Beste,
Enige tijd geleden plaatste een klant een bestelling in onze webwinkel, en gaf aan door middel van overschrijving te betalen. Dit is nog niet gebeurt, heb al een herrinnering gestuurd maar geen antwoord. Natuurlijk heb ik het product nog niet opgestuurd, maar wanneer mag ik de bestelling annuleren en het product terug op de site zetten?
Met vriendelijke groeten,
Axel
- Klant betaald niet
-
04-12-2009, 18:35 #1
- Berichten
- 126
- Lid sinds
- 15 Jaar
Klant betaald niet
-
-
04-12-2009, 18:42 #2
- Berichten
- 935
- Lid sinds
- 17 Jaar
Dat moet in je algemene voorwaarden staan....als dat niet zo is zou ik dat er maar gauw inzetten....
gewoon na 4 weken is reeel hoor. klant al herinnerd?
-
04-12-2009, 18:44 #3
- Berichten
- 126
- Lid sinds
- 15 Jaar
-
04-12-2009, 18:59 #4
- Berichten
- 802
- Lid sinds
- 19 Jaar
Gewoon meteen terug online zetten en als klant betaald zeg je uitverkocht.
Moet hij/zij maar op tijd betalen. Ik heb het hier niet over een paar dagen,
maar dus twee weken. Sommige klanten betalen nog met een papieren
overschrijving en dat duurt soms meer dan een week.
-
04-12-2009, 19:04 #5
- Berichten
- 1.735
- Lid sinds
- 17 Jaar
3x herinnering
1x aanmaning
Daarna deurwaarder of 'bureau knuppel in de nek' inhuren*
*is een grapje
-
04-12-2009, 19:44 #6
- Berichten
- 1.041
- Lid sinds
- 17 Jaar
Er zijn een paar manieren om dit af te handelen. Je zult zelf moeten besluiten welke manier je voor je webwinkel wilt volgen. Je kan in je voorwaarden zetten dat als er niet betaald wordt de order gewoon geannuleerd wordt en je bespaart jezelf en de ander een hoop ellende en kosten. Wat vaak ook in de algemene voorwaarden staat is dat het product pas eigendom wordt van de klant nadat de volledige betaling voldaan is. Je moet er rekening mee houden dat de klant vaak in een aardig sterke situatie staat, wanneer het een consument betreft. Stel deze situatie. Jij stuurt een incasso bureau erachteraan. Je steekt daar tijd in en het kost je vaak extra geld wat niet vergoed wordt door de klant. De klant betaald uiteindelijk krijgt het product binnen stuurt het binnen 7 dagen terug en eist zijn geld terug op beroep van de wet koop op afstand. Dan heeft hij je dus goed te pakken. Vandaar dat het misschien handiger is om te zeggen van oké geen betaling het product wordt alsnog weer verkocht, order geannuleerd.
-
07-12-2009, 22:37 #7
- Berichten
- 802
- Lid sinds
- 19 Jaar
Nog even ter extra informatie op mijn bovenstaand bericht. Daarna geld terug storten.
-
08-12-2009, 07:27 #8
- Berichten
- 1.013
- Lid sinds
- 18 Jaar
Nog even ter extra informatie op mijn bovenstaand bericht. Daarna geld terug storten
-
08-12-2009, 09:52 #9
- Berichten
- 802
- Lid sinds
- 19 Jaar
Lijkt mij logisch.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic