Ik heb een aantal jaren geleden bij een bedrijf dat zichzelf wel héél hoog aanprijst en zichzelf een Very Important Person noemt, (hence the name..) een domein gekocht. Dit ging om een .EU domeinnaam, wat toendertijd nieuw was en zij waren een van de eersten die deze aanboden.
Het domein is uiteindelijk een half jaar in gebruik geweest, en heb het daarna nooit meer gebruikt. Omdat deze opzegging alleen via de fax of per post kon, heb ik het (mijn fout, i know) laten liggen en gewoon steeds betaald.
Ik ben echter 1.5 jaar geleden verhuist en was dit domein, ik gebruik het ook niet, vergeten. Werd in april opeens opgebeld door een voor mij onbekend nummer en dat ik nog even moest betalen. Goed, mijn fout, dus ik betaal wel! Maar, zei ik erbij, ik wil dit domein wel gelijk opzeggen aangezien ik het al een tijd niet meer gebruik. Dit was geen enkel probleem en ik heb toen ook een formulier via de mail gekregen om het domein op te zeggen. Dit heb ik naar hun gefaxt en er verder nooit meer wat van gehoord.
Ik moest van de week toevallig denken aan het bedrijf, en guess what? Kreeg vrijdag een factuur in de brievenbus. Of ik even het woekerbedrag van €23,74 wil betalen voor het domeinnaam ******.eu. Dat ben ik natuurlijk niet van plan, ik heb het immers opgezegt! Dus zojuist gebeld, en ze konden inderdaad terugzien dat ik vorig jaar april contact met ze heb gehad. Maar een opzegging? Die was nooit binnengekomen... Nou ben ik helaas in de tussentijd bij een ander bedrijf gaan werken, en heb ik dus geen mogelijkheid meer om daar de faxgeschiedenis door te gaan. Zij hebben geen fax ontvangen en ik heb het kopietje niet meer. Valt er nog iets aan te doen?
- Domeinnaam opgezegt, woeker factuur?!
-
08-02-2010, 08:12 #1
- Berichten
- 2.392
- Lid sinds
- 17 Jaar
Domeinnaam opgezegt, woeker factuur?!
-
08-02-2010, 08:18 #2
- Berichten
- 2.862
- Lid sinds
- 17 Jaar
Betalen en opzeggen via aangetekend schrijven. Dé oplossing...
Maak je er een principe zaak van dan moet je niet betalen en het voor de rechter laten komen. Grote kans dat je het verliest.
Dit antwoord wil je natuurlijk niet horen, maar is wel de manier om er vanaf te raken.
-
08-02-2010, 08:20 #3
- Berichten
- 2.392
- Lid sinds
- 17 Jaar
Ja, dacht het wel al.. Ik stuur dit keer een mail met de vraag op een bevestiging, krijg ik de bevestiging niet binnen 2 werkdagen stuur ik een aangetekende brief. En die gaat wél in het archief....
Bedankt ;-)
-
08-02-2010, 08:22 #4
- Berichten
- 109
- Lid sinds
- 15 Jaar
Ik denk dat dit een ja en nee kwestie gaat worden.
En omdat je geen bewijs kan overleggen,zal je aan het kortste eind trekken.
Bij dit soort zaken kan je het beter aangetekend versturen,aangezien er dan getekend dient te worden voor ontvangst.
Op die manier kunnen ze er niet onder uit.
-
08-02-2010, 09:15 #5
- Berichten
- 802
- Lid sinds
- 19 Jaar
Je hebt er in ieder geval van geleerd. Vraag altijd om een (lees)bevestiging.
-
08-02-2010, 09:32 #6
- Berichten
- 342
- Lid sinds
- 16 Jaar
woekerbedrag = €23,74?
-
08-02-2010, 09:34 #7
- Berichten
- 802
- Lid sinds
- 19 Jaar
Voor een .eu domeinnaam wel, ik betaal 1/3
-
08-02-2010, 09:43 #8
- Berichten
- 940
- Lid sinds
- 16 Jaar
Gewoon niets doen. Als men belt zeg je gewoon dat je het al hebt opgezegD. Lijkt me een duidelijke zaak!
-
08-02-2010, 10:26 #9
- Berichten
- 2.392
- Lid sinds
- 17 Jaar
Ik heb hem wel opgezegd, alleen geen bewijs ervan.. En S. Haver, voor een .EU domein 23,- betalen vind ik een woekertarief, maar goed dat is omdat ik ze zelf goedkoper in/verkoop :-)
En inderdaad, ik heb hier van geleerd..!
-
08-02-2010, 10:52 #10
- Berichten
- 2.862
- Lid sinds
- 17 Jaar
Gewoon niets doen. Als men belt zeg je gewoon dat je het al hebt opgezegD. Lijkt me een duidelijke zaak!
-
08-02-2010, 11:21 #11
- Berichten
- 527
- Lid sinds
- 19 Jaar
Dat moet je vooral gaan doen ja... Zoals hier al gezegd is dit de verkeerde manier van redeneren. Het is niet aan het bedrijf die de domeinnaam heeft aangerekend om aan te tonen dat er geen opzegging is binnengekomen, maar het is aan de klant om aan te tonen dat hij schriftelijke bewijzen heeft dat de opzegging gebeurt is en dat is er in dit geval niet. Komt het voor een rechter dan kan ik je met 99% zekerheid zeggen dat je het niet haalt...
-
08-02-2010, 11:27 #12
- Berichten
- 1.035
- Lid sinds
- 19 Jaar
Is een veel voorkomend misverstand. Wanneer je iemand spreekt via de telefoon zorg dan dat deze schriftelijk bevestiging geeft van hetgeen er is afgesproken. Telefonische toezeggingen heb je niets aan.
Wel een beetje vervelend uiteraard. In dit geval zou ik eens een stevig (maar uiteraard beleefd) telefoontje geven aan je leverancier. Zou het dan vooral spelen op service die hij/zij hoort te leveren. Ook al heb je dan welliswaar gerechtelijk geen voet om op te staan, een goed bedrijf houdt zijn klanten tevreden.Laatst aangepast door L. Hartsema : 08-02-2010 om 11:33
-
08-02-2010, 13:12 #13
- Berichten
- 940
- Lid sinds
- 16 Jaar
-
08-02-2010, 13:28 #14
- Berichten
- 2.862
- Lid sinds
- 17 Jaar
Enkel overheidsinstanties gooien dit soort bedragen voor een rechter dus blijft mijn motto staan. Gewoon niets doen...
-
08-02-2010, 13:35 #15
- Berichten
- 991
- Lid sinds
- 16 Jaar
Wat is een woeker factuur?
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic