Beste SD'ers,
Ik heb even een vraag. Voor een lid op Sitedeals hebben wij SEO werkzaamheden gedaan. Vooraf hebben wij aangegeven dat wij kwantitatief niet veel per uur leveren maar meer op kwaliteit gefocust zijn omdat wij alles handmatig doen. Dit is duidelijk aangegeven in de e-mails vooraf. Wij hebben 6 uur aan hen verkocht en de eerste maand een onpage SEO rapport aangeleverd en een aantal links (stuk of 10) in die 6 uur. (we hebben ruim 11 uur gemaakt, maar 6 gefactureerd omdat het anders niet rond kwam). Dit was prima.
De maand daarna hebben wij de uren weer gemaakt zoals afgesproken maar nu weigert de klant te betalen omdat bij vorige SEO bedrijven hij minimaal 30 relevante, hoge kwaliteit links per uur kreeg en onze enkele links niet genoeg waren. 2 minuten per link waren volgens hem het minimum wat wij moesten leveren alleen hier was niks van afgesproken. Vooraf hebben wij al aangegeven dat wij maar enkele per uur leverden en daar ging hij mee akkoord. Na de eerste maand ook geen klachten gehad.
Nu hebben wij de uren gemaakt, maar weigert hij te betalen. Het gaat maar om een 180 euro maar dit vind ik echt niet kunnen. Wij hadden bij voorbaat al geweigerd als er zulke absurde eisen werden gesteld. Ik vind dit pure oplichterij. Wat kan je hier tegen doen? Wij gaven al aan dat wij maar studenten zijn en ik denk dat hij daar misbruik van probeert te maken. Vind het echt niet kunnen.
Ik hoor graag jullie mening/advies.
Alvast bedankt!
- Klant weigert te betalen tweede maand
-
07-01-2016, 11:53 #1
- Berichten
- 89
- Lid sinds
- 11 Jaar
Klant weigert te betalen tweede maand
-
-
07-01-2016, 11:56 #2
- Berichten
- 486
- Lid sinds
- 11 Jaar
Re: Klant weigert te betalen tweede maand
Ik neem aan dat je alles op papier hebt gezet (contract)? Zo ja, dan doorsturen naar rechtsbijstand of zelf jurist zoeken en case starten.
-
07-01-2016, 11:59 #3
- Berichten
- 39
- Lid sinds
- 10 Jaar
Re: Klant weigert te betalen tweede maand
30 links per uur? Ik houd altijd 2 geplaatste links per uur aan, anders krijg je alleen maar troep
-
07-01-2016, 12:05 #4
- Berichten
- 89
- Lid sinds
- 11 Jaar
Re: Klant weigert te betalen tweede maand
Dat zeiden wij ook. Wij hadden rond de 2-3 per (declarabel) uur en dat vond hij te weinig. Hij vond dat je minimaal 30 per uur moest leveren omdat zijn oude linkbuilders dat deden. Dat is volgens hem wat redelijkerwijs te verwachten was. Maar daar werd niks van gezegd na de 1e maand..
-
07-01-2016, 12:09 #5
- Berichten
- 32
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Klant weigert te betalen tweede maand
Stuur even een PM. Ik studeer rechten en heb ervaring met het innen van vorderingen.
-
07-01-2016, 12:09 #6
- Berichten
- 486
- Lid sinds
- 11 Jaar
Re: Klant weigert te betalen tweede maand
Als je een afspraak met iemand maakt om werkzaamheden uit te voeren dan leg je dit toch vast (schriftelijk)? Pas na ondertekening ga je aan de slag. Als er dan iets fout gaat, dan kun je iemand aan dat contract houden. In het contract leg je afspraken vast zoals wat je gaat leveren en hoeveel uur dat gaat kosten, maar ook zaken als annuleren, verlengen etc.
In jouw geval lag kennelijk niet vast wat je ging leveren? Dan zul je helaas op de blaren moeten zitten. Volgende keer alles vastleggen en beide partijen laten ondertekenen.
-
07-01-2016, 12:12 #7
- Berichten
- 89
- Lid sinds
- 11 Jaar
Re: Klant weigert te betalen tweede maand
Als je een afspraak met iemand maakt om werkzaamheden uit te voeren dan leg je dit toch vast (schriftelijk)? Pas na ondertekening ga je aan de slag. Als er dan iets fout gaat, dan kun je iemand aan dat contract houden. In het contract leg je afspraken vast zoals wat je gaat leveren en hoeveel uur dat gaat kosten, maar ook zaken als annuleren, verlengen etc.
In jouw geval lag kennelijk niet vast wat je ging leveren? Dan zul je helaas op de blaren moeten zitten. Volgende keer alles vastleggen en beide partijen laten ondertekenen.
-
07-01-2016, 12:17 #8
- Berichten
- 486
- Lid sinds
- 11 Jaar
Re: Klant weigert te betalen tweede maand
Ja zeker wel, dit kun je dan doorsturen naar een jurist, bijvoorbeeld van DAS, die doen ook cases voor mensen die geen verzekering hebben.
-
07-01-2016, 12:45 #9
- Berichten
- 87
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Klant weigert te betalen tweede maand
Gewoon invorderingsproces ingaan conform je algemene voorwaarden.
-
07-01-2016, 12:55 #10
- Berichten
- 89
- Lid sinds
- 11 Jaar
Re: Klant weigert te betalen tweede maand
Ik heb net begrepen dat het €700 kost om dat te doen. Lijkt me niet echt waard om 500 euro erop te verliezen. Is een beetje jammer, want we hebben vooraf precies aangegeven wat we wel en niet zouden doen. Heb al vaker gehoord dat onder de 3-4 duizend je vrijwel niks kan doen behalve je wonden likken gezien juridisch hulp best duur is.
-
07-01-2016, 13:19 #11
- Berichten
- 87
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Klant weigert te betalen tweede maand
Stuur gewoon je herinnering, daarna je ingebreken brief met eventueel administratiekosten (afhankelijk van je voorwaarden en B2B of B2c) en daarna eventueel gewoon een incassobureau inschakelen. Lees wel positieve verhalen over https://www.actisjura.nl.
-
07-01-2016, 14:33 #12
- Berichten
- 262
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Klant weigert te betalen tweede maand
Zoals hierboven. Incasso kan vaak no-cure-no-pay, zij zijn behoorlijk actief. Dit kun je volhouden tot een evt rechtszaak en dan zul je het wel moeten voorschieten. Maar was jouw offerte op basis van 1 maand of langere periode, automatische verlenging en hoe kon dit gestopt worden?
Heb je een klant die niet schrikt van een incassobureau dan wordt het knap lastig, zegt hij Nee tegen het incassobureau dan is een rechtszaak de enige mogelijkheid, ong. 700 euro voorschieten.
Ik heb in het verleden een zaak gestart voor 200 euro incasso, rechtszaak, deurwaarder. Het heeft 3 jaar geduurd. Aan de andere kant heb ik ook een incassobureau gezegd dat ze de boom in konden en het maar via de rechter moesten spelen omdat ik het niet eens was met een rekening.Laatst aangepast door Cees S : 07-01-2016 om 14:40
-
07-01-2016, 15:08 #13
- Berichten
- 158
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Klant weigert te betalen tweede maand
30 kwalitatieve links per uur. Die gast spoort niet. Iemand die dit soort belachelijke aantallen verwacht, zou ik niet eens als klant willen. Bovendien heeft hij weinig van SEO begrepen. Link velocity, dreep fidding allemaal zaken die in acht genomen dienen te worden in een goede linkbuilding campagne.
-
07-01-2016, 15:16 #14
- Berichten
- 1.054
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Klant weigert te betalen tweede maand
Als ik te maken heb met een *** die niet wil betalen blijf ik hem mailen en bellen tot hij betaalt en ik word elke keer een beetje strenger in mijn taalgebruik. Dreigen met advocaat, aangetekend schrijven etc.
In jou geval zou ik aan hem vragen hoe kunnen we dit oplossen?
-
17-01-2016, 15:55 #15
- Berichten
- 1.490
- Lid sinds
- 10 Jaar
Re: Klant weigert te betalen tweede maand
Als ik te maken heb met een *** die niet wil betalen blijf ik hem mailen en bellen tot hij betaalt en ik word elke keer een beetje strenger in mijn taalgebruik. Dreigen met advocaat, aangetekend schrijven etc.
In jou geval zou ik aan hem vragen hoe kunnen we dit oplossen?
Je ziet meestal vrij snel of iemand 'n goede betalingsmoraal heeft, maar het vergeten is of dat iemand 'n notoire wanbetaler is die met smoesjes probeert te rekken.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic