Dat is dus onvoldoende. Een factuur stuur je na het sluiten van de overeenkomst en de verwijzing naar de Algemene Voorwaarden moet daar vóór gebeuren.
- Stilzwijgende verlenging, graag advies
-
21-08-2009, 13:13 #16
- Berichten
- 349
- Lid sinds
- 17 Jaar
-
21-08-2009, 13:13 #17
- Berichten
- 2.027
- Lid sinds
- 17 Jaar
Nee nergens te vinden. Het is ook niet zo dat ik absoluut niet wil betalen, maar ik vind de gang van zaken echt niet fair. Ik ging er van uit dat ik bericht zou ontvangen omdat ik dit ook bij andere hosters krijg.
Stond niet toevallig onderaan de factuur: "Bij betaling van de factuur gaat u automatisch akkoord met onze Algemene Voorwaarden"?
Dat hebben wij in ieder geval en zo is iedereen op de hoogte die maar iets bij ons besteld en zo kan je dus weer ellende besparen ...
Als iemand betaald heeft kan je namelijk makkelijk achterhalen ;)
Super, ik hoor het erg graag van je!
Laatst aangepast door Ralph van leenen : 21-08-2009 om 13:14 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
21-08-2009, 13:15 #18
- Berichten
- 349
- Lid sinds
- 17 Jaar
Overigens zie ik nu dat hij twee dagen geleden ook nog iets geschreven heeft over Algemene Voorwaarden. Lees dat ook door, dan is het meteen duidelijk.
-
21-08-2009, 13:23 #19
- Berichten
- 2.027
- Lid sinds
- 17 Jaar
Bedankt, en idd, dit zegt wel genoeg denk ik
Nog één keertje dan: om geldig te zijn, moeten algemene voorwaarden worden overhandigd aan de wederpartij voor of bij het sluiten van de overeenkomst. Overhandigd, dat wil zeggen op een stuk papier afgedrukt en meegestuurd of aan het contract vastgeniet. Dat moet altijd - de énige uitzondering is als het werkelijk onpraktisch is om elke keer een stuk papier uit te delen. Maar dan hebben we het over de Albert Heijn of een kaartjesautomaat van de NS, en niet over een gemiddeld bedrijf. Voor een gewone ondernemer is er dus nul meerwaarde om de voorwaarden bij de KVK te deponeren, want je moet ze nog steeds gewoon meeleveren. En op de website zetten heeft voor gewone bedrijven ook weinig zin (ja, deze rechter had het dus fout) als je in de winkel zaken doet.
Bron: http://blog.iusmentis.com/?s=stilzwijgend&x=0&y=0
Kijk even op de weblog van Arnoud Engelfriet, die heeft daar onlangs nog iets over geschreven. Duidelijker krijg je het niet.
Overigens zie ik nu dat hij twee dagen geleden ook nog iets geschreven heeft over Algemene Voorwaarden. Lees dat ook door, dan is het meteen duidelijk.
-
21-08-2009, 13:29 #20
- Berichten
- 2.152
- Lid sinds
- 16 Jaar
Ik dacht dat er binnenkort een verbod kwam op stilzwijgende verlenging van diensten?
Ik ben het helemaal met je eens Ralph. Sterker nog ik vind stilzwijgende verlenging echt smerig. Hoe je het ook wend of keert. Beetje fatsoenlijk bedrijf mailt zijn klanten, of de diensten verlengd dienen te worden en anders vervalt het.
-
21-08-2009, 13:36 #21
- Berichten
- 2.027
- Lid sinds
- 17 Jaar
Mijn idee is dat er ook maar een reden is voor stilzwijgend verlengen, en dat is hopen dat de klant het vergeet. Waarom niet een geautomatiseerd mailtje, of 2 of 3 van te voren dat het domein anders komt te vervallen? Anyway, ik heb desbetreffende hoster net gemaild en voorgesteld de kosten te delen. Zoniet dan maar niet, en zie ik de brieven wel verschijnen.
Ik dacht dat er binnenkort een verbod kwam op stilzwijgende verlenging van diensten?
Ik ben het helemaal met je eens Ralph. Sterker nog ik vind stilzwijgende verlenging echt smerig. Hoe je het ook wend of keert. Beetje fatsoenlijk bedrijf mailt zijn klanten, of de diensten verlengd dienen te worden en anders vervalt het.
-
22-08-2009, 08:45 #22
- Berichten
- 349
- Lid sinds
- 17 Jaar
-
22-08-2009, 09:48 #23
- Berichten
- 660
- Lid sinds
- 19 Jaar
Ben ik nu de enige die gewoon een persoon ziet die het wel erg makkelijk vond om niet een kopie ID-bewijs, zwemdiploma (en weet ik wat meer) te overleggen, geen bestelprocedure hoefde te doorlopen en nu vergeten is tijdig op te zeggen?
-
22-08-2009, 11:30 #24
- Berichten
- 2.027
- Lid sinds
- 17 Jaar
Jazeker, en tevens degene die het topic niet goed leest en niet op de hoogte is van de regelgeving.
-
22-08-2009, 11:32 #25
- Berichten
- 660
- Lid sinds
- 19 Jaar
-
22-08-2009, 11:35 #26
- Berichten
- 2.027
- Lid sinds
- 17 Jaar
Ik heb beide kanten uitgelegd, volgens de regels zit ik helemaal niet fout. Ik heb overigens met de hoster afgesproken de kosten te delen, dus uiteindelijk alles opgelost.
http://www.kvk.nl/wettenenregels/200...atieplicht.asp
-
22-08-2009, 11:46 #27
- Berichten
- 286
- Lid sinds
- 16 Jaar
Je zal best in je recht staan Ralph, maar wat jij eerder meld in je eerste bericht is dat het bij andere hosters waar jij hosting hebt lopen het wel zo gaat. Als je zo graag wilt dat het op die manier gaat, waarom blijf je dan niet gewoon bij je bestaande dienstverleners?
om geldig te zijn, moeten algemene voorwaarden worden overhandigd aan de wederpartij voor of bij het sluiten van de overeenkomst. Overhandigd, dat wil zeggen op een stuk papier afgedrukt en meegestuurd of aan het contract vastgeniet. Dat moet altijd - de énige uitzondering is als het werkelijk onpraktisch is om elke keer een stuk papier uit te delen. Maar dan hebben we het over de Albert Heijn of een kaartjesautomaat van de NS, en niet over een gemiddeld bedrijf. Voor een gewone ondernemer is er dus nul meerwaarde om de voorwaarden bij de KVK te deponeren, want je moet ze nog steeds gewoon meeleveren. En op de website zetten heeft voor gewone bedrijven ook weinig zin (ja, deze rechter had het dus fout) als je in de winkel zaken doet.
Als we van normen en waarden uitgaan is het natuurlijk vanzelf sprekend dat er een mailtje word verstuurd met daarbij de vraag of je door wilt gaat met de hostingactiviteiten bij het desbetreffende bedrijf.
Verder moet je dit niet zien als kritiek, maar volgens mij heb jij hier en daar ook steken laten vallen. Ik denk dat het verstandig is om het probleem met de dienstverlener zelf uit te vechten.
Succes !
Niels
-
22-08-2009, 11:53 #28
- Berichten
- 2.027
- Lid sinds
- 17 Jaar
Hey Niels,
Probleem is inmiddels al goed opgelost met de dienstverlener. Je hebt gelijk, ik blijf nu ook bij de hoster die mij vooraf een mailtje stuurt, maar ik was toen in de veronderstelling dat dit bij bij andere hosters ook zo zou werken. M.i. des te meer een reden om de av. te verstrekken
Wat ik me dan wel af vraag is, jij bent bekend op dit gebied met algemene voorwaarden etc. Waarom is er dan nooit een lampje gaan branden op het moment dat jij deze diensten in gebruik nam?
-
22-08-2009, 12:08 #29
- Berichten
- 38
- Lid sinds
- 16 Jaar
.NL domeinen mogen nog wel stilzwijgend worden verlengd. Dit is bevestigd door SIDN en ICT advocaat Engelfriet. De nieuwe wet is alleen gericht op telecom diensten en niet op .NL of hostingregistraties.
-
28-08-2009, 20:26 #30
- Berichten
- 349
- Lid sinds
- 17 Jaar
Zeker wel. Het is ook gericht op internetgerelateerde abonnementen. Een hostingbedrijf zal dus per 1 juli van dit jaar ook waarschuwingen voor aflopende domeinnamen moeten versturen.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic