Geachte sitedeals leden,
Ik heb jullie hulp nodig!
Al gedurende een langere periode had ik een zeer mooie affiliate website met benodigde inkomsten in bezit.
Wegens gebrek aan tijd voor beheer heb ik 3 maanden geleden besloten afstand te doen van deze website en de website te verkopen.
Zo gezegd zo gedaan, kwam ik in contact met een potentiële koper. Na telefonisch contact en contact per mail, kwamen wij op een totaal bedrag.
Tevens legde hij uit da hij al vaker via het internet belazerd was en vroeg mijn begrip voor een prettige en soepele afhandeling. Ik ben de ergste niet en heb hier dan ook gehoor en begrip aan gegeven. Omdat we veel telefonisch contact hadden vertrouwde ik wel dat hij ook daad werkelijk de website zou betalen.
Binnen 2 dagen na het pushen van het domeinnaam kwam slechts 1/4 op mijn rekening te staan. Ik heb direct persoonlijk contact gezocht met hem via de telefoon en hij legde uit dat hij aan het wachten was op de belasting centjes, en dat zodra het er was hij het over zou maken. Een goede uitleg en hij toonde zeer veel begrip.
Nu zijn we bijna 2 maanden later, en zit ik nog op de overige 3/4e van het geld te wachten. Ik heb hem meerdere malen per mail geschreven, en meerdere keren geprobeerd te bellen. Echter krijg ik zowel telefonisch als per mail geen gehoor meer van hem. Ik heb direct de stap ondernomen hem een Whatsapp berichtje te sturen waar hij vreemd genoeg wel op reageerde. Hij zadelt mij alleen maar met zijn problemen op, en komt niet met een oplossing of een datum wanneer hij het bedrag gaat betalen.
Wat kan ik nu het beste doen om er voor te zorgen dat hij de overige 3/4e van de website wel keurig betaald?
Ik zie graag jullie reacties, tips en opmerkingen tegemoet.
M. Verwij
- Klant weigert betaling
-
03-08-2013, 20:18 #1
- Berichten
- 35
- Lid sinds
- 11 Jaar
Klant weigert betaling
-
-
03-08-2013, 20:28 #2
- Berichten
- 2.752
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Klant weigert betaling
Is het totaalbedrag ook via mail bevestigd of alleen telefonisch? Heb je de site via een openbaar forum verkocht waardoor duidelijk is wie er heeft geboden? De opmerking dat hij al vaker via internet belazerd is om vervolgens jou te belazeren (want zo zie ik het) maakt wel dat ik er een beetje een hard hoofd in heb.
Voortaan altijd eerst laten betalen en dan pas leveren, hoe zielig of betrouwbaar iemand ook overkomt.
-
03-08-2013, 20:39 #3
- Berichten
- 6.271
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Klant weigert betaling
Ik sluit me aan bij Jurian. Eerst laten betalen, of als het niet mogelijk is alles te betalen in ieder geval een substantieel bedrag laten betalen en niet 1/4 deel.
Tevens is de vraag of er een contract oid is opgesteld.
Anders sta je niet sterk.
Over wat voor bedrag praten we, xxx of xxxx.
Elk bedrag is natuurlijk zonde maar het scheelt nogal of we over 100 euro of 1000 euro praten.
Tevens is het de vraag of het een SD lid is.
Dan kan je in ieder geval anderen behouden om met deze persoon in zee te gaan door deze persoon feedback te geven.
-
03-08-2013, 21:08 #4
- Berichten
- 94
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Klant weigert betaling
Ik zou nooit leveren voor de betaling maar goed. Van een kale kip kan je niet plukken meestal... Ik zou het afwachten en hem nog wel zo nu en dan whatsappen of hij eindelijk geld heeft.
-
03-08-2013, 21:18 #5
- Berichten
- 2.752
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Klant weigert betaling
-
03-08-2013, 22:12 #6
- Berichten
- 153
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Klant weigert betaling
Heb je een nette overeenkomst en sta je (aantoonbaar in je recht)? Herinneren, aanmanen, in gebreke stellen, incassobureau, rechtbank, gerechtsdeurwaarder: heeft de tegenpartij financiele middelen, dan krijg je ergens in dit rijtje je je geld
Sta je niet (aantoonbaar) in je recht? Dan was dit een wijze les
En no offense, maar deze vraag komt elke maand voorbij. Een zoektocht op Google of dit forum had je dit antwoord ook op kunnen leveren...
-
03-08-2013, 22:36 #7
- Berichten
- 35
- Lid sinds
- 11 Jaar
Re: Klant weigert betaling
Heren bedankt voor jullie reacties.
Het gaat hier om een xxxx bedrag.
Voor zo ver ik weet is deze persoon niet actief op sitedeals. Tevens is via de mail het bedrag afgesproken en staat dus ook zwart op wit.
Echter heb ik mijn les meer dan geleerd, zal voortaan eerst de betaling willen ontvangen voor ik het ea door stuur aan website gegevens.
Heeft aangifte bij de politie zin? en is het handig om eventueel een incasso bureau in te schakelen, of weten jullie meer manieren om het eventueel te onderdrukken dat hij wellicht zijn betaling doet
-
03-08-2013, 22:48 #8
- Berichten
- 6.271
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Klant weigert betaling
Politie heeft niet veel zin. Komt op de grote stapel of direct in de prullenbak.
Indien je de adresgegevens hebt kan je het eerst eens proberen middels een aangetekende brief. Dat wil nog wel eens helpen.
Anders moet je ergens bij een juridisch bureau oid aankloppen. Deze kunnen je vaak wel vertellen of en welke stappen je nog meer kan ondernemen.
-
03-08-2013, 22:56 #9
64BitsWebhosting.EU
- Berichten
- 2.085
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Klant weigert betaling
Als ie onjuiste contactgegevens heeft doorgegeven kun je ermee naar de politie (is dan namelijk een strafzaak). Anders kun je alleen civiel je geld gaan proberen te halen. Anders gewoon factuur sturen, aanmaning sturen en na 2 weken (indien geen betaling) aan een incassoburo overlaten.
-
04-08-2013, 08:29 #10
- Berichten
- 157
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: Klant weigert betaling
Incasso bureau heeft weinig zin, die mogen net zoveel doen als jij en ik zal hij wel laks aan hebben.
Zeker als het voor een XXXX bedrag gaat zal ik gaan naar een gerechtsdeurwaarder.
Het scheelt dat je zijn bankrekening wel hebt omdat hij jou een deel betaald heeft. Dan valt altijd zijn adres gegevens te achterhalen, maar dit kan alleen maar via juridische weg.
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Dan die in schakelen.
De e-mail is gewoon rechtsgeldig zeker als hij de mail beantwoord heb.
Tip ! Bel hem nog eens op van een ander nummer wat hij nog niet kent? Desnoods via een anonieme simkaart grote kans dat hij dan wel opneemt. Telefoonnummer van hem is werkend omdat hij wel gereageerd heeft.
-
04-08-2013, 09:58 #11
- Berichten
- 1.531
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Klant weigert betaling
En als het om XXXX bedragen gaat en je hebt geen rechtsbijstand, win even snel advies in van een jurist wat exact de te volgen procedure is. Dan weet je zeker dat je geen fouten daarin maakt wat zonde zou zijn voor dergelijke bedragen. Hier op SiteDeals weten de meeste het wel ongeveer, maar ook niet precies hoe alles juridisch hoort.
-
04-08-2013, 10:04 #12
- Berichten
- 1.179
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Klant weigert betaling
Bij een xxxx bedrag zou ik zeker een advocaat raadplegen.
Ik zou zelf een advocaat in mijn eigen buurt op zoeken.
Informeer naar gratis inloopspreekuren. Je bent particulier met een zakelijk probleem. Misschien dat het gratis is, misschien niet.
Als het niet gratis zou ik toch een afspraak maken voor een half uurtje om de zaak voor te leggen en te kijken wat globaal de mogelijkheden zijn.
Zoiets kost misschien wel 100-125 euro maar dan heb je de meeste zekerheid wat je kan doen.
Zou de advocaat vertellen dat je zaak weinig kansrijk is dan is het een dure les geweest.
-
04-08-2013, 10:05 #13
- Berichten
- 1.454
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Klant weigert betaling
Ik zou ook een laatste waarschuwing sturen, dat kan gewoon per mail aangezien je al eerder contact hebt gehad via die weg. Vervolgens doorsturen naar een incassobureau.
Zorg wel dat de juiste dingen in die mail staan (zoek even op 14 dagen brief incasso op google). Er moet in ieder geval in staan om welk bedrag het gaat, wat de extra kosten voor hem zijn als je de vordering uitbesteed aan een incassobureau en dat het bedrag binnen 14 dagen op je rekening bijgeschreven moet zijn om deze extra kosten te voorkomen.
Een fatsoenlijk incassobureau zoals GGN heeft eigen juristen en deurwaarders en kunnen je dan ook prima adviseren hierin.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic