Wijs gezegde: goedkoop = duurkoop.
Deze les hebben wij in de begin fase ondervonden, check altijd bij de goedkope host met hoeveel mensen je de server deelt.
1. Veel domeinen op 1 server betekend veel verkeer en dus trage reactie.
2. Veel domeinen op 1 IP adres waaronder 1 spammer, betekend dat wanneer die spammer geblockt word dat ook jouw mail geblockt word.
3. Bereikbaarheid helpdesk bij problemen met mail of server
enz. enz.
4. Een helpdesk die alleen via mail te bereiken is is geen helpdesk.
Denk hier goed over na, er zijn voldoende goede hosting partijen te vinden hier op sitedeals.
- [Tutorial] Creëer Een Steady Affiliate Inkomen In je Vrije Tijd
-
22-03-2007, 20:09 #31
- Berichten
- 368
- Lid sinds
- 18 Jaar
-
22-03-2007, 20:20 #32
- Berichten
- 541
- Lid sinds
- 18 Jaar
Je moet dus niet uitgaan van 100 unieke bezoekers per dag per site/startpagina/weblog/ etc. ... 100 bezoekers per dag krijg je ook niet zomaar en om zo'n 190 websites te gaan promoten lijkt mij ook onbegonnen werk.
@ Iedereen: Zorg dat je een goed onderwerp hebt, een goede naam (dus ook een goed domein) enzo, dan wordt je al beter gevonden.
-
22-03-2007, 21:21 #33
Impactful Online Marketing
- Berichten
- 464
- Lid sinds
- 18 Jaar
Hoe goed en hoe mooi je domeinnaam en website ook is, de beste manier om gevonden te worden is nog steeds via backlinks. Wat is er makkelijker dan jezelf een extra backlinkje te geven?
Trouwens, een gemiddelde van 100 bezoekers per dag is totaal niet ondenkbaar hoor. Wel ben ik het met je eens dat een startpagina moeilijker op 100 uniek per dag te krijgen is dan een weblog en dergelijke. (nogmaals, ook dit is niet ondenkbaar)
Het is niet zo moeilijk, je maakt pagina's op verschillende IP-adressen en interlinkt de sites met elkaar zodat je in principe nooit linktrades nodig hebt. Je kunt er zelf voor kiezen om wel of niet veel links te ruilen. Feit is dat je op deze manier hoge kwaliteit traffic aan het genereren bent en hier lang profijt van hebt.
Dit duurt lang en over het algemeen is werken aan deze sites best wel boring maar het betaald zich uit op de lange termijn. De eerste maand zul je niets tot weinig inkomsten hieruit halen maar naarmate je meer pagina's bouwt krijg je meer traffic en dat betaald zich uit.
-
23-03-2007, 09:31 #34
- Berichten
- 605
- Lid sinds
- 19 Jaar
Origineel gepost door Adriaan Boot
Feit is dat je op deze manier hoge kwaliteit traffic aan het genereren bent
Traffic van goede kwaliteit krijg je als je iets aanbiedt waar mensen daadwerkelijk naar op zoek zijn, en dat lijkt me met 190 sites nauwelijks te doen. Iedereen weet dat als je je site niet regelmatig onderhoudt, je de traffic snel kwijtraakt.
Hoe definieer jij traffic van goede kwaliteit?
-
23-03-2007, 10:14 #35
Impactful Online Marketing
- Berichten
- 464
- Lid sinds
- 18 Jaar
Rex, je begrijpt me verkeerd en trouwens, mensen die daadwerkelijk op je link klikken hebben wel degelijk interesse in je sites en klikken dus sneller op je affiliate links.
Waar ik eigenlijk op doel is dat je via de backlinks sneller een hogere PR krijgt en sneller wordt opgenomen door de zoekmachines en dus meer zoekmachine traffic genereert.
En ik heb ook niks gezegd over content-arme sites. Sowieso de domeinen van jezelf moeten content-rich zijn. Wat betreft de weblogs iets minder maar het kan ook geen kwaad.
-
23-03-2007, 10:38 #36
- Berichten
- 368
- Lid sinds
- 18 Jaar
Startpagina's, blogs etc. met een link naar jouw website worden nu eenmaal snel gevonden door de engines.
Ze helpen bij je vindbaarheid en PR, en dragen bij in traffic.
Maar ook hier geld in ieder geval bij de startpagina's: kwaliteit.
-
23-03-2007, 10:58 #37
- Berichten
- 605
- Lid sinds
- 19 Jaar
@Adriaan: ik val je niet aan hoor, ik ben het gewoon niet helemaal eens met je redenering.
Misschien moet je me eens voorrekenen hoeveel uur je kwijt denkt te zijn aan het aanmaken en regelmatig onderhouden van al die weblogs en content-rich sites.
-
23-03-2007, 11:12 #38
- Berichten
- 300
- Lid sinds
- 18 Jaar
--> Totaal 19 sites
Als je dit 10 maanden volhoud dan heb je na 1 jaar 190 sites.
en hoeveel zullen je inkomsten zijn p/m van 1 zo een website? 2 a 3 euro door clicks?
min. uitbetaling bedraagt meestal 25 euro..
duurt dan wel ff voordat je je investering terug krijgt volgens mij.
( bleuhost.com ) daar ben ik al een halfjaar lid goeie hosting lekker snel. en superveel dataverkeer en webruimte !
-
23-03-2007, 11:16 #39
Impactful Online Marketing
- Berichten
- 464
- Lid sinds
- 18 Jaar
Origineel gepost door Rex Post
@Adriaan: ik val je niet aan hoor, ik ben het gewoon niet helemaal eens met je redenering.
Misschien moet je me eens voorrekenen hoeveel uur je kwijt denkt te zijn aan het aanmaken en regelmatig onderhouden van al die weblogs en content-rich sites.
Als je vermoed dat de getallen die ik noem uit de lucht zijn gegrepen dan heb je gelijk. Zo simpel ligt het gewoon. De getallen zijn voor iedereen anders en deze tutorial heb ik ook bewust heel algemeen gehouden.
Het lijkt me logisch dat je aan een site die je op je eigen domeintje maakt meer tijd besteed.
Urenverdeling op jaarbasis op volgorde van belangrijkheid:
Het ontwikkelen van 40 eigen domeinen:
5-10 uur per domeinnaam
Totaal: 200 - 400 uur
Het ontwikkelen van 40 gratis (sub)domeinen:
2-4 uur per subdomein
Totaal: 80-160 uur
Het ontwikkelen van 50 gratis startpagina's:
2-4 uur per startpagina
Totaal: 100-200 uur
Het ontwikkelen van 50 gratis weblogs:
2-4 uur per weblog
Totaal: 100-200 uur
Minimaal per jaar: 200+80+100+100 = 480 uur
Maximaala per jaar 400+160+200+200 = 960 uur
Gemiddelde aantal uur per jaar: (480+960) / 2 = 720 uur
Als je dus voor jezelf een plan maakt en je daar ook daadwerkelijk aan houdt ben je zon 2 tot 3 uur per dag kwijt aan deze sites. Ik weet dat ik geen tijd heb inbegrepen wat betreft het linkruilen et cetera.
Dat komt omdat deze uren erg ruim zijn genomen en omdat je na een tijdje sneller leert werken en dus ook effectiever wordt. Dit scheelt dus weer een hoop tijd.
Nb, ook deze getallen zijn uit de lucht gegrepen en verschillen dus per onderwerp en zijn ook afhankelijk van de kwaliteiten per persoon.
-
23-03-2007, 11:34 #40
Impactful Online Marketing
- Berichten
- 464
- Lid sinds
- 18 Jaar
Origineel gepost door Djashuard Sewdihal
uuuh.. ff een vraagje na 10 maanden heb je 190 website's hoe hou je alles dan nog bij ?
Bijvoorbeeld:
Maand 1: 20 sites maken
Maand 2: 10 sites maken en voor de rest concentreren op het promoten van de sites uit maand 1 op welke manier dan ook
Maand 3: weer 10 sites maken en verder concentreren op het promoten van de websites uit maand 1 & 2
enz enz
Je moet voor jezelf een plan trekken waar je je goed bij voelt en waarvan je denk dat dat de beste manier is...
Origineel gepost door Djashuard Sewdihal
en hoeveel zullen je inkomsten zijn p/m van 1 zo een website? 2 a 3 euro door clicks?
Het is leuk om te zien met welke website je het meeste en het snelste geld binnenhaalt maar aan het einde van de rit is het het totaal dat telt. Ik denk dat je inderdaad wel uit kan gaan van minimaal 2 euro per maand per website maar je gaat sowieso uitschieters zien.
Ook kan ik je aanraden 4 verschillende programma's te promoten. Daarnaast moet je kijken naar de manier van promotie en de vergoeding.
Ik zou een goede mix maken tussen PPC (google adsense), PPS (pay per sale), Percentage en pay per lead omdat je op deze manier verschilende mensen met verschillende surf en bestedingspatronen in een keer treft.
Veel mensen weten bijvoorbeeld donders goed dat jij geld verdient aan adsense kliks en weigeren daarom te klikken. Een ander voordeel van bijvoorbeeld pay per sale is dat je mensen aan kunt sporen om op je advertenties te klikken. Dit is met adsense verboden.
Origineel gepost door Djashuard Sewdihal
min. uitbetaling bedraagt meestal 25 euro..
duurt dan wel ff voordat je je investering terug krijgt volgens mij.
-
23-03-2007, 12:08 #41
- Berichten
- 605
- Lid sinds
- 19 Jaar
Je spreekt over 2 tot 3 uur per dag, 7 dagen per week, dus ook in de weekenden, en je gaat maar niet op vakantie.
Je rekent het onderhoud aan je sites en weblogs niet mee. 90 stuks a 10 minuten per maand is nog eens 15 uur per maand.
Je bent gauw 4 uur per dag kwijt.
Dan spreek ik niet meer over een vrijetijdsbesteding, maar een part-time baan.
Wie rekent uit hoeveel je per uur gaat verdienen met 20.000 bezoekers? :)
-
23-03-2007, 12:52 #42
Impactful Online Marketing
- Berichten
- 464
- Lid sinds
- 18 Jaar
Die 720 uur die ik heb uitgerekend is ruim genomen he.
Je kan het ook zo zien, je hebt 40 weken, 5 dagen per week en 2 uur per dag beschikbaar om de sites te bouwen. 40*5*2 = 400 uur per jaar
Zoals ik al zei, na een tijdje ga je steeds sneller en effectiever werken en heb je dus sneller het gewenste resultaat. Ook kun je content op den duur "recyclen". Daarmee wil ik zeggen dat je artikel A zo herschrijft dat het weer uniek is en unieke woorden en opbouw bevat.
Klik Hier Voor Het Ebook "How To Rewrite Articles"
Ik heb ook nooit gezegd dat het een makkelijke opgave is om in een jaar tijd 150+ sites te maken en dan ook nog eens in je vrije tijd.
Stel, iemand volgt deze tutorial en na een jaar tijd heeft diegene "slechts" 100 sites gemaakt. Het wil dan niet zeggen dat hij of zij het beroerd heeft gedaan, helemaal niet zelfs.
Dit is een tutorial die je op 100.000 verschillende manieren kunt oppikken en op 100.000 verschillende manieren kunt toepassen. Ook de volgorde en het tempo waarop er gewerkt wordt mag iedereen lekker zelf bepalen.
-
23-03-2007, 13:36 #43
- Berichten
- 274
- Lid sinds
- 18 Jaar
Adriaan, heb je een voorbeeld van startpagina dochters die in jouw idée passen?
-
23-03-2007, 14:08 #44
Impactful Online Marketing
- Berichten
- 464
- Lid sinds
- 18 Jaar
http://muziek-luisteren.linkplein.net/ - Maar dan wel met werkende (live) videos
Je zou eventueel links kunnen plaatsen naar pagina's van jezelf waar je de youtube videos plaatst. Op deze pagina's kun je bijvoorbeeld ook de songteksten van het betreffende nummer zetten (spider-food)
http://trance.startkabel.nl/
Idem als hierboven maar dan met trance / dance muziek. In de dance wereld doen ze niet zo moeilijk met het publiceren van livesets et cetera. Ik zou hier dus handig gebruik van maken.
Andere thema's waar je aan kunt denken zijn:
* school / opleidingen / boekverslagen
* artiesten / celebs / beroemdheden
* televisieprogramma's
* kinderen
* muziekstromingen
* freeware / shareware
* financieel
De mogelijkheden zijn eindeloos in mijn ogen!
-
23-03-2007, 16:40 #45
- Berichten
- 1.470
- Lid sinds
- 18 Jaar
Ik ga dit ook proberen, in de vorm om te kijken of het werkt. Ik zal al mijn bevindingen gaan plaatsen op mijn weblog: www.koopmansblog.nl.
Ook zal ik hier proberen iedereen up to date houden!
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic