Ik zelfs zit ook bij TT en alle andere affiliate netwerken. Ik merk het bij elk netwerk. TT ook vaak hierover gebeld, als ik met bewijs kom kunnen ze er wat mee. Dat ging bij mij toen om honderden euro's. Ik heb nooit bewijs kunnen maken omdat een sale mij teveel zou kosten.
Ze leggen het ook bij mij neer, dat mijn type website ervoor zorgt dat orders vaak worden geannuleerd.
Voor dit jaar heb ik bij TT 1934 sales waarvan er nu 1134 zijn goedgekeurd, 360 onder beoordeling en 440 afgewezen.
Dan zou je denken, dat valt nog mee. Maar de totale waarde van afgekeurde orders is hoger dan de totale waarde van de goedgekeurde orders.
Wat ik ook gek vindt, als je bij TT touchpoints bekijkt van een sale, en een sale is gedaan binnen een uur na de eerste klik dat de order alsnog wordt toegewezen aan een ander kanaal. frustratie frustratie... Helaas niks aan te doen ben ik bang!
- It's time to say goodbye to AFF marketing?
-
10-05-2017, 12:34 #16
- Berichten
- 216
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: It's time to say goodbye to AFF marketing?
-
10-05-2017, 12:37 #17
- Berichten
- 156
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: It's time to say goodbye to AFF marketing?
Keuringen worden vaak door de adverteerders gedaan en niet door affiliatenetwerk zelf. Het affiliatenetwerk heeft er geen baat bij af te keuren: in de meeste gevallen krijgen zij immers een commissie op de sales/leads, net zoals wij dat krijgen. Het netwerk is dus alleen maar gebaat bij hoog keuringspercentage, mede doordat deze vaak bij de campagnes vermeld worden.
Daarnaast hangt het van de keuringsvoorwaarden af. Bij sommige campagnes wordt ontdubbeld op mailings, andere campagnes (display etc.) etc. Dan kan het zijn dat de sale/lead wordt toegekend aan een eerdere mailing of bannerklik.
Je kunt proberen eens te vragen op basis waarvan keuringen worden doorgevoerd om zo een beter beeld te krijgen van de redenen voor afkeuringen.
Vanuit adverteerders is er natuurlijk wel baat bij hoge afkeuring om zo kosten te drukken. Echter, die adverteerders snijden zichzelf alleen maar in de vingers op deze manier aangezien de campagnes zeer oninteressant worden op deze manier. Het lijkt me daarbij taak van het affiliatenetwerk hierop zicht te houden en adverteerders hierop aan te spreken.
Mijn ervaring is dat de grote, bekende adverteerders in Nederland aardige keuringspercentages hebben. Negatievere ervaring heb ik met kleine adverteerders met zeer hoge commissiepercentages.
-
10-05-2017, 12:39 #18
- Berichten
- 216
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: It's time to say goodbye to AFF marketing?
Keuringen worden vaak door de adverteerders gedaan en niet door affiliatenetwerk zelf. Het affiliatenetwerk heeft er geen baat bij af te keuren: in de meeste gevallen krijgen zij immers een commissie op de sales/leads, net zoals wij dat krijgen. Het netwerk is dus alleen maar gebaat bij hoog keuringspercentage, mede doordat deze vaak bij de campagnes vermeld worden.
Daarnaast hangt het van de keuringsvoorwaarden af. Bij sommige campagnes wordt ontdubbeld op mailings, andere campagnes (display etc.) etc. Dan kan het zijn dat de sale/lead wordt toegekend aan een eerdere mailing of bannerklik.
Je kunt proberen eens te vragen op basis waarvan keuringen worden doorgevoerd om zo een beter beeld te krijgen van de redenen voor afkeuringen.
Overigens staan de keuringsvoorwaarde als het goed is bij elke adverteerder bij de informatie.
-
10-05-2017, 12:47 #19
- Berichten
- 156
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: It's time to say goodbye to AFF marketing?
Klopt niet helemaal, een affiliatenetwerk krijgt vaak ook een maandelijkse fee. Zoals TT, dus dan zou je kunnen zeggen. Oh je order wordt afgekeurd, agh wat jammer. En ze gaan weer door.
Overigens staan de keuringsvoorwaarde als het goed is bij elke adverteerder bij de informatie.
-
10-05-2017, 12:48 #20
- Berichten
- 216
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: It's time to say goodbye to AFF marketing?
Maandelijkse fee klopt, voor gebruik software en netwerk. Maar in veel gevallen wordt deze aangevuld met een variabel gedeelde op basis van performance (ook bij TradeTracker campagnes). Deze is afhankelijk van performance, waarbij het netwerk dus zeker gebaat is bij geldige leads/sales.
-
10-05-2017, 22:54 #21
- Berichten
- 160
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: It's time to say goodbye to AFF marketing?
Ik krijg nog 1200 euro van tradetracker (die ik toch niet ga krijgen). Veel sales gemaakt voor een bedrijf die opeens ermee ophield bij tradetracker. Weg moneys
-
11-05-2017, 18:25 #22
- Berichten
- 12
- Lid sinds
- 10 Jaar
Re: It's time to say goodbye to AFF marketing?
Dit heb ik ook vaak. Ligt inderdaad niet aan TradeTracker, maar aan de handmatige keuring van de adverteerder. Als die in de voorwaarden hebben staan dat ze handmatig keuren en ontdubbelen op Adwords etc, kunnen ze zelf (zonder dit aan jou te bewijzen) sales afkeuren met als reden simpelweg "Toegewezen aan ander kanaal". Je weet als affiliate zo nooit of de adverteerder de sales wel eerlijk keurt.
Laatst aangepast door GuidoL : 11-05-2017 om 18:38
-
11-05-2017, 22:35 #23
- Berichten
- 85
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: It's time to say goodbye to AFF marketing?
Deze discussie is al zo oud als affiliate marketing bestaat. :-) Mogelijk staat in het betreffende programma dat eigen sales niet worden toegestaan. Dan is een afkeur niet zo onlogisch. Het is ook vaak niet toegestaan.
Tradedoubler is volgens mij de enige die aanmoedigt om zelf via eigen links te bestellen, maar waarschijnlijk ook niet voor alle programma's.
-
06-06-2017, 21:58 #24
- Berichten
- 180
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: It's time to say goodbye to AFF marketing?
Over het algemeen heb ik niks te klagen over het keuren van leads/sales maar dit is behoorlijk opvallend. Telkens met de reden ''order cancelled''. Zelfde verkeer, zelfde producten, zelfde merk:
Bol.com 5% afkeur
BCC 0% afkeur
Coolblue 0% afkeur
Mediamarkt 30% afkeur
Uiteraard blijven antwoorden op vragen over de afkeur uit. Zijn er hier meer die dit soort ervaringen met Mediamarkt campagne hebben?
-
06-06-2017, 22:26 #25
- Berichten
- 85
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: It's time to say goodbye to AFF marketing?
Ik heb op dit moment geen ervaring met Mediamarkt, maar ga binnenkort wel met dit programma aan de slag. Ben benieuwd of ik dit ook zie. Bij Bol heb ik tot op heden nog nooit afkeur gehad.
Het is wel bekend dat veel grote webshops een ruimhartig retourbeleid hebben. Bij Zalando is het aantal retourzendingen 50% van alle bestellingen. Ik verwacht dat een dergelijk hoog percentage ook geldt voor Mediamarkt. Bij Coolblue zitten naar mijn idee meer bewuste kopers. Het is er altijd wel iets duurder maar je koopt daar vooral vanwege de snelle levering en de service. Mediamarkt is net als Zalando vooral gericht op koopjesjagers. Die hebben misschien meer een 'ik kan het altijd nog terugsturen' mentaliteit.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic