Zie ook:
http://twinklemagazine.nl/weblog.aspx?id=21614
Wat vinden we hiervan? Moeten affiliates zich hier ook meer mee bezighouden of vinden we datamining alleen belangrijk voor webshops?
- "Schatgraven op internet" - Twinkle artikel
-
12-01-2009, 09:37 #1
Impactful Online Marketing
- Berichten
- 464
- Lid sinds
- 18 Jaar
"Schatgraven op internet" - Twinkle artikel
-
In de schijnwerper
-
12-01-2009, 11:51 #2
- Berichten
- 605
- Lid sinds
- 19 Jaar
Elke serieuze affiliate doet dat denk ik al: je analyseert toch waar je bezoekers vandaan komen en waarnaar ze op zoek zijn? Op basis van die gegevens promoot je een product wat meer dan het andere.
-
12-01-2009, 12:01 #3
Impactful Online Marketing
- Berichten
- 464
- Lid sinds
- 18 Jaar
Origineel gepost door Rex P.
Elke serieuze affiliate doet dat denk ik al: je analyseert toch waar je bezoekers vandaan komen en waarnaar ze op zoek zijn? Op basis van die gegevens promoot je een product wat meer dan het andere.
Ook affiliates moeten inspelen op de wensen van een bezoeker, en cross-selling is daar zeker een voorbeeld van. Welke online klantgegevens kunnen affiliates / bloggers / webmasters zonder webshop gebruiken om meer inzicht te verschaffen in het gedrag van de consumenten?
-
14-01-2009, 17:39 #4
- Berichten
- 637
- Lid sinds
- 18 Jaar
Misschien is dat wel een van de verschillen tussen affiliates die, financieel gezien, wel kunnen rondkomen en de affiliates die altijd maar op het niveau blijven zitten wat de topaffiliate na 3 maanden al haalde.
Zonder deze data kan je toch niet inspelen op je klanten / bezoekers? Elke website eigenaar zou eens gedetailleerd moeten kijken naar de webstatistieken en conversies.
-
29-01-2009, 21:40 #5
Impactful Online Marketing
- Berichten
- 464
- Lid sinds
- 18 Jaar
Origineel gepost door Jan-Willem Bobbink
Misschien is dat wel een van de verschillen tussen affiliates die, financieel gezien, wel kunnen rondkomen en de affiliates die altijd maar op het niveau blijven zitten wat de topaffiliate na 3 maanden al haalde.
Zonder deze data kan je toch niet inspelen op je klanten / bezoekers? Elke website eigenaar zou eens gedetailleerd moeten kijken naar de webstatistieken en conversies.
Dit hoeft niet altijd een aankoop te zijn. In eerste instantie kan het best zo zijn dat mensen met een heel andere bedoeling naar Bol.com zijn gegaan dan een aankoop te doen. Bijvoorbeeld snuffelen in de boeken categorie. Stel nu dat iemand het fenomeen "inkijkexemplaar" voor het eerst ziet bij Bol.com en helemaal lyrisch wordt. Dan heb je die klant binnen!
Zo iemand komt nog 3 keer terug om een inkijkexemplaar te bekijken en de 4e keer doet zo iemand een aankoop. Die persoon koopt dan niet 1 boek, maar om de verzendkosten te omzeilen koopt hij of zij ook nog iets anders...
Omdat hier veel affiliates rondhangen vroeg ik me af wie zich hier bezig hield met bezoekers en aankoop gedrag online. Mag ik, gezien het geringe aantal reacties, aannemen dat hier veel affiliates rondhangen maar niemand echt bezig is bezoekersgedrag te analyseren?
Ik vind dat echt stom, omdat je daar heel veel uit kunt halen en mee kunt winnen. Ook als affiliate!
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic