Soms gaat het echt helemaal mis, met sommige bedrijven.
En ik wil het volgende voorbeeld met jullie delen, zodat we er met elkaar van kunnen leren.
Dit doe ik zonder dat ik inga op wie de andere partij is, wat dat is niet van belang.
Stel je hebt een flink opdracht liggen, waarde tussen de 500-750 euro, met vervolg werk (x10).
Dat betekend dus dat je gaat shoppen, gaat zoeken en vergelijken, wie de beste prijs/kwaliteit kan leveren.
Nu meld er zich een bedrijf bij je aan, en knalt zonder verder te vragen je een offerte om de oren.
Je bekijkt het bedrijf eens en denk:"Ziet er niet slecht uit, maar de prijs is wat hoger dan verwacht"
Dus mail je het bedrijf terug, met de vraag of er iets aan de prijs gedaan kan worden, omdat die toch wel stevig is.
Dat wil zeggen, voor mijn beleving op dat moment.
Nu kan je daar op verschillende manieren mee omgaan als bedrijf.
1. We begrijpen dat de prijs misschien wat hoger is als verwacht, maar daarvoor leveren we dan ook echt vakwerk af. Wij zijn tot deze prijs gekomen omdat wij denken voor een lager bedrag, mindere kwaliteit te kunnen leveren en werk waar we niet achter kunnen staan.
OF
2. De eerste offerte was een standaard offerte, maar als we iets beter inzicht hebben in het precieze werk, dan kunnen we zeker kijken of we de prijs nog kunnen aanpassen.
Twee opties, waar mee je als lezer kan leven.
Wat je moet voorkomen als bedrijf is een antwoord als dit, als de klant reageert op jou ongevraagde offerte met extra vragen.
"Laat maar horen als we iets voor elkaar kunnen betekenen.
Fijne dag!"
Dat was het hele antwoord, op mijn reactie op zijn ongevraagde offerte.
Daar mee mis je elke kans om ooit de opdracht te kunnen krijgen.
Waarom?
1. Dit bedrijf wil mij als klant hebben, maar geeft mij het gevoel dat ik blij moet zijn als ik met hun mag werken.
2. Het bedrijf gaat totaal niet in op mijn zorgen/vragen over de prijs.
3. Er zit totaal geen Call-to-Action in het bericht, maar wel een Call-to-irritatie.
4. Het is gewoon rond uit BOT, dat het bedrijf mij eerst benaderd en daarna me eigenlijk laat hangen.
Conclusie, wil jij je eigen reputatie/bedrijf om zeep helpen dan reageer vooral op deze manier, na dat je iemand hebt lastig gevallen met een ongevraagde offerte!
- Breng je eigen marketing om zeep met 1 mailtje.
-
23-04-2015, 09:49 #1
- Berichten
- 1.215
- Lid sinds
- 17 Jaar
Breng je eigen marketing om zeep met 1 mailtje.
-
In de schijnwerper
[BELANGRIJK] Festinger Vault - Download 25.000 thema's en pluginsPromotie(Premium) Hoge DA Backlink | DR 95 | RD 4,2 MiljoenAdvertentieruimteTe Koop Lastminute website met potentie en inkomsten.Website te koopProduct feed grid V1.7 - Creer een affiliate shop in 2 min - WP plugin - V1.7 NU LIVEPHP scripts -
23-04-2015, 11:58 #2
- Berichten
- 245
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Breng je eigen marketing om zeep met 1 mailtje.
Als het hele bericht bestaat uit deze twee regeltjes, dan is dat inderdaad op z'n zachtst 'karig' te noemen. Daarentegen vind ik: "Ik hoor graag of we iets voor elkaar kunnen betekenen" als afsluiter voor een uitgebreider bericht wel gepast. Misschien doet het bedrijf in jouw geval er verstandiger aan even te bellen ;-).
-
23-04-2015, 12:03 #3
- Berichten
- 1.215
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Breng je eigen marketing om zeep met 1 mailtje.
Helemaal mee eens, als afsluiter, kan het zeker. maar niet als binnenkomer, midden en afsluiter in één bericht.
-
23-04-2015, 12:22 #4
- Berichten
- 5.661
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Breng je eigen marketing om zeep met 1 mailtje.
En zo gaan er dagelijks voor miljoenen aan orders de mist in. De meeste fouten worden overigens gemaakt door de vraag van de klant niet goed te interpreteren en daardoor de plank mis te slaan. Veel commerciële mensen gaan zo op in de identiteit van hun bedrijf dat ze niet open staan voor wat hun klanten willen.
Recent voorbeeld: ik zoek een auto en stap ter vergelijk de showroom van merk X in. De verkoper denkt meteen te herkennen dat ik daar kom omdat ik me identificeer met de merkbeleving van zijn merk X en begint me een lyrisch verhaal op te hangen waar ik niet vrolijk van word. Ik wil vooral weten wat voor trekgewicht hun model Y heeft en hoe het met het koppel zit (ik trek nog wel eens een caravan of boottrailer) maar die vraag wordt genegeerd. Men begint over bijtelling (ik rijd mijn auto toch echt privé), over lichtmetalen velgen (ik heb toch geen petje op??), over de vele zitplaatsen (ik ben vijftiger, meestal zijn je kinderen dan al het hus uit) of over de boordcomputer waarmee je via de luidsprekers de auto binnen als een Ferrari kan laten klinken (mijn vriendin kreeg toen echt de slappe lach want ik begon uit baldadigheid goed door te vragen of er ook custom geluiden voor me op konden worden genomen...).
Dit heb ik op één ochtend 4x meegemaakt. Het resultaat van die verkopers: mijn inmiddels 10 jaar oude Honda FR-V krijgt gewoon een tweede leven. Mijn vaste onderhoudsbedrijf heeft wél gescoord door gewoon te vragen wat ze voor me kunnen betekenen, ondanks het feit dat ik vanwege die onverwoestbare Japanse auto één van hun slechtste klanten ben, en me een passend antwoord ("Ja hoor, dat gaan we regelen, ik zal een mooie prijs voor u maken, uiteraard in goed overleg. Wanneer kan ik hem komen omruilen voor de leenauto?") te geven...
Nu weer gauw verder ;-)
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic