Lang verhaal, maar even goed voor mij om te posten.
In oktober zag ik een item op SD over een affiliatesite dat te koop stond. Ik was geinteresseerd, maar zag toevallig een soortgelijke site ook langskomen. Ik heb toen de maker een pm gestuurd en die vertelde dat hij de site idd twee maal verkocht had vanwege een misverstand. Wel betekende dit dat ik pech had, de sites waren weg.
Een maand later stuiterde ik toevallig op een item op TBforum waarin de website opnieuw aangeboden werd (door de koper uit oktober). Ik benaderde deze jongeman en we kwamen tot een deal. Via Paypal betaalde ik hem.
Vervolgens stuurde hij echter geen zip of wat dan ook, maar een e-mail met de boodschap dat ik de site van de 1e verkoper kon krijgen, en dat hij dit zou regelen. Een vreemde constructie, maar ach. Ik had het bedrag betaald en de 1e verkoper was een goede bekende van SD, betrouwbaar dus.
Echter, deze 1e verkoper vertelde mij dat hij nog wat aan moest passen aan de website, dus het zou een weekje duren. Ik had geen haast, en wachtte rustig af. De week erop hoorde ik niets, en nam ik contact op met hem. Hij had het druk, maar zou het die week regelen.
Enfin, inmiddels ben ik bijna 2 maanden verder. Ik heb de 1e verkoper ongeveer 10x gecontacteerd, en telkens had hij het druk maar kwam de site die dag/week nog mijn kant op.
Inmiddels ben ik het zat. Het is natuurlijk een vreemde constructie met die doorverkoper en de 1e verkoper.
Inmiddels heb ik tegen de doorverkoper (die werkelijk ook nooit reageert) een geschil en vervolgens een claim via Paypal aangemaakt. Wat mij betreft is de kous af en krijg ik mijn centen terug. En als dat niet lukt, ach dan zal ik dat maar als pech en een wijze les zien. Niet vooraf betalen maar eerst je bestanden.
Tot zover mijn gezeik met de doorverkoper.
Echter, de 1e verkoper is gewoon een fanatieke SD'er. Hij heeft een bedrijf en is veelvuldig online te vinden. En alhoewel ik geen directe financiele verbintenis met hem ben aangegaan, heeft hij mij toch meerdere keren aangeven de bestanden te sturen. Ik vind het dan ook zeer apart dat hij zijn beloftes niet nakomt en daar ook nog eens allerlei smoesen omheen verzint. Begin vorige week heb ik de beide heren gezamelijk een e-mail gestuurd met daarin de paypal claim en mijn verontwaardiging dat een bekende SD'er zo onbetrouwbaar is.
Van de doorverkoper uiteraard geen reactie, en van de 1e verkoper kreeg ik zowaar een e-mail terug:
Geachte klant,
Ik ben u een verklaring schuldig omtrent de vertraging van de door u aangekochten diensten. De afgelopen maanden is het werk en zijn de opdrachten mij tot boven mijn hoofd gegroeid. Van bijna niets tot een redelijke omzett. Enorm fijn is de eerste reactie en dat is natuurlijk ook zo.
Maar die opdrachten hebben ook een keerzijde, de planning laat door onervarenheid in planning, het stellen van verkeerde prioriteiten en de plotselinge stijging van de opdrachten tot boven mijn hoofd gestegen. Hierdoor is er in combinatie met de afgelopen rommelige feestdagen en de afsluiting van het jaar de klad in geraakt. En dat is op een bepaalde manier goed, maar voor u als klant van XXXXXX verre van prettig. Goed omdat ik hiervan geleerd heb.
Hiervoor wil ik u mijn excuses aanbieden. Inmiddels zie ik de bomen weer een beetje door het bos en kan ik toezeggen dat komende week uw opdracht tot ieders tevredenheid zal worden uitgevoerd.
Mijn oprechte excuses voor de ontstane situatie en ik beloof u dat uw geduld niet onbeloond blijft.
Zag er even fijn uit. Maar helaas, de week is om en ook op mijn laatste e-mail met de vraag of ik de bestanden nog krijg, hoor ik niets meer.
Goed, heel verhaal en waarschijnlijk zie ik mijn geld en de bestanden niet terug.
Wat echter aan mij blijft knagen, is waarom een gerespecteerd SD'er zo omgaat met iemand? Is dit totale botheid, knulligheid of een samenloop? Reken wel, hij hoefde die bestanden niet te sturen, maar gaf aan dit te doen. En nog eens, en nog eens. En zelfs in bovenstaand schrijven meldt hij niet dat hij het niet kan of wil, maar houdt hij mij wederom aan het lijntje.
Tenslotte, ik kreeg van een vriend nog de opmerking dat het in principe ook oplichting zou kunnen zijn. De site was al 2x verkocht, en wie weet spelen 1e verkoper en doorverkoper onder 1 hoedje. Ik ga hier niet van uit, maar je weet nooit.
Anyway, ik ga geen namen noemen, maar ben benieuwd naar een ieders ervaring. Ik ga er ook vanuit dat de desbetreffende SD'er dit ook zal lezen. Misschien helpt het. En wie weet, weet er iemand waarom aan het lijntje houden voor sommige mensen makkelijker is dan gewoon "nee" zeggen....
- Opgelicht? Of gewoon pech?
-
19-01-2013, 23:03 #1
- Berichten
- 42
- Lid sinds
- 13 Jaar
Opgelicht? Of gewoon pech?
-
In de schijnwerper
Senior Designster - top kwaliteit - 16 uur per week - per maand - 350 euroFreelance / WerkProfessionele tekstschrijver (actie: 2,5 cent per woord)Freelance / WerkBetaalde blogs aangeboden Wonen, Reizen en GezondheidAdvertentieruimteSupersnelle WordPress Webhosting vanaf € 3,00 per maandHosting -
19-01-2013, 23:34 #2
- Berichten
- 6.271
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Opgelicht? Of gewoon pech?
Denny,
Om jouw verhaal wat korter te maken en te begrijpen;
De desbetreffende website is 2x verkocht, jij hebt het gekocht van de 2e koper (op TB), en je zou het krijgen van de 1e aanbieder / verkoper? Waar is de 1e koper dan gebleven? Deze heeft dan toch ook de website gekocht?
-
20-01-2013, 00:53 #3
- Berichten
- 220
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Opgelicht? Of gewoon pech?
Ik snap het niet helemaal, krijg je hem nog wel of niet? Of is het nog maar de vraag?
Als je hem alsnog ontvangt, is er niks aan de hand, toch? Dan heb je alleen langere moeten wachten dan de bedoeling was....
-
20-01-2013, 08:00 #4
- Berichten
- 157
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: Opgelicht? Of gewoon pech?
Negatieve feedback geven.
-
20-01-2013, 08:02 #5
- Berichten
- 42
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Opgelicht? Of gewoon pech?
Denny,
Om jouw verhaal wat korter te maken en te begrijpen;
De desbetreffende website is 2x verkocht, jij hebt het gekocht van de 2e koper (op TB), en je zou het krijgen van de 1e aanbieder / verkoper? Waar is de 1e koper dan gebleven? Deze heeft dan toch ook de website gekocht?
Koper B laat nu niets meer van zich horen en verwees mij door naar de eerste verkoper/maker van de site. Dit is degene die beloofde te sturen, maar vervolgens alleen maar met loze beloftes kwam.
Aanvullend bericht:
Aanvullend bericht:
Is mijn gedachte ook, maar naar de verkoper en de doorverkoper?Laatst aangepast door Denny Plaggenburg : 20-01-2013 om 08:05 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
20-01-2013, 08:10 #6
- Berichten
- 980
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Opgelicht? Of gewoon pech?
Ik zou je issue op paypal doorzetten. Wettelijk is de 1e verkoper namelijk tot niets verplicht richting jou. De overeenkomst (zal ook niet eens vastgelegd zijn op papier of wat dan ook) is met de 2e verkoper gesloten. Ik zou je geld via paypal terughalen, mocht er alsnog geleverd worden kun je natuurlijjk altijd alsnog de betaling voldoen.
-
20-01-2013, 08:17 #7
- Berichten
- 1.367
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Opgelicht? Of gewoon pech?
Beste SD'ers,
Ik ben de persoon/het bedrijf waarover het gaat. Althans, ik ben verkoper 1. Ik heb de website goed en werkend verkocht aan Verkoper 2 (Ik geloof dat deze SD'er inmiddels een BAN heeft op SD.).
Verkoper 2 heeft de website elders opnieuw aangeboden en heeft mij min of meer 'opgezadeld' met de verkoop van het script aan TS. Geeft niets, ondanks dat ik niet de verkoper ben voel ik me toch verantwoordelijk voor wat door mij in eerste instantie is aangeboden. Dat heb ik TS ook ge-emailed.
'Helaas' heb ik het sinds november 2012 heel erg druk gekregen. Deze drukte heeft geresulteerd in een chaos in mijn opdrachten en de uitvoering hiervan. Ik ben nog steeds bezig met 'puin' ruimen. Allemaal mijn verantwoordelijkheid. Een en ander heb ik ook ge-emailed aan alle betrokkenen.
Mijn e-mail aan de betrokkenen
--
Geachte klant,
Ik ben u een verklaring schuldig omtrent de vertraging van de door u aangekochte diensten. De afgelopen maanden is het werk en zijn de opdrachten mij tot boven mijn hoofd gegroeid. Van bijna niets tot een redelijke omzet. Enorm fijn is de eerste reactie en dat is natuurlijk ook zo.
Maar die opdrachten hebben ook een keerzijde, de planning laat door onervarenheid in planning, het stellen van verkeerde prioriteiten en de plotselinge stijging van de opdrachten tot boven mijn hoofd gestegen. Hierdoor is er in combinatie met de afgelopen rommelige feestdagen en de afsluiting van het jaar de klad in geraakt. En dat is op een bepaalde manier goed, maar voor u als klant van XXXXXX verre van prettig. Goed omdat ik hiervan geleerd heb.
Hiervoor wil ik u mijn excuses aanbieden. Inmiddels zie ik de bomen weer een beetje door het bos en kan ik toezeggen dat komende week uw opdracht tot ieders tevredenheid zal worden uitgevoerd.
Mijn oprechte excuses voor de ontstane situatie en ik beloof u dat uw geduld niet onbeloond blijft.
--
Aangezien TS niet direct mijn klant is voel ik mij geroepen om eerst mijn directe klanten te helpen en daarvan de ontstane achterstand in te lopen/op te lossen.
Ik kan ook niet iedere e-mail van TS beantwoorden omdat het ongeduld toeneemt bij TS. Eerst mijn eigen/directe klanten en dan eventuele andere problemen oplossen. Het zou niet netjes zijn om eerst Ts te helpen en dan pas de anderen.
Ik heb ook geen zin om 'beschuldigd' te worden van samen te spelen onder een hoedje met Verkoper 2. TS stuurde mij een e-mail die hij ook naar Verkoper 2 stuurde. Daarin worden hij en ik (Ik heb absoluut niets te maken met Verkoper 2, geloof me, dat wil ik echt niet en dat zou niemand willen!) beschuldigd samen te spelen en de boel min of meer te belazeren. Concreet: Onzin, ik ben en werk geheel zelfstandig.
Ik hoop dat TS mijn standpunt begrijpt en nog even geduld heeft, net als mijn eigen/directe klanten. Deze begrepen/begrijpen het namelijk wel en hebben mijn e-mail moedig en eerlijk gevonden.
Als TS de behoefte heeft om mij een negatieve feedback te geven dan moet hij dat gewoon doen.
Gr. Rich
-
20-01-2013, 08:20 #8
- Berichten
- 157
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: Opgelicht? Of gewoon pech?
Ik denk dat ik inderdaad naar beide personen een negatieve feedback zal doen maar is een lastige situatie.
In principe heb je alleen maar te maken met de persoon aan wie je betaald hebt, maar de tweede persoon heeft ook al een X aantal keren dingen toegezegd, dus voor mij gevoel beide personen een negatieve feedback.
Claim paypal ook doorzetten en ik persoonlijk zal als ik het dan als nog geleverd krijg, niet opnieuw betalen, maar de mail terug sturen en het uiteraard niet gebruiken. Van dit soort gasten zal ik geen spullen meer willen hebben.
-
20-01-2013, 08:36 #9
- Berichten
- 1.707
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Opgelicht? Of gewoon pech?
@ rich; ik ben al 30 jaar zelfstandig ondernemer en kan je vertellen dat die tijden nog veel vaker terug zullen keren. Het ene moment niks te doen en het andere moment omkomen in het werk.
Hoe er mee om te gaan? Nog harder werken, goed voor je aftersales en service zorgen. Die laatste 2 zorgen er namelijk voor dat klanten bij jou terug komen ipv naar een ander gaan.
Ondanks dat je hier niets mee van doen hebt zou ik zeggen; zie het als service en zie ts gewoon als een van je klanten.
Succes beiden met het oplossen hiervan. Met een beetje goede wil moet dit uiteindelijk alsnog tot een oplossing kunnen komen
-
20-01-2013, 08:52 #10
- Berichten
- 157
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: Opgelicht? Of gewoon pech?
Rich waarom zeg je dan dingen toe en al meerdere malen die je niet waar kunt maken? Zeg ze dan niet toe. En nu vind je dat topic starter ongeduldig is?
Beetje omgekeerde wereld in mijn ogen ook al heb je juridisch gezien hier niets mee te maken, maar ja dingen toezeggen en later niet nakomen is ook niet goed. En je wilt mij niet zeggen dat dit zoveel werk is om iets op te sturen dat topic starter hiervoor zo lang moet wachten.
Een slechte naam heb je zo opgebouwd.
-
20-01-2013, 08:54 #11
- Berichten
- 104
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Opgelicht? Of gewoon pech?
Zoals de zaken nu staan is de doorverkoper (verkoper2) de persoon die je moet aanspreken. Wat je dus al gedaan hebt, met die paypal terugvordering. Daarvoor had je een ingebreke stelling kunnen versturen naar verkoper2, en andere pressie middelen. En dan uiteindelijk de paypal terugvordering opstarten. Maar weet eigenlijk niet of daar een bepaalde termijn aan vastzit bij paypal.
Dat verkoper1 zich hiervoor gedeeltelijk schuldig voelt, vind ik eigenlijk alleen maar lovenswaardig van hem. Ook al heeft hij meerdere toezeggingen gedaan, en dit door onervarenheid nog niet heeft kunnen nakomen, maar zich toch zeer kwetsbaar heeft opgesteld door het versturen van een excuses e-mailbericht. In mijn ogen verdient hij hierdoor niet die negatieve feedback.
Correct me if i'm wrong.Laatst aangepast door Erik van Kammen : 20-01-2013 om 08:58 Reden: toevoeging.
-
20-01-2013, 08:54 #12
- Berichten
- 1.367
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Opgelicht? Of gewoon pech?
Marcel,
Bedankt voor je feedback op dit topic. Mijn klanten zijn en blijven mijn bedrijf. Met andere woorden, zonder klanten geen bedrijf. Ik bevindt me momenteel op een lastig kantel punt. Wel of niet stoppen bij de huidige werkgever. En dat speelt gewoon ook een rol mee. Niet dat de klant hiervan het slachtoffer mag worden, maar het is gewoon gebeurd. Zie mijn e-mail aan de klanten.
Verder krijgt Denny gewoon waar hij in mijn optiek recht op heeft. Volledig support en een werkende website. Heb net overigens gekeken, de website waarover het gaat draait en werkt gewoon. Hij heeft alleen de website overgenomen van een persoon die nog niet weet hoe het werkt. Ik ga verder niet op deze persoon in, kost te veel tijd en zet geen zoden aan de dijk.
Het probleem lag gewoon aan dat ik na jaren van kwakkelen plotseling en vanuit het niets een berg werk kreeg en te veel hooi op mijn vork heb genomen. Afspraken gemaakt waaraan ik me niet kon houden en dat is gewoon dom. Heb ik ook erkend en vermeld in mijn eerder genoemde e-mail.
Een en ander kwam/komt allemaal erg onprofessioneel over en daarvoor heb ik mijn excuses aangeboden. Wat ik ook heb geleerd is dat iemand najagen geen enkele positieve invloed heeft op de uiteindelijke uitkomst. Als iedereen mijn feedback bekijkt/heeft bekeken kan je in een oogopslag zien dat ik geen oplichter ben. Ik had het anders geen vier jaar uitgehouden op SD, of wel? Sterker nog, ik sta er om bekend dat ik bijzonder goed voor nazorg en service zorg.
Hoe dan ook, alles wordt geregeld en komt goed. Er is dus niets verloren, maar het duurt wel wat langer. Heb 30 minuten geleden de TS een PM gestuurd en hij heeft nog niet gereageerd.... jammer.
@ rich; ik ben al 30 jaar zelfstandig ondernemer en kan je vertellen dat die tijden nog veel vaker terug zullen keren. Het ene moment niks te doen en het andere moment omkomen in het werk.
Hoe er mee om te gaan? Nog harder werken, goed voor je aftersales en service zorgen. Die laatste 2 zorgen er namelijk voor dat klanten bij jou terug komen ipv naar een ander gaan.
Ondanks dat je hier niets mee van doen hebt zou ik zeggen; zie het als service en zie ts gewoon als een van je klanten.
Succes beiden met het oplossen hiervan. Met een beetje goede wil moet dit uiteindelijk alsnog tot een oplossing kunnen komen
Gelukkig begrijpen meerdere mensen hoe het zit. Dank voor je feedback.
Zoals de zaken nu staan is de doorverkoper (verkoper2) de persoon die je moet aanspreken. Wat je dus al gedaan hebt, met die paypal terugvordering. Daarvoor had je een ingebreke stelling kunnen versturen naar verkoper2, en andere pressie middelen. En dan uiteindelijk de paypal terugvordering opstarten. Maar weet eigenlijk niet of daar een bepaalde termijn aan vastzit bij paypal.
Dat verkoper1 zich hiervoor het boete kleed aantrekt, vind ik eigenlijk alleen maar lovenswaardig van hem. In mijn ogen verdient hij hierdoor niet die negatieve feedback.
Correct me if i'm wrong.
Zoals gezegd, hiervoor zijn excuses aangeboden. Dit hoef ik toch niet meerdere malen te herhalen? Ik heb je het topic en mijn reactie niet helemaal goed gelezen? Ik kan dat dus niet beoordelen en vraag het daarom maar even.
Laten we het gewoon bij de feiten houden en niemand zonder dat je er ook maar iets mee opschiet beschuldigen van het een of ander.
Ik neem nu ongeveer 4 jaar deel aan SD en het feit dat ik nog besta op dit forum zegt op zich al genoeg. Ga mij dus niet zomaar op basis van wat iemand roept conclusies trekken. Eerst alle feiten lezen en kennen voordat je een stempel drukt op iemand.
Ik ga nu weer verder met werken, want dit kost me tijd........ ;-)
Fijne zondag.
Rich waarom zeg je dan dingen toe en al meerdere malen die je niet waar kunt maken? Zeg ze dan niet toe. En nu vind je dat topic starter ongeduldig is?
Beetje omgekeerde wereld in mijn ogen ook al heb je juridisch gezien hier niets mee te maken, maar ja dingen toezeggen en later niet nakomen is ook niet goed. En je wilt mij niet zeggen dat dit zoveel werk is om iets op te sturen dat topic starter hiervoor zo lang moet wachten.
Een slechte naam heb je zo opgebouwd.Laatst aangepast door Rich Boogert : 20-01-2013 om 09:04 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
20-01-2013, 09:11 #13
- Berichten
- 1.707
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Opgelicht? Of gewoon pech?
@ rich; ik ken het gevoel; meerdere malen meegemaakt ! Succes ermee, en als je er 100% achter staat moet je gewoon de stap wagen. ondanks de moeilijke tijden die je ook tegen zult komen is kiezen voor ondernemerschap mijn beste keus ooit geweest
-
20-01-2013, 09:16 #14
- Berichten
- 1.367
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Opgelicht? Of gewoon pech?
-
20-01-2013, 09:27 #15
- Berichten
- 1.183
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Opgelicht? Of gewoon pech?
@ Rich
Drukte is iets waarmee velen onder ons te maken hebben. Uiteraard leiden er klanten onder, maar het opsturen van enkele bestanden is nu toch geen groot werk??
Stuur de TS zijn bestanden op en jij hebt jouw werk gedaan. Duurt minder lang dan reageren in dit topic.
Als er nog het een en ander moet aangepast zijn zou dit voor verkoper 2 moeten zijn, hier heb jij niets mee te maken.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic