Ik snap even iets niet.
Ik zie dat veel webshops gebruik maken van Magento. Nu zie ik op de website van Magento zelf dat de Magento producten behoorlijk duur zijn (enkele duizenden dollars per jaar).
Maakt iedereen hier gebruik van de gratis Magento editie? Is die niet heel beperkt in haar mogelijkheden?
Of zie ik het compleet verkeerd?
- Magento?
-
25-05-2010, 22:03 #1
- Berichten
- 140
- Lid sinds
- 15 Jaar
Magento?
-
-
25-05-2010, 23:09 #2
- Berichten
- 51
- Lid sinds
- 17 Jaar
Op welke site zit jij dan ?
Als je hier kijkt kan je Magento gewoon downloaden en installeren, http://www.magentocommerce.com/download
is open source.
-
26-05-2010, 07:25 #3
- Berichten
- 1
- Lid sinds
- 14 Jaar
Qua beperking van de gratis Magento Editie valt het reuze mee, het zit voornamelijk in de support die je er niet bij krijgt. En het is een overweging of je de extra features in de betaalde versies ook daadwerkelijk gaat gebruiken.
Met het geld wat je overhoud bij de gratis editie kun je ook zelf onderdelen laten ontwikkelen bij een goede developer. Ook deze kan je prima helpen in de support. Op lange termijn misschien wel goedkoper voor de meeste webshops.
-
26-05-2010, 07:27 #4
- Berichten
- 42
- Lid sinds
- 14 Jaar
De meeste sites maken inderdaad gebruik van de Community Edition, die gratis is, maar je hebt dan ook verder geen directe ondersteuning. Er zijn op dit moment 3 versies van Magento, de gratis Community Edition, de net uitgekomen Professional Edition en de Enterprise Edition.
Wij gebruiken zakelijk de Enterprise Edition en die kost inderdaad $11.225 per jaar voor 1 server licentie. Er zitten voor ons een aantal belangrijke extra mogelijkheden in die de Community Edition mist en je hebt 24/7 support van Varien (het bedrijf achter Magento). De Professional Edition is een soort tussen vorm. Meer opties dan de Community Edition, maar minder dan de Enterprise Edition. Verder wordt deze niet gesupport door Varien, maar door resellers.
Als je nog vragen hebt, stel ze dan maar.
-
26-05-2010, 08:55 #5
- Berichten
- 2.862
- Lid sinds
- 17 Jaar
@Gerard
Zou je eens kunnen aangeven wat de extra mogelijkheden zijn?
En hoe werkt de 24hrs support in de praktijk?
Ik maak zelf gebruik van de gratis versie + enkele betaalde modules.
-
26-05-2010, 13:55 #6
- Berichten
- 42
- Lid sinds
- 14 Jaar
Belangrijk voor ons zijn het reward punten systeem, de gift certificates, automated email reminders, admin logging en verbeterde zoekfunctie met solr. Ik vind dat een zoekfunctie een zwaar onderschat medium is binnen veruit de meeste ecommerce sites, maar dat terzijde.
Wat we missen aan modules (met name de juiste betaalmodules en een aantal back office dingen) hebben we nu zelf ontwikkeld, zodat we alleen met Varien en onszelf te maken hebben. Dat scheelt echt enorm voor ons.
Support is prima, al moet ik zeggen dat wij nog nooit een echte hoge prioriteit (P1) support nodig hebben gehad. Heb ze wel meerdere malen aan de lijn gehad en de antwoorden die ze geven zijn altijd erg accuraat. Meestal gebruik ik het ticketsysteem en dan krijg je altijd binnen een paar uur antwoord.
-
26-05-2010, 14:02 #7gast14072 Guest
Om het kort samen te vatten.
Voor een beginnende webshop is Magento Community Edition genoeg, Enterprise Edition zou ik persoonlijk pas aanschaffen als je het geld er ook uithaalt. Aangezien je met Magento Community Edition en enkele extenties al een heleboel!
-
26-05-2010, 18:49 #8
- Berichten
- 42
- Lid sinds
- 14 Jaar
Zeker eens.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic