hier om een veiling die hooguit een paar tientjes op zal brengen. Als ik dan in zee ga met buitenlandse bedrijven (bijvoorbeeld België, Suriname of Duitsland), moet ik daarvoor belastingtechnisch extra formulieren invullen. De tijd die we daarmee kwijt zijn wegen niet op tegen de prijzen van de veiling.
Onlangs had ik een klant die de veiling won, maar terecht verbaasd was dat ik liever niet met Belgische klanten in zee ging. Bij bedragen van 100 euro vind ik het prima om de administratieve molen op te starten, maar voor 35 euro voor 2500 woorden (wat al ver onder mijn tarief ligt), kan dit gewoon niet uit. Daarom heb ik het er nu voor de duidelijkheid bij gezet. Youri zijn opmerking over belasting is in dit geval dus terecht.
Mij rapporteren mag best. Je staat niet in je recht en ik mag uiteraard zelf beslissen met wie ik al dan niet in zee ga. Je biedt op de veiling en gaat akkoord met de voorwaarden die ik vooraf heb vastgesteld. Ben je het daar niet mee eens, dan is het niet raadzaam alsnog te te bieden. Het is trouwens onzin om IBAN-discriminatie en alles erbij te halen. Zelfs al wil ik geen teksten voor je schrijven omdat je in mijn ogen een vage opdrachtgever bent, sta ik nog in mijn recht de opdracht niet aan te nemen. Ik zie het probleem niet.
Die laatste alinea ligt toch een tikje anders. Je mag zelf beslissen met wie je in zee gaat, maar zoals hier al vaker is gesteld, mag je me daarbij niet op basis van om het even welke reden afwijzen. Dat extra formuliertje dat 1 minuut extra werk is, is natuurlijk vervelend, maar kennelijk geen onredelijke administratieve last. Dat is 'n beetje als dat ik iets ga verkopen voor 5 euro en dan weiger om een factuur te maken, omdat ik dat voor 5 euro niet kan. Het is dan aan mij om geen producten van 5 euro aan te bieden.
Dat je ervoor kiest om goedkope producten aan te bieden op 'n website, is uiteraard jouw keuze. Klanten uit andere lidstaten mogen daar gewoon op bieden en indien 'n bod het hoogste is en de reserve is bereikt, is er 'n overeenkomst. Europese regels gaan in elk geval boven de door jou zelf gestelde voorwaarden.
Het zou wat zijn. Of dacht je dat als ik in mijn voorwaarden zet dat ik mijn prijzen van bv. een abonnement zomaar mag verhogen en dat je dan niet op mag zeggen, dat ik het voor de rechter dan win als ik jouw opzegging niet accepteer en naar de rechter ga met wat gepeperde rekeningen? Kennelijk ook nooit gehoord van de begrippen 'zwarte lijst algemene voorwaarden' en 'grijze lijst algemene voorwaarden'. Daaruit blijkt ook wel dat de algemene voorwaarden geen vrijplaats zijn om de meest onredelijke bedingen op te nemen en voorwaarden te stellen.
Het is overigens niks persoonlijks o.i.d. Wat me in dit topic vooral stoort is de onwetendheid. Sommigen hier kunnen echt beter op de lokale markt potten en pannen gaan verkopen.
-
24-03-2016, 18:54 #21
- Berichten
- 245
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: - Buitenlandse bedrijven en consumenten komen niet in aanmerking
Ik snap niet dat je een topic aanmaakt met een vraag, kennelijk zelf al overtuigd bent het antwoord te weten, en vervolgens aangeeft je te storen aan onze onwetendheid. Dus wat is nu het doel van dit topic?
Ik zal onderzoeken of de lokale markt voor potten en pannen iets voor mij is. Misschien ben ik er wel verdraaid goed in :-).
-
24-03-2016, 18:55 #22
- Berichten
- 729
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: - Buitenlandse bedrijven en consumenten komen niet in aanmerking
Adriaan,
Je hebt je zin.
Ik weet in ieder geval wie ik weer eens op mijn zwarte lijst mag zetten om geen zaken mee te doen.
Oh nee dat mag natuurlijk niet dat is discriminatie aangezien ik volgens jou niet zelf mag bepalen met wie ik zaken doe. Maar toch doe ik het.
-
24-03-2016, 18:57 #23
- Berichten
- 729
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: - Buitenlandse bedrijven en consumenten komen niet in aanmerking
Ben het geheel eens met Dennis.
Waarom vraag je het hier, als je zelf al 100 % overtuigd ben van je gelijk en verder alles wat hierop reageert door jou weer gelijk de grond in geboord wordt.
Of jij overal alles en eerlijk in ben. Iedereen doet wel eens dingen die niet mogen, waar maak jij je druk om. Je hoeft geen zaken te doen met Dennis.
Je maakt je zelf echt compleet en compleet belachelijk hier op SD met dit topic.
Als je iedere overtreding die hier gedaan wordt op SD een apart topic voor gaat openen dan kan je hier net zo goed een heel eigen nieuw forum voor beginnen. Kom hier zoveel foute topics tegen die of te wel misleidend zijn, of gewoon weg zo duidelijke oplichting is. Dan heb je hier echt een dagtaak aan.
Nu is echt mijn laatste woord geschreven in dit topic.
-
24-03-2016, 19:01 #24
- Berichten
- 1.490
- Lid sinds
- 10 Jaar
Re: - Buitenlandse bedrijven en consumenten komen niet in aanmerking
@Riccardo:
Doel van het topic was en is om er een discussie over te voeren. Het blijkt echter dat allerlei mensen direct geen tieren dat het achterbaks gedoe is en dat er rommel wordt geschreven, zonder met zinnige argumenten te komen.
Er zijn zo wel meer vervelende dingen, zoals bijvoorbeeld voor webshops. De regeling dat particulieren dingen terug mogen sturen, is soms bijvoorbeeld erg vervelend. Stevige kostenpost voor veel webshops.
Wie weet, vroeger zelf weleens als kleine jongen wat spullen verkocht op de rommelmarkt en gedoe met facturen, klantenlistings, retourregelingen, btw verleggen en zo heb je daar niet. :)
@gast10494:
Prima hoor. Ik was toch al niet van plan om te reageren op aanbiedingen van mensen die me zomaar even achterbaks noemen, zonder dat ze precies weten wat dat woord nu echt betekent. Wie zich belachelijk maakt, dat moet ieder maar voor zich weten. Laten we hopen dat je je toezegging nu eens 'n keer nakomt. De jij-bak is 'n gekende drogredenering overigens.Laatst aangepast door Adriaan van der Mee : 24-03-2016 om 19:06
-
24-03-2016, 19:18 #25
- Berichten
- 519
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: - Buitenlandse bedrijven en consumenten komen niet in aanmerking
Dag Adriaan,
Ik heb onlangs geprobeerd een hotel te boeken in Roemenië, maar kon niet met IBAN betalen. Alleen met creditcards. Dat terwijl Roemenië wel bij de EU hoort, en Nederland ook! Is dat niet even IBAN-discriminatie! En dan gaat het hier ook nog om een groot bedrijf in plaats van een eenmanszaak.
Wat mij betreft mogen buitenlandse bedrijven best mee bieden, als ze de administratiekosten dan ook bereid zijn te betalen. Ergens moet ik een verschil maken tussen de administratieve taken die met buitenlandse bedrijven in zee gaan met zich mee brengt. Jij vindt mijn voorwaarden onredelijk. Blijkbaar ben je daarin ook de enige gezien de reacties op dit topic. Maar je mag zelf kiezen of je ooit diensten bij me wil afnemen of niet. Je hebt nooit contact met me opgenomen en ik vraag me af waarom je de tijd en moeite steekt in een onderwerp als je helemaal niet geïnteresseerd bent in een product. Wat mij betreft kun je je tijd beter besteden aan de overige dingen die nog op je todo-lijst staan. Uitzoeken of mijn voorwaarden wettelijk wel mogen en zelfs Job van zijn tijd beroven met dingen die meer over een verschil van inzicht gaan, duidt erop dat je waarschijnlijk verveeld was en eens stampij wilde schoppen. Je bent het oneens, maar verzuimt mij er een mail over te sturen. Als je een discussie wilt, had je mij gewoon een privébericht kunnen sturen.
In dit opzicht kan ik ook stellen dat je behoorlijk je best doet mij onderuit te halen en kan ik nu ook Job inschakelen om dit topic op te laten doeken. In tegenstelling tot jou zal ik dat niet doen, omdat ik begrijp dat Job wel betere dingen te doen heeft dan een meningsverschil te sussen. Ik raad je dan ook aan niet langer door te gaan met argumenteren, gezien je je daar niet geliefder mee maakt. Je zet jezelf neer als iemand die van een mug een olifant weet te maken en veel opdrachtnemers zullen daar niet op zitten te wachten. Vraag is dus of je effectief gezien niet meer jezelf in de vingers snijdt dan de mijne.
Verder zal ik me onthouden van de discussie. Als je als Belg of Surinamer graag mee wilt bieden, ben ik bereid 25 euro administratiekosten in rekening te brengen. Vind je dat ook een vorm van discriminatie of schrijf je dat ik dan een 'onredelijke belemmering opwerp' dan lijkt het me dat het hier om een verschil van mening gaat.
-
24-03-2016, 19:27 #26
- Berichten
- 1.490
- Lid sinds
- 10 Jaar
Re: - Buitenlandse bedrijven en consumenten komen niet in aanmerking
Ik zal het jou sterker vertellen: ik heb onlangs een verzekering afgesloten bij een grote Nederlandse verzekeraar. Dan heb ik het over letterlijk een miljardenbedrijf. Werd ik pardoes geweigerd omdat ik 'n buitenlandse rekeningnummer had. Uiteindelijk trokken ze hun keutel wel in. Hetzelfde voor een bekende webhost.
Verder val je wat in herhaling. Er wordt helemaal niet gesproken over administratiekosten. Er staat letterlijk dat buitenlandse bedrijven en consumenten niet in aanmerking komen. Deze reacties op dit topic zeggen natuurlijk niet alles. Volgens mij zijn de teksten achter de links in dit topic duidelijk genoeg dat ik hier echt niet alleen in sta. Dat sommige keuterboeren daar niet op zitten te wachten. Prima. Er zijn ondernemers genoeg die centen willen verdienen.
Verder zit ik hier niet om de populariteitsprijs te winnen hoor. Maak je daar maar niet druk over. Kennelijk heb je de teksten niet gelezen, want nu roep je weer rare dingen. Behalve verblijfplaats, werd er ook iets gezegd over nationaliteit namelijk.
-
24-03-2016, 19:35 #27
- Berichten
- 519
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: - Buitenlandse bedrijven en consumenten komen niet in aanmerking
Ik zal het jou sterker vertellen: ik heb onlangs een verzekering afgesloten bij een grote Nederlandse verzekeraar. Dan heb ik het over letterlijk een miljardenbedrijf. Werd ik pardoes geweigerd omdat ik 'n buitenlandse rekeningnummer had. Uiteindelijk trokken ze hun keutel wel in. Hetzelfde voor een bekende webhost.
Maar als ik je 25 euro administratiekosten in rekening breng op een veiling van 35 euro, is het probleem dan voor jou opgelost? Die administratiekosten breng ik uiteraard niet in rekening voor binnenlandse klanten, want daar hoef ik de extra service niet voor te verlenen. Of komen er dan andere argumenten boven tafel waarom in jouw ogen administratiekosten ook niet mogen?
-
24-03-2016, 19:39 #28
- Berichten
- 1.490
- Lid sinds
- 10 Jaar
Re: - Buitenlandse bedrijven en consumenten komen niet in aanmerking
Gek, mijn reactie is verdwenen. Goed, kwam op het volgende neer:
Dat zal best wel. Ik heb met een bekende Nederlandse verzekeraar (en dan hebben we het over letterlijk een miljardenbedrijf) een discussie gehad. Ook met 'n bekend webhostbedrijf. Beide bedrijven trokken uiteindelijk hun keutel in en deden gewoon wat ze moesten doen.
Of ik me hier nu geliefd maak of niet, dat maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit. Ik zit hier namelijk niet om de populariteitsprijs te winnen of om vrienden te zoeken. Zeker ook omdat de meesten maar wat roepen zonder enige kennis van zaken. Er zijn gelukkig genoeg ondernemers die graag centen willen verdienen en niet zo in de war raken van iets simpels als 'n intracommunautaire listing. Ook is de wereld wat groter dan dit topic. Dat ik de enige ben, zal wel loslopen gezien de wetgeving en dit topic is nu niet bepaald een representatieve steekproef. Als iemand als gast10494 geen zaken met me wil doen. Prima. Heb toch al nooit zaken met hem gedaan, nooit op een advertentie van hem gereageerd en zoals gezegd, er zijn meer dan voldoende ondernemers die graag geld willen verdienen.
Kijk, dan worden er teksten aangereikt en ga je toch weer in de fout. Nationaliteit stond er nota bene letterlijk in.
-
24-03-2016, 19:53 #29
- Berichten
- 1.490
- Lid sinds
- 10 Jaar
Re: - Buitenlandse bedrijven en consumenten komen niet in aanmerking
Dus moet ik dat ook maar doen. Juist.
Maar als ik je 25 euro administratiekosten in rekening breng op een veiling van 35 euro, is het probleem dan voor jou opgelost? Die administratiekosten breng ik uiteraard niet in rekening voor binnenlandse klanten, want daar hoef ik de extra service niet voor te verlenen. Of komen er dan andere argumenten boven tafel waarom in jouw ogen administratiekosten ook niet mogen?
En dan je nog afvragen wie er straks minder zaken kan doen....
-
24-03-2016, 19:55 #30
- Berichten
- 519
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: - Buitenlandse bedrijven en consumenten komen niet in aanmerking
Nou Adriaan, laten we heel eerlijk zijn: als jij de veiling wint neem ik de opdracht niet aan. En dat staat mij vrij.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic