Beste SD-ers,
Voor mijn project, ben ik opzoek naar de beste marketing strategie en ik ben er zelf nog niet helemaal uit.
Het project heeft verschillende stages.
- De ontwikkeling, die is momenteel gaande en gedurende deze tijd zoeken we eigenlijk potentiele gebruikers.
Deze gebruikers vind ik nu via het forum, facebook en ik denk aan Google Adwords
Adverteren kost me nu geld, zonder dat het inkomsten genereerd, maar dat is logisch.- Béta versie, de mensen die zich gedurende de ontwikkeling hebben ingeschreven krijgen nu gartis toegang tot het systeem.
Actiever adverteren via Adwords en samenwerking zoeken met ??
Ook in deze fase kost adverteren geld en zullen de inkomsten zeer klein zijn.- Full re-lease, de het systeem is nu beschikbaar voor iedereen en is betaald. De mensen die eerder hadden aangegeven het systeem te willen gebruiken in de beta periode krijgen een flinke korting.
Adverteren via Adowrds, FB, beurzen, affiliatie, en?
Vanaf nu moet elke euro die we uitgeven een paar euro binnen brengen.
Graag had ik graag met jullie een beetje gesparred over welke vormen van marketing jullie zouden gebruiken om tijdens de drie stages van ontwikkeling tot lancering het product het best in de markt te zetten. (Website/naam liever niet vermelden in dit topic)
- De juiste marketing strategie op verschillende momenten
-
07-01-2019, 15:41 #1
- Berichten
- 1.215
- Lid sinds
- 17 Jaar
De juiste marketing strategie op verschillende momenten
-
-
07-01-2019, 18:30 #2
- Berichten
- 58
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: De juiste marketing strategie op verschillende momenten
Volgens mij vergeet je één ding; wie is je doelgroep?
Wat zijn de karaktereigenschappen van deze doelgroep?
Je kan wel korting geven op je product voor beta testing, maar degene die korting krijgt is misschien helemaal niet de groep die uiteindelijk je product zou gebruiken. (Fenoneem; weggeven werkt niet, trekt alleen koopjesjagers)
Wat ik kan zien aan je website:
Engelstalig en een informele uitstraling. Ik weet niet helemaal hoe ik dit zou positioneren.
Zpp'ers zijn hier sws niet in geinterresserd, die gaan liever voor een all-in solutation zoals channable.com.
Data guru's die flexibiliteit willen? Dan moet je het meer tech maken?
Afhankelijk van je doelgroep ga je dan selecteren via welk kanaal zij het beste te bereiken zijn.
-
08-01-2019, 05:12 #3
- Berichten
- 1.215
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: De juiste marketing strategie op verschillende momenten
Je stelt zeker een paar goede punten hier Jelle, dank je wel.
Wat ik kan zien aan je website:
Engelstalig en een informele uitstraling. Ik weet niet helemaal hoe ik dit zou positioneren.
Zpp'ers zijn hier sws niet in geinterresserd, die gaan liever voor een all-in solutation zoals channable.com.
Data guru's die flexibiliteit willen? Dan moet je het meer tech maken?
Afhankelijk van je doelgroep ga je dan selecteren via welk kanaal zij het beste te bereiken zijn.
2. Gekozen is voor een informale stijl die past bij de begin fase van het project.
3. Channable is een goede grote speler, echter hebben ze andere functies dan wij hebben. Echter bieden ze absoluut waarde voor veel bedrijven die wij nog niet bieden.
Het belangrijkste aandachtspunt is inderdaad, we willen we nu eigenlijk zijn en wie willen we als klant. Als we dat weten, dan wordt het een stukje makkelijker om de marketing daar op af te stemmen. Nogmaals dank Jelle.
-
08-01-2019, 07:51 #4
- Berichten
- 5.661
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: De juiste marketing strategie op verschillende momenten
Een niche is al een kleine doelgroep. Nog kleiner?
Wat ik mis in jouw marketingplannen is LinkedIn (zowel voor het delen van content en om te adverteren), en ook sites als Twinkle Magazine, Frankwatching, Marketingfacts, etc. Zorg dat er nu al wat content te delen is die mensen nieuwsgierig maakt. Verder kun je ook plugins/modules bouwen voor WooCommerce, Magento, OpenCart en dergelijke. Eventueel hele beperkte gratis versies om meer bekendheid te krijgen, en ook de verkoop van premium plugins via marktplaatsen als CodeCanyon bieden toegang tot interessante markten. Denk ook aan de mogelijkheden van internationale kanalen als Medium.
-
08-01-2019, 08:10 #5
- Berichten
- 1.307
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: De juiste marketing strategie op verschillende momenten
Ook mis ik free publicity, als bestaande klanten tevreden zijn dragen ze dit zelf wel bij aan forums. Daarnaast zou je bijvoorbeeld de betaalde versie gratis kunnen verstrekken (al dan niet tijdelijk) als de klant positieve reviews achterlaat..
Misschien als nog een gedegen onderzoek doen voor je verder gaat met kosten maken?
-
08-01-2019, 17:49 #6
- Berichten
- 1.215
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: De juiste marketing strategie op verschillende momenten
Daarnaast is een volledig onderzoek gedaan naar de omvang en potentie etc etc.
Echter wat we niet gedaan hebben, is binnen de grote groep nog dieper gegaan om marketing specifieke redenen en daar had Jelle een goed punt. Omdat we niet aan globale marketing kunnen doen, maar daar elke groep binnen de grote groep apart moeten aanspreken.
Het idee van het gratis verstrekken voor goede reviews vind ik een goed idee, maar wil wel voorkomen dat het onrealistisch aantal positieve reviews worden. Websites waar 10K reviews staan en 99.99% positief is daar zet ik wel wat vraagtekens bij. Maar het idee zelf is sympathiek.
Bij de start zullen we minder api verbindingen hebben, echter dat is een kwestie van tijd.
Verdere plus punten? Sneller, beter schaalbaar, beter geautomatiseerd, mogelijkheden tot het verwerken van meerdere producten en zo zijn er nog wel een flink aantal punten waarop wij denken dat we de concurrentie slag aankunnen.
Onze strategie, THINK BIG, START SMALL, GROW FAST
Heel Amerikaans, totaal niet Nederlands en ik heb er geen probleem mee om mijn nek uit te steken. Wat kan er gebeuren, op mijn bek gaan, jammer dan als het gebeurd.
Dat zou ik niet doen. Kies nu al voor een consistente stijl. Bouw nu al aan de herkenbaarheid. Je wilt niet dat, als jullie tool helemaal klaar is, er op het web overal nog flarden van de oude huisstijl hangen die je niet meer kunt wegpoetsen. Bovendien kun je nu met een professionele huisstijl al zorgen dat mensen meer vertrouwen in jullie project hebben. Een informele stijl klinkt leuk, maar de vraag is of je wel serieus genomen wordt. Ga maar eens sparren met Tom van Attentic.
Met deze stijl hebben we met een eerder project farmaceutische bedrijven uit de top 20 van de wereld aan ons gebonden. Maar je hebt zeker gelijk dat we best nog eens kunnen kijken naar de huisstijl en of dit echt is wat het meeste resultaat oplevert.
Wat ik mis in jouw marketingplannen is LinkedIn (zowel voor het delen van content en om te adverteren), en ook sites als Twinkle Magazine, Frankwatching, Marketingfacts, etc. Zorg dat er nu al wat content te delen is die mensen nieuwsgierig maakt. Verder kun je ook plugins/modules bouwen voor WooCommerce, Magento, OpenCart en dergelijke. Eventueel hele beperkte gratis versies om meer bekendheid te krijgen, en ook de verkoop van premium plugins via marktplaatsen als CodeCanyon bieden toegang tot interessante markten. Denk ook aan de mogelijkheden van internationale kanalen als Medium.
Plugins en API’s staan op de lijst daar wordt een aparte programmeur voor aangenomen, die al deze verbindingen moet gaan leggen.
Maar je hebt helemaal gelijk dat de marketing aandacht verdiend, daarom is ook dit topic geopend en krijg ik van mensen goede punten aangereikt waar ik iets mee kan. Danke daarvoor.
-
08-01-2019, 19:25 #7
- Berichten
- 1.454
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: De juiste marketing strategie op verschillende momenten
Ik vind persoonlijk de sites van Channable en WP All Import een stuk duidelijker dan die van jou. Jouw tekstblokken zijn echt te lang, en ik vind de tekst ook niet prettig om te lezen.
Voor wat de marketing betreft, ik vind de manier waarop Brizy het heeft aangepakt wel slim. Brizy is een gratis page builder voor WordPress, die ook een betaalde pro versie heeft. Net als Elementor dus.
Die pro versie is momenteel in pre-sale: hij is officieel nog niet uit, maar je kunt hem al wel kopen. Op de sales pagina staat wat je ervan mag verwachten als hij officieel wordt gelanceerd, en elke maand worden er een paar nieuwe features gereleased die je als pro user alvast kunt uitproberen. Op eigen risico, want het is allemaal nog in beta.
Toen ze begonnen met de verkoop van de pro versie pre-sale kostte de pro versie $ 199,00 voor een lifetime licentie. Met daarbij de belofte dat deze licentie elke week duurder zou worden, en bovendien dat de lifetime licentie niet meer beschikbaar is zodra de pro versie officieel gelanceerd wordt. Daarnaast geven ze een niet goed geld terug garantie vanaf de officiële lanceerdatum van de pro versie.
Op die manier creëerden ze dus een heel aantrekkelijk aanbod: je kunt nu een product kopen dat alleen maar duurder gaat worden, en dat bovendien niet meer verkrijgbaar zal zijn in de toekomst.
Ook de manier waarop cart2cart het doet vond ik slim. Dat heb ik gebruikt om een Magento winkel over te zetten naar WooCommerce. Zij hebben echter een demo versie waarmee 10 producten, 10 klanten en 10 orders gratis worden overgezet, zodat je kunt ervaren of het goed werkt. Als je dan de rest ook overgezet wilt hebben moet je betalen.
-
09-01-2019, 04:55 #8
- Berichten
- 1.215
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: De juiste marketing strategie op verschillende momenten
Voor wat de marketing betreft, ik vind de manier waarop Brizy het heeft aangepakt wel slim. Brizy is een gratis page builder voor WordPress, die ook een betaalde pro versie heeft. Net als Elementor dus.
Die pro versie is momenteel in pre-sale: hij is officieel nog niet uit, maar je kunt hem al wel kopen. Op de sales pagina staat wat je ervan mag verwachten als hij officieel wordt gelanceerd, en elke maand worden er een paar nieuwe features gereleased die je als pro user alvast kunt uitproberen. Op eigen risico, want het is allemaal nog in beta.
Toen ze begonnen met de verkoop van de pro versie pre-sale kostte de pro versie $ 199,00 voor een lifetime licentie. Met daarbij de belofte dat deze licentie elke week duurder zou worden, en bovendien dat de lifetime licentie niet meer beschikbaar is zodra de pro versie officieel gelanceerd wordt. Daarnaast geven ze een niet goed geld terug garantie vanaf de officiële lanceerdatum van de pro versie.
Op die manier creëerden ze dus een heel aantrekkelijk aanbod: je kunt nu een product kopen dat alleen maar duurder gaat worden, en dat bovendien niet meer verkrijgbaar zal zijn in de toekomst.
Ook de manier waarop cart2cart het doet vond ik slim. Dat heb ik gebruikt om een Magento winkel over te zetten naar WooCommerce. Zij hebben echter een demo versie waarmee 10 producten, 10 klanten en 10 orders gratis worden overgezet, zodat je kunt ervaren of het goed werkt. Als je dan de rest ook overgezet wilt hebben moet je betalen.
-
22-01-2019, 15:45 #9
- Berichten
- 5.661
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: De juiste marketing strategie op verschillende momenten
Loom is een tool voor screencasts. Voor de promotie van hun nieuwe desktopapp kun je hoger op de wachtlijst komen door eea te delen. Best leuk bedacht want dat levert altijd wat extra publiciteit, social mentions en links op.
Thanks for signing up to get early access to Loom Desktop. Want to jump ahead on the waitlist? Share your unique link with friends and colleagues to get access to our powerful new product even sooner.
-
22-01-2019, 16:10 #10
- Berichten
- 1.215
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: De juiste marketing strategie op verschillende momenten
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic