Sinds enkele maanden heb ik een nieuwe server opgezet waardoor ik een oude kon uitschakelen, 30 klanten zijn nu al verhuisd maar er blijft er een hangen.
Des ondanks meerdere schriftelijke waarschuwingen van het IP wordt er niets gewijzigd dit terwijl zij mij het wel toezeggen.
Mag ik nu hen een ultimatum geven en de server gewoon op een bepaalde datum uitschakelen?
Ik verkoop mijn producten onder de voorwaarden van FENIT2003.
- Server uitschakelen
-
23-09-2016, 08:12 #1
- Berichten
- 74
- Lid sinds
- 10 Jaar
Server uitschakelen
-
-
23-09-2016, 08:58 #2
- Berichten
- 390
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Server uitschakelen
Wat moeten ze doen dan? De server overzetten naar een nieuwe omgeving?
-
23-09-2016, 09:12 #3
- Berichten
- 74
- Lid sinds
- 10 Jaar
Re: Server uitschakelen
@nick, dank voor je reactie.
Ze moeten hun DNS van hun domein wijzigen naar de nieuwe server zodat hun website blijft werken. Excuus, ik zie dat ik daar niet heel duidelijk in was.
-
23-09-2016, 09:21 #4
- Berichten
- 1.915
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Server uitschakelen
Heb je ze al eens gebeld met de vraag of je ze ergens mee kan helpen ?
-
23-09-2016, 09:31 #5
- Berichten
- 74
- Lid sinds
- 10 Jaar
Re: Server uitschakelen
@Danny,
Jazeker, zelfs aangeboden bij te staan in het wijzigen. Details zouden verzonden worden zodat ik contact kon opnemen met de registrar maar opvolgend blijft het weer weken stil.
-
23-09-2016, 10:02 #6
- Berichten
- 1.915
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Server uitschakelen
Ik zou nog éénmaal bellen, met het "vriendelijk doch dringende verzoek" om binnen een redelijke termijn te verhuizen. Een aanbieding doen hoe je dit in de toekomst zou kunnen voorkomen.
Na het redelijke termijn een aangetekende brief te versturen met een uiterlijke ultimatum, waarna de server uit de lucht wordt gehaald. Hierbij kan je eventueel een waarschuwing bij doen, dat mocht er nog hulp nodig zijn, dat er een uurtarief zal worden berekend. Vlak voor het verlopen van het termijn zou ik dan nog even telefonisch contact opnemen en zeggen dat het de allerlaatste mogelijkheid is, anders zal de website van de klant niet meer werken.
-
23-09-2016, 10:51 #7
- Berichten
- 74
- Lid sinds
- 10 Jaar
Re: Server uitschakelen
@Danny,
Thanks, dit is inderdaad allemaal al gebeurd. een laatste email zou dan voldoende moeten zijn, ik heb daarop ook een ontvangstbevestiging ontvangen.
-
23-09-2016, 23:22 #8
- Berichten
- 44
- Lid sinds
- 8 Jaar
Re: Server uitschakelen
Als ik het goed begrijp heb je alles verhuisd naar een nieuwe server, en moet de klant de dns aanpassen naar de nieuwe server waar jij hun site neergezet hebt? Of lees ik verkeerd?
Normaliter geven wij dan 2 mails met een datum wanneer het plaatsvind als je al aangeeft dat een klant hierop reageerd dit te doen heb jij je best gedaan en ligt de verdere verandtwoordelijkheid bij je klant.
-
24-09-2016, 17:44 #9
- Berichten
- 1.410
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Server uitschakelen
Ik zou gewoon de server uitzetten. Je hebt er alles in je macht aan gedaan om ze er op te attenderen. Ook hebben ze daarvoor ruim de tijd gehad. Het is niet zo dat je een dienst beëindigd, je verhuist alleen maar.
Zodra de site niet meer werken zullen ze snel reageren.
-
24-09-2016, 18:09 #10
- Berichten
- 1.915
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Server uitschakelen
Hiervan moet je ze wel op de hoogte brengen met een uiterlijke deadline en de consequentie ervan. Anders krijg je achteraf gezeur. Als je pech heb zelfs een rechtszaak. Dit kost meer tijd en energie dan wat extra contact opnemen.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic