Eén van de belangrijkste dingen waar ik me mee bezighoud is het begrijpen van consumenten gedrag en dat dan te vertalen naar webgerichte oplossingen. Eén van de grootste fouten die bedrijven maken, is het niet durven en willen toegeven en rectificeren van fouten, klein en groot, vooral niet toegeven.
Dan heb ik het niet over verschillen van mening, dat mag, dat kan en dat en daar is niks op tegen. Maar vaak wordt een gemaakte fout afgedaan als verschil van mening.
Voorbeeld, twee mensen praten over een kleur, tussen blauw en groen, de ene zegt blauw de andere groen, het is turquoise, dus verschillende de beide van mening. Echter als de kleuren knal rood en appel groen zijn, dan is er geen verschil van mening meer, maar zit er iemand fout.
Ook hier op Sitedeals kom ik het regelmatig tegen, en dan heb ik het niet over discussies over wat de beste strategie is om hoger te komen in Google, maar soms valt iemand je persoonlijk aan of beweerd iets dat je kan weerleggen. Meestal vraag ik dan in een PM om een verzoek tot nuancering.
Helaas is dit niet voor elke Sitedealer gegeven, zelfs als je met bewijzen, dus niet alleen argumenten komt dat de bewering foutief is, wordt dit afgedaan als een mening, wordt er niet gereageerd door de schrijver of krijg je een mail van, jammer voor je, maar ik laat het er bij.
Het erge is dat reageerders hier dus gewoon mee weg kunnen komen en een hele verkoop of topic om zeep kunnen helpen met één bericht en daar dan weigeren op terug te komen. Natuurlijk zegt het veel meer over de reageerder, vaak ook ondernemer, dan over de Topic starter.
Wat een reageerder dan ook niet beseft, is dat zijn reactie, indien aangetoond foutief, uiteindelijk schadelijk is voor zijn eigen reputatie. Wie doet er nu nog zaken met iemand die niet op eigen fouten wil terug komen en hoeveel wordt er niet onderling gesproken over andere. Ook ik zal niet bij iedereen in het favorietenlijstje staan.
Een ondernemer die in staat is, een fout toe te geven en dit te herstellen, zal zowel bij oude, bestaande als potentieel nieuwe klanten hoger op het lijstje staan, dan iemand die star en stug is.
Voorbeeld daar is van mij zelf is, dat ik een paar jaar geleden iemand het foute advies gaf over een SEO toepassing, ik de verkeerde Url van Google laten verwijderen. De klant was niet blij, ik heb het toen hersteld, mijn fout toegegeven en hem een credit nota gestuurd. Deze klant heb ik nog steeds, incl. 7 relaties van de klant. Voor hem was belangrijk dat ik mijn fout toegaf, deze herstelde en oploste op een manier dat hij zich gewaardeerd voelde. Die 600 euro die het me koste, bleek een investering te zijn, waaruit vele tienduizenden euro’s terug zijn gekomen.
Alleen al daarom is het toegeven en herstellen van fouten, de beste investering die je als bedrijf kan maken, ook hier op Sidedeals.
- Het rectificeren/toegeven van fouten op Sitedeals.
-
02-11-2012, 08:59 #1
- Berichten
- 1.215
- Lid sinds
- 17 Jaar
Het rectificeren/toegeven van fouten op Sitedeals.
-
02-11-2012, 09:10 #2
- Berichten
- 1.899
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Het rectificeren/toegeven van fouten op Sitedeals.
Je geeft zelf al aan dat het je uiteindelijk zelf geld kost als je niet op je fouten terug durft te komen of ze niet wilt toegeven terwijl je duidelijk fout hebt gezeten. Waarom zouden we ons dan druk maken om de mensen die zich in deze situatie werken, blijkbaar doet karma zijn werk voor ons :)
-
02-11-2012, 09:22 #3
- Berichten
- 47
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: Het rectificeren/toegeven van fouten op Sitedeals.
Fouten maken kan iedereen, fouten corrigeren is voor de beteren onder ons en fouten toegeven is voor de absolute toppers...
En ach, betwistbare claims die niet net zo openlijk als de post kunnen, willen of durven te worden onderbouwd, zijn het lezen niet waard. Vaak zijn het slechts trollen; negeren is de beste remedie.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic