Beste SD'ers,
Laat ik maar bij het begin beginnen. Ik ben dus een webdesigner van 15 jaar oud en was toen ik bij sz-hosting mijn domein en hosting liet hosten ongeveer 13 jaar oud. Ik heb dus een jaar een hosting en domein gesponsord gekregen waar ik op dat moment heel blij mee was. Aan het einde van het jaar, was mijn domein + Hosting verlopen en moest ik betalen. Zelf had ik de algemene voorwaarden niet gelezen (Vrij dom natuurlijk), en kwam erachter dat ik eerder op had moeten zeggen.
Ik netjes betalen... maar na 2 weken was mijn domein weg. Ik druk mailen naar SZ-Hosting en ze zouden binnen 3 werkdagen alles weer laten werken. Binnen 3 dagen was het domein weer online, maar alles was er af.
Ik weer mailen, en weer mailen en zo gaat het door tot op de dag van vandaag.
Ik druk zoeken naar telefoonnummers en email adressen, en krijg geen gehoor. Ze Beantwoorden mijn mails ook niet meer, en geven me veel valse hoop. De laatste mailtjes die ik gehad hebben zaten allemaal vol leugens zoals: "Alles zou weer moeten werken" of "het zou deze week weer klaar moeten zijn.". Zelf wil ik nu zo snel mogelijk overstappen maar ik wil graag mijn bestanden terug.
Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen, of iemand die dit probleem ook heeft.
Ik heb ook wat puntjes uit hun AV gehaald, die misschien handig kunnen zijn.
13.2. De totale aansprakelijkheid van SZ-Hosting wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de
overeenkomst is beperkt tot vergoeding van directe schade tot maximaal het bedrag van de voor die overeenkomst
bedongen prijs (exclusief BTW). Indien de overeenkomst hoofdzakelijk een duurovereenkomst is met een looptijd van
meer dan zes maanden, wordt de bedongen prijs gesteld op het totaal van de vergoedingen (exclusief BTW) bedongen
voor drie maanden. In geen geval zal de totale vergoeding voor directe schade echter meer bedragen dan 500 Euro.
3.3. SZ-Hosting spant zich in om in geval van het niet beschikbaar zijn van de dienst, door storingen, onderhoud of
andere oorzaken, Opdrachtgever te informeren over de aard en de verwachte duur van de onderbreking.
Antwoord: ze hebben me alleen maar valse hoop gegeven en wat er eigenlijk gebeurd is hebben ze me nooit verteld.
Met vriendelijke groet,
Boyd Dames
www.inooid-themes.nl
- SZ-Hosting Probleem, meer mensen?
-
02-01-2010, 16:43 #1
- Berichten
- 144
- Lid sinds
- 16 Jaar
SZ-Hosting Probleem, meer mensen?
Laatst aangepast door Boyd Dames : 05-01-2010 om 15:38
-
-
02-01-2010, 16:52 #2
- Berichten
- 335
- Lid sinds
- 17 Jaar
Buiten de nalatigheid van de hostingpartij is het zelf ook altijd aan te raden een back up te hebben & aan de hand van de periodieke wijzigingen back ups te maken van deze. Deze kun je dan in zulke gevallen weer terug plaatsen.
-
02-01-2010, 16:57 #3
- Berichten
- 1.530
- Lid sinds
- 16 Jaar
Misschien kun je de naam van het hostingbedrijf weghalen? Dit vind ik persoonlijk wel zo netjes, of ze nou schuldig zijn aan nalatigheid of niet.. dat is nog niet bekend.
Hoewel het heel vervelend is voor je vraag ik me toch af of je hier nog wel iets kan halen. Ik denk persoonlijk dat ze alles zelf ook kwijt zijn, anders hadden ze het denk ik allang terug gezet? Mag ik wel even vragen waarom je geen back-up heb? Dit is een klein werkje en altijd super handig.
Ik hoop voor je dat je alles terug krijgt maar verwacht het eigenlijk niet. Verloren zaak.
-
02-01-2010, 17:17 #4
- Berichten
- 1.041
- Lid sinds
- 17 Jaar
Aan 2 puntjes uit de voorwaarden heb je niet zoveel. Ivm het terug krijgen van je gegevens staat er meestal wel iets in de voorwaarden dat je te allen tijde zelf verantwoordelijk bent voor back-ups van je websites. Tenzij anders overeengekomen natuurlijk. Het is ook altijd aan te raden je website ook te back-upen naar je eigen pc. In het geval dat je niet op tijd hebt opgezegd zul je de hosting moeten betalen. Je hebt natuurlijk het recht om het dan te beëindigen. Overigens als je betaald hebt mag de hoster niet in gebreke blijven. Hoe dan ook let wel altijd op dat er vaak aan dit soort kwesties een heleboel maaren zijn. En dat de hoster zelf ook een verhaal hierover heeft.
-
03-01-2010, 12:19 #5
- Berichten
- 144
- Lid sinds
- 16 Jaar
Bedankt voor de reacties, en het is dus duidelijk een goed leer moment voor mij geweest om altijd backups te maken. Ik had zelf gedacht dit niet te hoeven doen ivm. dat de hosting het zelf deed. Bedank voor de reacties nogmaals.
Goede tips.
Met vriendelijke groet,
Boyd Dames
Zijn er ook nog mensen die ook zo'n probleem gehad hebben? Hoe hebben zij dit opgelost?Laatst aangepast door Boyd Dames : 03-01-2010 om 12:29
-
03-01-2010, 12:24 #6
- Berichten
- 392
- Lid sinds
- 15 Jaar
De bestanden die ik maak, heb ik een back-up v/d bestanden en een werkmap.
Ook heb ik 2 hosters (gratis), als er 1 niet werkt naar de andere.
-
03-01-2010, 19:04 #7
- Berichten
- 1.499
- Lid sinds
- 17 Jaar
Heb je de hosting al op dit topic gewezen? Schijnt soms ook wonderen te doen..
-
04-01-2010, 16:35 #8
- Berichten
- 144
- Lid sinds
- 16 Jaar
Met vriendelijke groet,
Boyd Dames
-
07-01-2010, 16:46 #9
- Berichten
- 610
- Lid sinds
- 16 Jaar
ja SZ is zo.... grrr
-
07-01-2010, 16:59 #10
- Berichten
- 268
- Lid sinds
- 16 Jaar
Alles nu oke weer bij SZ-Hosting.
-
11-04-2012, 11:11 #11
- Berichten
- 171
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: SZ-Hosting Probleem, meer mensen?
Heeft er iemand toevallig het mobiele nummer van die Vincent van SZ, hij houdt een aantal domeinen al maanden gegijzeld, aantal domeinen in quarantine en verhuizingen worden gesaboteerd :(
Al met al één groot drama.
Vaste nummer 075 heb ik al maar wordt vaak niet beantwoord.
Als je het mobiele nummer hebt graag even per pm
dank
Johan
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic