Conversie een onzinnig woord met een valse verwachting.
De letterlijke betekenis van conversie schijnt te zijn:De omzetting van een website bezoeker naar een vooraf gedefinieerd conversiedoel, zoals een bestelling, sollicitatie of inschrijving voor een nieuwsbrief.
Ik haat het dat marketeers dit soort berichten posten:http://www.internetmarketingenreclame.nl/online-nieuws/online-marketing-nieuws/wij-hebben-de-hoogste-conversie-van-nederland/
Ze hebben wel gelijk maar vergeten een aantal hele belangrijke dingen.
Namelijk de psychologie van het bedrag met de betaaldrempel 1 wenskaart van een aantal euro's zal mensen wakker houden als de koop een mislukt product is.
Ik heb liever een bestelling binnen waarbij iemand een laptop besteld terwijl mijn conversie 1 % is.
Marketing bedrijven die dit soort resultaten halen zijn eigenlijk veel beter bezig met marketing en toch krijgen hun minder credits als wenskaarten.nl
Daarnaast heb je ook nog "concurrentie" op google en ik vind hoe minder concurentie hoe minder je 30 % waard is.
Wij speedclicks.nl zijn een formule aan het ontwikkelen die conversie meet op meerdere factoren.
factoren die zo veel waarde hebben dat bedrijven het verdienen deze mee te nemen in hun beslissing om in zee te gaan met een internetbedrijf.
Wij hebben een aantal ludieke acties uitgehaald en ik ben op zoek naar bedrijven of personen die zich vinden in ons / mijn visie
wij hebben een webshop gepromoot ZONDER (expres) GAP diploma ,ZONDER de officiele "google" plan van aanpak. (woorden analyze trechteren etc) in 1 JAAR is dit ons resultaat:
een webshop met een gemiddelde concurentie
de inzet aan google is geweest 4900 euro en de omzet 81000,-
Nou gaat het niet om omzet maar om bestellingen en dat waren er 406 met ong. 7000 CLICKS
De netto winst is na de btw (die is flink) 36000 euro.
Wij denken dat dit TOTAAL anders was afgelopen als we het volgens de normale route hadden gedaan.
Na 1 jaar zijn we benieuwd wie ons kan vertellen wat ze anders zouden doen.
KORTOM DENKT IEMAND DAT DE INTERNETMARKETEER DIE VAN DE DAKEN SCHREEUWT 30 % CONVERSIE HEEFT HET VOLGENDE AANBOD ACCEPTEERD OF WEGLOOPT?
Laat maar zien dat je ons verslaat met (ik hou het makkelijk) geen 30 % maar 9 % conversie.
Zullen ze dit doen?
- Adwords conversie berekenen volgens iedereen vind ik Fout.
-
03-05-2011, 23:04 #1
- Berichten
- 65
- Lid sinds
- 14 Jaar
Adwords conversie berekenen volgens iedereen vind ik Fout.
-
-
03-05-2011, 23:27 #2
- Berichten
- 87
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Adwords conversie berekenen volgens iedereen vind ik Fout.
Ik vind dat je appels met peren vergelijkt. Conversie is namelijk het aantal bezoekers dat iets van je koopt gedeeld door het aantal totale bezoekers.
1 op de 3 koopt dus bij Greetz. Logisch, want het is een goedkoop product. Andere factoren die meewegen is de uitgebreide communicatie op radio en televisie. Verder kan je Greetz-kaarten niet vergelijken met laptops omdat dit om totaal andere producten gaat. Ik ben dan ook van mening dat conversie gebruikt moet worden voor interne rapporten en niet voor benchmarking.
Verder vind ik het dom dat je geen gebruik hebt gemaakt van funnels omdat je hierhien precies bij kunt houden waar je bezoekers afhaken. Met dit inzicht had je misschien meer omzet kunnen genereren, maar dat zal nooit duidelijk worden..
En nog even over je "uitdaging": in wat voor branche zit je? Welke producten verkoop je? Hoeveel bezoekers trek je naar je website?
-
03-05-2011, 23:43 #3
- Berichten
- 65
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Adwords conversie berekenen volgens iedereen vind ik Fout.
Ik vind dat je appels met peren vergelijkt. Conversie is namelijk het aantal bezoekers dat iets van je koopt gedeeld door het aantal totale bezoekers.
1 op de 3 koopt dus bij Greetz. Logisch, want het is een goedkoop product. Andere factoren die meewegen is de uitgebreide communicatie op radio en televisie. Verder kan je Greetz-kaarten niet vergelijken met laptops omdat dit om totaal andere producten gaat. Ik ben dan ook van mening dat conversie gebruikt moet worden voor interne rapporten en niet voor benchmarking.
Verder vind ik het dom dat je geen gebruik hebt gemaakt van funnels omdat je hierhien precies bij kunt houden waar je bezoekers afhaken. Met dit inzicht had je misschien meer omzet kunnen genereren, maar dat zal nooit duidelijk worden..
En nog even over je "uitdaging": in wat voor branche zit je? Welke producten verkoop je? Hoeveel bezoekers trek je naar je website?
Hoi kevin misschien dat je is overnieuw goed kunt lezen wat ik schrijf.
Dat je zegt dat het dom is dat ik geen gebruik van funnels maak geeft aan dat je niet goed leest.
We zijn zelf online marketeers En wij vinden dat wenskaarten de indrukt wekt aan onwetende mensen dat hun aanpak correct is.
Terwijl jij en ik weten dat hun weten dat ze zo gehoord woorden net als een marketeer die verteld met 100 euro een omzet van 10000 euro heeft bereikt.
Mijn moraal is dat hier bij beide voorbeelden 1 kant van een verhaal word verteld.
Wij vinden dat je als marketeer het hele plaatje hoort te vertellen want alleen dan kan de marketeer "die de marketing kennis heeft" optimaal combineren met het bedrijf "die zijn eigen product het beste kent"
Wij wilde is uit testen hoe de uitkomst zou zijn als we met een klant zijn hele visie probeerde te begrijpen en zijn producten te "voelen" zoals hij dat voeld.
Daarna hebben we de marketing gedaan met 1 doel zo weinig mogenlijk kosten zo hoog mogenlijke omzet.EN ALLES OP GEVOEL
Denk aan de btw drempel * die aanzienelijk omhoog gaat bij 50000 (geloof ik)
Of Een besteller van een product op de webshop een automatisch mailtje sturen waarbij hij een bericht krijgt dat hij bij de volgende bestelling een korting krijgt.
Mijn post is gericht op mensen die het inzien dat een marketeer die dit soort dingen meeneemt in zijn plan HELAAS niet in de o zo aanbeden "conversie percentage" word meegenomen.Door bedrijven die benchmareting voeren.
Een formulie die deze factoren meeneemt is mogenlijk en daar werken wij nu aan:)
vind je reactie uitgebreid en voeld als een spar partij
bedankt daarvoor maar "dom" zijn koeienLaatst aangepast door danny palyama : 03-05-2011 om 23:44 Reden: fout
-
04-05-2011, 12:49 #4
- Berichten
- 87
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Adwords conversie berekenen volgens iedereen vind ik Fout.
Dom is misschien niet helemaal het juiste woord en goed lezen is moeilijk: heb je zelf je eigen berichten gelezen nadat je ze hebt geschreven (no offense)?
Ik denk sowieso dat je als marketeer/ondernemer/consultant/freelancer en zelfs als koffiejuffrouw moet "voelen" wat een klant voelt voor zijn product of bedrijf maar dat je ook rekening moet houden met de doelgroep van je klant. Vanuit de marketinggedachte ben je er in principe om een behoefte van een consument te vervullen en niet om als bedrijf zoveel mogelijk producten te willen verkopen.
En is het niet voor de hand liggend dat je probeert met zo min mogelijk kosten een zo hoog mogelijke omzet te behalen? Dit is het bestaansrecht van ieder bedrijf in mijn ogen.
Ik moet het met je eens zijn dat conversie niet het enige is waar je blind op moet afstormen. Je kunt ook kijken naar ROI en in websitewereld naar het aantal backlinks. Feit blijft wel dat ik dit belangrijke indicatoren vind, die altijd met elkaar moeten worden vergeleken. Bovendien wil je als marketeer dat iets meetbaar is, want anders weet je niet wat je de volgende keer beter kan doen. Toch blijft je onderbuikgevoel belangrijk met wat je met de metingen doet.
Om terug te komen op het verhaal van Greetz, die ook veel met affiliatemarketing werkt, vind ik het goed wat ze doen. Ik wil alleen maar moeite doen voor een partij als het mij ook iets oplevert. Sowieso zijn de inkomsten in affiliateland nooit zeker en door te vertellen dat 30% van de bezoekers die ik doorstuur koopt, geeft dit mij hoop om hier mee door te gaan. Dat dit dan maar een paar centen zijn en niet gelijk €50 zoals bij laptops, weet ik toch zelf ook wel?
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic