Beste mede-leden,
Ik ben bezig met een onderzoek over wat nou de belangrijkste onderdelen zijn om een webwinkel succesvol te maken, uit verschillende theorieboeken heb ik onderstaand lijstje gemaakt. Vinden jullie (de vele online marketing experts hier op SD) dit ook de belangrijkste factoren of mis ik hier nog wat?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
- Snelheid van de webwinkel
- Vindbaarheid van de webwinkel
- Informatievoorziening over de producten
- Klantcommunicatie voor aankoop
- Klantenservice na aankoop
- Gebruiksvriendelijkheid (is het voor de bezoeker duidelijk wat de website biedt?)
- Vertrouwen (hoe komt de website over bij de klant?)
- Social media
- 8 kritische succesfactoren van een webwinkel
-
27-09-2015, 12:56 #1
- Berichten
- 140
- Lid sinds
- 15 Jaar
8 kritische succesfactoren van een webwinkel
-
In de schijnwerper
Ervaren WordPress & WooCommerce Developer – Pixel-perfect & Whitelabel maatwerk!Freelance / WerkAutoriteit links aangeboden | Hoge DR & DA + Duizenden bezoekers. Alle NICHES vrijwelOverige dealsSpraakcomputers.nl - Premium domeinnaam - Medisch / communicatiemiddelenDomein te koopAllesOverFreelancen.nl - DA11 - Uit 2006Domein te koop -
27-09-2015, 14:52 #2
- Berichten
- 605
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: 8 kritische succesfactoren van een webwinkel
Ik ben dan niet goed in het hebben van webshops (twee gehad, allebei geflopt en gestopt), maar als 'klant' kan ik wel een paar punten opgeven.
1. Prijs van de producten. Als ik op zoek ben naar iets, dan vergelijk ik dit altijd op internet en probeer ik de goedkoopste webshop te vinden.
2. Verzendkosten. Liever geen 7 euro verzendkosten betalen. Verzendkosten betalen is geen probleem, maar speelt wel mee. 2 - 4 euro verzendkosten is prima, of bijvoorbeeld gratis verzenden boven een X-bedrag.
3. Tijd om te verzenden. Als ik iets bestel, wil ik dit zo snel mogelijk in huis hebben. Ooit een keer wat besteld bij een babywebshop, artikel was op voorraad, en werd aangegeven dat het binnen 2 werkdagen bezorgd zou zijn. Dit bleek dus 2 weken te zijn. De laatste keer dat ik daar besteld had.
4. Klantenservice. Als ik een vraag/opmerking/klacht heb, wil ik een goede klantenservice hebben. Dat iemand mij vriendelijk te woord staat, en dat er samen met mij gezocht wordt naar een oplossing.
Hopelijk heb je hier ook wat aan:)
-
27-09-2015, 15:14 #3
- Berichten
- 57
- Lid sinds
- 9 Jaar
Re: 8 kritische succesfactoren van een webwinkel
Vindbaarheid #1, gebruiksvriendelijkheid #2, klantenservice #3. Meer heb je in feite niet nodig voor een degelijke webshop. Deze 3 zijn de fundamenten naar mijn mening.
-
27-09-2015, 17:20 #4
- Berichten
- 268
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: 8 kritische succesfactoren van een webwinkel
Als eerste nummer 2: Je kunt nog zo'n mooie shop hebben als je geen bezoekers hebt verkoop je ook niets.
Zodra je bezoekers hebt moet je hiervan klanten maken dus dan komt jouw nummer 6 om de hoek kijken, ook nummer 7 speelt hier een belangrijke rol in.
Als laatste zorg je dat je klanten terug blijven komen dat doe je door nummer 5.
Als je dit goed doet dan heb je een goede basis. De rest zijn allemaal dingen die je webshop nóg succesvoller maken.
-
28-09-2015, 14:09 #5
- Berichten
- 927
- Lid sinds
- 9 Jaar
Re: 8 kritische succesfactoren van een webwinkel
"Niet willen concurreren op prijs" is imo een belangrijke regel; het bind vaak enkel koopjesjagers plus je marges liggen vaak (te) laag.
-
28-09-2015, 19:46 #6
- Berichten
- 140
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: 8 kritische succesfactoren van een webwinkel
Allen bedankt voor de respons!
-
28-09-2015, 20:22 #7
- Berichten
- 120
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: 8 kritische succesfactoren van een webwinkel
1. Vindbaarheid
2. Uitstekende klantenservice
3. Informatie gevende productomschrijving
naar mijn mening belangerijke punten
-
28-09-2015, 20:40 #8gast9732 Guest
Re: 8 kritische succesfactoren van een webwinkel
9. Marketing maar hoe leg je dit uit in een notendop. Cross, Up, het zogenaamd aanbieden van een aanbieding etc... denk niet dat je de succesfactoren van een webshop in een puntenlijst kunt opnoemen of leg per punt eens uit wat je precies bedoeld?
-
29-09-2015, 13:14 #9
- Berichten
- 627
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: 8 kritische succesfactoren van een webwinkel
Waar je nergens iets over hoort of leest... is het wel rendabel ?
Veel mensen hebben echt geen idee hoe ongelofelijk veel werk het is. Als je dan de marges van tegenwoordig bekijkt is het heel erg wijs eerst eens te kijken of het wel de moeite waard is.
-
29-09-2015, 13:31 #10
- Berichten
- 5.661
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: 8 kritische succesfactoren van een webwinkel
En minstens zo belangrijk: dit moet de website ook uitstralen. Het enige dat ik er verder nog aan toe zou willen voegen is continuïteit. Een webshop in loombandjes is daar een mooi voorbeeld van, dat was zo'n rage die sneller voorbij was dan de webshops uit de grond gestampt konden worden.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic