Hallo
Ik had een vraagje, ik zie het steeds meer, webshops die ruim onder de adviesprijs zitten, daarmee denken ze dan super goedkoop te zijn, maar ik heb naar mate iemand gevonden die via Micromedia dus inkoopt voor zijn webshop. Nu zie ik bijv dat de game fifty cent blood on the sand 36 euro inkoops prijs is excl BTW, en nog 2 euro verzendkosten (1,95) dan betaal je dus in totaal inclusief btw en verzendkosten 44 euro en 79 cent, waarom bieden al die webshop het aan voor 52 euro, het is toch veel beter als je het aanbied voor 46 euro, dat is 2 euro winst maar je zult gegarandeerd veel meer verkopen, want alle webshops zitten op een prijs van 51,99 en de bart smit op 60,- euro.
P.S zo veel werk is het opsturen van een game niet, heb het nog nooit gedaan maar lijkt me wel leuk.
En ik heb het niet alleen over games hé maar over alles waar een webshop van is, het lijkt mij wel heel erg leuk om te doen.
mvg,
Bas van der Pol
en alvast bedankt
Heb ik nou een verkeerd inzicht of?
- vraagje, alleen voor mensen met webshops
-
25-05-2009, 20:43 #1
- Berichten
- 169
- Lid sinds
- 17 Jaar
vraagje, alleen voor mensen met webshops
-
-
25-05-2009, 20:45 #2
- Berichten
- 83
- Lid sinds
- 16 Jaar
en 2 euro winst maken? 50% belasting betalen ben je met een dikke 1 euro klaar :D
Ik wil je wel 500 games zien inpakken en versturen kijken als je dan nog steeds voor 1 euro wil werken!
-
25-05-2009, 20:57 #3
- Berichten
- 2.027
- Lid sinds
- 17 Jaar
Je idee klopt maar de marge is in dit geval wel erg laag. Ik weet dat sommige elektronica webshops op bv een lcd tv van 800 euro maar 40 a 50 euro winst maken. Je moet hem dan zelf op komen halen. Maar die marge is dus wat groter waardoor het net kan.
-
25-05-2009, 21:06 #4
- Berichten
- 83
- Lid sinds
- 16 Jaar
Oja en ik denk ook niet dat je zo scherp mag verkopen van je groothandel.
Deze stellen meestal datas op waar je tussen moet blijven (op een speciale actie na)
Want het zou een stuk minder eerlijk zijn voor een Inter Toy's, Bart Smit, Free RecordShop. Welke direct 50X zoveel als jij inkoopt bij de groothandel maar wel veel meer lasten hebben aan huur, personeel en dat soort zaken.
Dus de groothandel zal het niet echt op je plannen zitten te wachten.
-
25-05-2009, 21:10 #5
- Berichten
- 322
- Lid sinds
- 16 Jaar
Het probleem is dat de webshops zich aan elkaar aanpassen. Wanneer winkel A de prijs €2 laat zakken, zal winkel B dit ook moeten doen om niet te veel klanten te verliezen. Zo kan je even door blijven gaan, tot je op inkoopprijs zit. Uiteindelijk gaat dan winkel A of B failliet omdat ze te weinig winst maken, en kan de overgebleven winkel de prijs weer opvoeren. Je moet dus goed op je marges letten, het heeft geen zin om voor een hele kleine winst te gaan verzenden (met uitzondering van een markt waar je de kans ziet om iedereen weg te concurreren).
-
25-05-2009, 21:15 #6
- Berichten
- 2.027
- Lid sinds
- 17 Jaar
Dat klopt maar niet allemaal, Philips bv niet en kreeg hier dan ook veel commentaar op.
Oja en ik denk ook niet dat je zo scherp mag verkopen van je groothandel.
Deze stellen meestal datas op waar je tussen moet blijven (op een speciale actie na)
-
25-05-2009, 21:36 #7
- Berichten
- 322
- Lid sinds
- 16 Jaar
Origineel gepost door Ralph van leenen
Dat klopt maar niet allemaal, Philips bv niet en kreeg hier dan ook veel commentaar op.
-
25-05-2009, 21:41 #8
- Berichten
- 2.027
- Lid sinds
- 17 Jaar
Ik bedoel dat Philips er geen problemen mee had dat er webshops waren welke hun producten tegen een enorm lage prijs verkochten. Een marge van 30 a 40 euro per tv is dus best redelijk, indien de klant zelf de tv afhaalt. Ik ken praktijkvoorbeelden van webshops welke bv een ambilight tv voor 200 euro minder verkochten dan de BCC's ed.
Alleen Philips is ook een goed voorbeeld van een bedrijf dat in staat moet zijn om met deze truc andere bedrijven uit de markt te gooien.
-
25-05-2009, 21:57 #9
- Berichten
- 322
- Lid sinds
- 16 Jaar
Ook hiervan is de reden om zo veel mogelijk te concurreren. Philips laat de inkoopprijs laag en staat de retailers ook toe met weinig winst te verkopen. Philips concurreerde zo tegen de andere tv-merken, en geeft daarnaast de kans om kleine winkels op te laten boksen tegen een BCC (waar mensen toch wel kopen). Zo verkoop Philips meer tv's met lage winst en hebben de concurrenten het moeilijk. Ook verlagen durven vele niet aan omdat ze bang zijn voor het domino effect, en dan ga je maar klaten.
Een ander punt is dat het geen schade meer aanbrenkt aan het merk Philips. Wij associeren die naam al met goed, en daardoor vinden we het nog is extra fijn dat het nu goedkoop wordt. Het verschil is het woord 'worden'. Merken als Zeeman associeren wij snel met mindere kwaliteit omdat ze altijd al goedkoop zijn. Een merk als Bjorn Borg en Ipod was ook nooit zo groot geworden als de prijs veel lager zou liggen. Hierbij is Bjorn Borg ook nog is een kledingmerk wat zo rangsgevoelig is dat het nu bij een vlinke prijsverlaging een tijdelijk verkooppiek zal krijgen en uiteindelijk compleet in zal zakken (iedereen kijkt naar 'hoogste rang' mensen die zullen stoppen met dragen, waarna de rest snel volgt).Origineel gepost door Ralph van leenen
Ik bedoel dat Philips er geen problemen mee had dat er webshops waren welke hun producten tegen een enorm lage prijs verkochten. Een marge van 30 a 40 euro per tv is dus best redelijk, indien de klant zelf de tv afhaalt. Ik ken praktijkvoorbeelden van webshops welke bv een ambilight tv voor 200 euro minder verkochten dan de BCC's ed.
-
25-05-2009, 22:04 #10
- Berichten
- 2.027
- Lid sinds
- 17 Jaar
jawel dat kan kloppen, maar ik probeer de topicstarter duidelijk te maken dat zijn denkwijze niet verkeerd is maar dat het afhangt van de marges die je maakt.
-
25-05-2009, 22:11 #11
- Berichten
- 322
- Lid sinds
- 16 Jaar
Origineel gepost door Ralph van leenen
jawel dat kan kloppen, maar ik probeer de topicstarter duidelijk te maken dat zijn denkwijze niet verkeerd is maar dat het afhangt van de marges die je maakt.
-
26-05-2009, 06:10 #12
- Berichten
- 169
- Lid sinds
- 17 Jaar
Beste,
Bedankt voor het antwoord, ik vind het heel erg interessant, tot nu toe is het slechts een hobby bezig zijn met websites.
@Marc Bergers
Het probleem is dat de webshops zich aan elkaar aanpassen. Wanneer winkel A de prijs €2 laat zakken, zal winkel B dit ook moeten doen om niet te veel klanten te verliezen.
@BJ van R
Oja en ik denk ook niet dat je zo scherp mag verkopen van je groothandel.
Deze stellen meestal datas op waar je tussen moet blijven (op een speciale actie na)
@Ralph van Leenen ( ik krijg dikgedrukt niet meer weg)
Ik ken praktijkvoorbeelden van webshops welke bv een ambilight tv voor 200 euro minder verkochten dan de BCC's ed.
Daar ben ik het mee eens! Tussen de gamers of de audio freaks, krijg je dan een soort van bekendheid, van daar kan je goedkoop je games of tv's of wat dan ook kopen.
@ iedereen
Misschien heb ik binnekort een leuke goedkope webshop, maar ik ben slechts 14 jaren jong, dus ik zal nog even moeten wachten ivm KVK
-
26-05-2009, 07:33 #13
- Berichten
- 322
- Lid sinds
- 16 Jaar
De reden dat groothandels ervoor verkiezen een minimumprijs vast te stellen heeft verschillende reden. Een zeer belangrijke is dat je vrij makkelijk als winkel kunt instappen. Heeft jou dorp nog geen speelgoedwinkel? Je kan hem zo beginnen met dezelfde prijzen als Bart Smit in de stad.
Een Bart Smit zal het met duurdere prijzen bij de huidige generatie nog wel overleven, puur door zijn naamsbekendheid. Maar op volgende generaties zal hij toch bekend gaan staan als duur, waardoor de hele naam negatief belicht zal worden.
En een KVK mag je nu al met je ouders aanvragen.
-
26-05-2009, 07:48 #14
- Berichten
- 50
- Lid sinds
- 19 Jaar
Nu zie ik bijv dat de game fifty cent blood on the sand 36 euro inkoops prijs is excl BTW, en nog 2 euro verzendkosten (1,95) dan betaal je dus in totaal inclusief btw en verzendkosten 44 euro en 79 cent, waarom bieden al die webshop het aan voor 52 euro, het is toch veel beter als je het aanbied voor 46 euro, dat is 2 euro winst maar je zult gegarandeerd veel meer verkopen, want alle webshops zitten op een prijs van 51,99 en de bart smit op 60,- euro.
Van die 2 euro moet je vervolgens nog o.a. de volgende zaken betalen (ik vergeet er vast nog wel wat):
* inkomsten belasting
* ziektekosten premie
* webhosting
* domeinnaam
* onderhoud webshop
* webshop pakket (als je geen gratis pakket gebruikt)
* kosten inschrijving K.v.K.
* deponering algemene voorwaarden
* verplichte inschrijving hoofd bedrijfschap detailhandel
* kosten voor adverteren
* kosten van fraude/schade (niet ontvangen/gestolen zendingen en beschadigde zendingen) (zeker als je per normale post gaat verzenden zal je veel klanten krijgen die beweren nooit wat ontvangen te hebben, aangezien je niet kan bewijzen dat het wel afgeleverd is zal je dus opnieuw moeten verzenden of geld terug betalen)
* garantie afhandeling
* telefoon kosten
* kosten internet abbo
* enz.
* enz..
uiteindelijk zal je met die verkoop prijzen dus geld moeten toeleggen op de verkoop van die producten
-
26-05-2009, 08:32 #15
- Berichten
- 1.499
- Lid sinds
- 17 Jaar
Origineel gepost door Bas van der P.
@ iedereen
Misschien heb ik binnekort een leuke goedkope webshop, maar ik ben slechts 14 jaren jong, dus ik zal nog even moeten wachten ivm KVK
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic