Ik heb gezeur met POSTNL omtrent een internationale zending die ik had moeten ontvangen.
Pakket werd 1 december bij mij bezorgt toen ik niet thuis was. Ik heb netjes een niet thuis briefje gekregen.
Pakket afgeleverd zijn bij de Bruna alhier. Dat klopt daar worden altijd pakketjes afgeleverd als we niet thuis zijn.
Op 1 december toen ze kwamen waren we niet in huis aanwezig.
Volgens nietthuis site van POSTNL moet het in een postbus liggen in Schiedam. Maar als je belt naar POSTNL (wat al een ramp is) zeggen ze dat het terug gestuurd is naar Engeland. Engeland zegt niet ontvangen. Ik klacht ingediend, zeggen ze dat de verzender contact moet opnemen. Waarop ik zeg dan moeten ze vanuit Engeland naar jullie bellen? Ja zeiden ze. Ik zei volgens mij mag dit helemaal niet meer. Nee dit mogen we gewoon zeggen.
Nu de vraag klopt het inderdaad dat POSTNL mag zeggen dat de afzender contact moet opnemen met POSTNL waar het blijft ook al bevind die afzender in het buitenland?
Ik dacht dat ik mij kon herinneren dat dit niet meer toegestaan is, dat jij als ontvanger ook mag bellen.
- POST NL gezeur
-
09-01-2024, 17:17 #1
- Berichten
- 239
- Lid sinds
- 5 Jaar
POST NL gezeur
-
In de schijnwerper
-
10-01-2024, 08:00 #2
- Berichten
- 15
- Lid sinds
- 3 Jaar
Re: POST NL gezeur
Ja dit klopt. De verzender kan een onderzoek starten, de ontvanger kan dit niet.
-
10-01-2024, 08:02 #3
- Berichten
- 239
- Lid sinds
- 5 Jaar
Re: POST NL gezeur
ok jammer. Vanuit Engeland is dat lastig te regelen.
-
11-01-2024, 07:49 #4
- Berichten
- 118
- Lid sinds
- 6 Jaar
Re: POST NL gezeur
Dit moet inderdaad door de verzender worden aangekaart omdat daar de opdracht, betaling en track&trace aan gekoppeld is.
De verzender in de UK, zal niet rechtstreeks met PostNL hebben verzonden maar met een van de Engelse posterijen die de zending aan PostNL heeft overgedragen. Deze partij kan dus prima via het bedrijf dat hij/zij daar gebruikt heeft een onderzoek laten instellen volledig in het Engels.
-
11-01-2024, 08:05 #5
- Berichten
- 1.307
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: POST NL gezeur
Dit moet inderdaad door de verzender worden aangekaart omdat daar de opdracht, betaling en track&trace aan gekoppeld is.
De verzender in de UK, zal niet rechtstreeks met PostNL hebben verzonden maar met een van de Engelse posterijen die de zending aan PostNL heeft overgedragen. Deze partij kan dus prima via het bedrijf dat hij/zij daar gebruikt heeft een onderzoek laten instellen volledig in het Engels.
-
11-01-2024, 10:54 #6
- Berichten
- 239
- Lid sinds
- 5 Jaar
-
11-01-2024, 15:56 #7
- Berichten
- 239
- Lid sinds
- 5 Jaar
Re: POST NL gezeur
Ik heb de verzender een e-mail gestuurd met het verzoek contact op te nemen met het bedrijf waar hij het pakket heeft ingeleverd.
Dit ging hij doen.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic