Oplossing waarschijnlijk al gevonden.
- Ontevreden over een programmeur
-
15-01-2013, 20:30 #1Gast Guest
nvt
Laatst aangepast door gast48218 : 15-01-2013 om 20:41
-
15-01-2013, 20:44 #2
- Berichten
- 153
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Ontevreden over een programmeur
Ik neem aan dat er al veel correspondentie over en weer is? Dat er duidelijke afspraken zijn gemaakt over wat je kon verwachten? Als je opdrachtnemer echt niet aan zijn verplichtingen voldoet, dan zou ik een ingebrekestelling sturen met een finale termijn om een en ander in orde te maken. Dit wil vaak helpen. Doe dat duidelijk, maar ook correct en respectvol.
Mocht daar geen (bevredigende) reactie op komen, dan zou kun je hem kunnen sommeren om datgene te doen waaronder je volgens de afspraken recht op hebt. Dat kan geld-terug zijn, een schadevergoeding, of iets anders. Een en ander afhankelijk van de voorwaarden waaronder de opdracht gegund is natuurlijk. In het geval van geld terug stuur je een nette factuur, herinner je, maan je aan en geef je daarna de boel uit handen aan een no-cure-no-pay incasso bureau. In andere gevallen licht het gecompliceerder.
Mocht dat allemaal niet helpen, dan kun je je afvragen of het je de gang naar de rechter waard is.
-
15-01-2013, 20:47 #3
- Berichten
- 157
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: Ontevreden over een programmeur
Toch wel leuk een juridisch probleem wat in 10 minuten opgelost lijkt te zijn zonder enige reactie van hier. De reactie van Henry is geplaatst na jouw aanpassing.
-
15-01-2013, 20:50 #4
- Berichten
- 153
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Ontevreden over een programmeur
Het optikken van een beetje een doordacht verhaal kost nou eenmaal tijd. ;) Maar fijn dat het voor de escalatie is opgelost.
-
15-01-2013, 20:51 #5
- Berichten
- 980
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Ontevreden over een programmeur
nvm..
Laatst aangepast door Daniel Klabbers : 15-01-2013 om 21:02 Reden: nvm
-
15-01-2013, 21:17 #6Gast Guest
Re: Ontevreden over een programmeur
Henry Been bedankt voor uw reactie.
Helaas zijn mijn verwachtingen niet positief wat betreft de ingebrekestelling.
Op een mail waarin ik al zo iets aangaf reageerde hij het volgende:Beste
Zoals eerder gemeld heeft u een heel grote fout gemaakt namelijk het niet deftig testen van de live omgeving.
Wij testen enkel in testomgeving anders maken wij extra kosten.
Zoals vorige week hebben wij samen ip skype gezeten en het probleem verholpen met ideal. Wij kregen toen zelfs de melding werkt perfect.
Het is dus erg eigenaardig dat het script maar 'soms' werkt. Wat met scripting bijna niet kan.
Gelieve niet met juridische dreigementen te beginnen want dat gaat u zeker niet vooruithelpen. Integendeel, ik werk voor een groot internationaal bedrijf zoals u weet welke zelfs juristen heeft. Dus u mag gerust juridische stappen onderneme zodat onze mensen dit kunnen bekijken of we lossen het normaal via skype af.
Mvg
De oplossing van hem was om te registreren wat er precies fout gaat.
Maar hij zet de logs op onderdelen waar de fout waarschijnlijk niet zit.
Er werkt nu wel weer één betaalmethode maar nu is de andere weer niet correct.
Nu heb ik hem een datum opgelegd om het voor 10 februari 2013 af te ronden of 85% van het betaalde bedrag retour te zenden.
Wellicht dat het helpt. Zijn reactie is ook vaak uit gegaan naar de betaalprovider, dit is natuurlijk onzin.
Ik weet wel zeker dat de fouten in zijn werk zit en niet die van de betaalprovider.
-
15-01-2013, 21:43 #7
- Berichten
- 50
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: Ontevreden over een programmeur
-
15-01-2013, 22:42 #8Gast Guest
Re: Ontevreden over een programmeur
Ik kreeg het volgende reeds toegestuurd:
Beste
U bent de opdrachtgever, wij leveren op. En u test dit.
De testomgeving kan u navragen bij Targetpay moet exact werken als een live omgeving.
Dus de oplevering was op tijd klaar namelijk begin december.
Ligt de fout bij Targetpay dan is dit dus niet onze fout.
Wij hebben al meermaals gevraagd om met details af te komen van betalingen, telkens als wij een test doen dan werkte dit.
En ook vandaag bleek zelfs dat als u een echte betaling met ideal deed deze werkte.
Dan lijkt er dus voor ons geen probleem met ideal.
Ook zou ik het apprecieren om uw manier van communiceren aan te passen, vanaf dat wij nog één maal iets horen van juridische stappen zullen wij de communicatie staken en de contactgegevens van onze jurist van ons hoofdkantoor doorgeven zodat de juristen onderling kunnen uitmaken wie fout is. De kosten van beide juristen zijn dan zowiezo voor de persoon die in fout is achteraf.
Wij hebben al meermaals onze goodwill laten zien en dit wordt blijkbaar niet geappreceerd door uwe, zijnde:
1) meteen op uw server gewerkt ipv eerst op onze server tot de volledige betaling gedaan is (zoals 99% van de bedrijven doen)
2) uitbreidingen prioritair doorgevoerd
3) meermaals aanpassingen niet aangerekent
4) avondsupport
5) layoutgedeeltes die zelfs niet tot de offerte behoorde
Ons voorstel is dan ook heel eenvoudig, meld de problemen gedetailleerd en wij lossen ze op.
Wij kunnen niet het live systeem testen anders moeten we extra kosten aanrekenen.
mvg
1) Het bedrijf moet correcte diensten/producten leveren.
2) Oplevering was dus niet goed. Oplevering moest in de 'live' goed zijn.
3) In een andere mail zei hij dat ik het goedgekeurd had maar ik had gezegt bij de testversie dat die prima werkte. Dat was dus niet de 'live' waar voor ik zou had betaald.
4) Hij had de CSS 'verknoeit' waardoor hij het wel moest aanpassen. Wat ik zelf exact terug gebracht heb zoals op de .psd stond.
5) Hij zegt steeds dat er geen problemen (lijken) te zijn maar die duiken wel steeds op.
Dit heb ik hem formeel uitgelegd.
Hij wil blijkbaar liever een jurist sturen dan geld retourneren.
Ik moet er wel bij zeggen dat deze meneer in Griekenland gevestigd is en het bedrijf in Belive zit.
-
15-01-2013, 23:31 #9
- Berichten
- 18
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Ontevreden over een programmeur
Indien u een wenselijke gratis second opinion wilt van mij, duik ik graag eens in de materie. Wellicht kan ik een goede tolk zijn tussen u als klant en hem als techneut. Ik bedoel hiermee dat hieruit duidelijk blijkt dat beide partijen zich niet gehoord voelen. Ik bespeur geen onwil, maar communicatieverschil.
-
15-01-2013, 23:44 #10
- Berichten
- 50
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: Ontevreden over een programmeur
Wat Hugovp voorsteld is een goed plan. Er lijkt geen onwil om de problemen op te lossen, echter moet deze wel bekend zijn bij de programmeur. Als dit erg technisch is kunt u het beste een goede bemiddelaar zoeken.
Hoezo zit dit bedrijf trouwens in Griekenland? Beetje apart. In dat geval zou ik zeker proberen het onderling te regelen. Internationaal juridische stappen nemen is geen pretje.
Ik kreeg het volgende reeds toegestuurd:
Weer worden er punten genoemd die niet correct zijn, neem ik aan?
1) Het bedrijf moet correcte diensten/producten leveren.
2) Oplevering was dus niet goed. Oplevering moest in de 'live' goed zijn.
3) In een andere mail zei hij dat ik het goedgekeurd had maar ik had gezegt bij de testversie dat die prima werkte. Dat was dus niet de 'live' waar voor ik zou had betaald.
4) Hij had de CSS 'verknoeit' waardoor hij het wel moest aanpassen. Wat ik zelf exact terug gebracht heb zoals op de .psd stond.
5) Hij zegt steeds dat er geen problemen (lijken) te zijn maar die duiken wel steeds op.
Dit heb ik hem formeel uitgelegd.
Hij wil blijkbaar liever een jurist sturen dan geld retourneren.
Ik moet er wel bij zeggen dat deze meneer in Griekenland gevestigd is en het bedrijf in Belive zit.
-
15-01-2013, 23:47 #11
- Berichten
- 947
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Ontevreden over een programmeur
Wellicht ook handig als je het begin bericht weer terugplaatst zodat iedereen direct kan zien waar het over gaat.
-
16-01-2013, 06:11 #12
- Berichten
- 980
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Ontevreden over een programmeur
Even een poging om de programmeur te verdedigen (ik geloof sowieso altijd in het horen van beide partijen); als een bug niet reproduceerbaar is en nergens valt uit te achterhalen wat het probleem is (niet uit tests, de logs of wat dan ook), is het wel belangrijk dat u als klant ten minste de moeite doet om aan te te geven wat er dan fout gaat. Problemen met betalingsproviders kunnen namelijk écht wel bij de betalingsprovider liggen en niet bij de implementeur; gelukkig zijn de meeste betalingsproviders niet te beroerd om eens mee te kijken. Notitie hierbij is wel dat sommige betalingsproviders geen bal loggen aan hun kant (zoals MSP) en dat daardoor het probleem nog lastiger te achterhalen valt.
Ik wens je veel succes en ik zou zeker eerst een second opinion proberen. Daarnaast heeft het nooit zin om direct te gaan zwaaien met de septer van juridische stappen en verplichtingen om geld terug te geven. Daarmee zaai je enkel en alleen onrust en tegenzin.
-
16-01-2013, 06:59 #13Gast Guest
Re: Ontevreden over een programmeur
Hugovp, dit is prima.
Daniel, natuurlijk heb ik dit aangegeven bij hem.
Ik heb hem alles nogmaals uitgelegd en gevraagd om het te maken.
De betalingsprovider verwijst mij door naar iDeal en geeft aan geen kennis te hebben over de API.
-
16-01-2013, 08:54 #14
- Berichten
- 105
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Ontevreden over een programmeur
Arjen heeft me enige tijd over dit voorval ingelicht, ik weet nu niet of dit nog steeds over hetzelfde probleem gaat maar ik heb toen samen met hem een live PayPal betaling uitgevoerd wat correct werkte. Echter bij een iDeal betaling ging het fout, deze gaf een foutief 'id' mee als querystring, waardoor de betaling niet correct in database werd aangepast. Dit werkt wel in een test omgeving. Ik heb geen ervaring met de iDeal/TargetPay API, maar dit lijkt me toch sterk een programmeersfout. Ik zou aanraden om er samen proberen uit te raken zonder juridische stappen. Veel succes!
-
17-01-2013, 15:32 #15
- Berichten
- 206
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Ontevreden over een programmeur
er is voor een programmeur niets erger dan de melding "er gaat iets fout". Vervolgens test je het en kun je het niet reproduceren.
Uit de reactie van de programmeur meen ik te lezen dat hij de fout niet kan achterhalen.
Als je een fout tegenkomt, maak dan direct screenshots van alles. Schrijf erbij welke stappen je hebt genomen, als je een order id hebt, stuur dat order id mee, kortom, alles wat je maar kunt bedenken wat misschien relevant zou kunnen zijn.
Dat maakt het voor de programmeur soms wel wat makkelijker.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic