Ik ben aan het onderzoeken wat de mogelijkheden zijn in de volgende situati. Wat is jullie mening hierover. De klant heeft ook onterecht een feedback geplaatst.
Vooraf wilde de klant ook geen aanbetaling uitvoeren daarom is alles vast gelegd. Ik had vooraf al mijn twijfels over de klant.
Klant heeft een offerte getekend en is akkoord gegaan met de algemene voorwaarden. Opdracht is uitgevoerd volgens de opdracht omschrijving. Er is kleine vertraging opgelopen dit is gemeld aan de klant en hiervoor is een compensatie voor aangeboden. Klant heeft hier niet op gereageerd. Opdracht is voltooid en is bekend gemaakt bij de klant. De klant reageert 2 a 3 weken niet ivm drukte wat ik achteraf te horen krijg. De klant geeft aan dat het product niet volledig is. De klant heeft het product niet volledig getest dus beoordelen is niet mogelijk. Op 1 januari 2013 heb ik contact gehad met de klant. Daarin zijn de bovenstaande punten besproken en heeft de opdracht geannulleerd. Ik heb aangegeven dat dit niet mogelijk is en later aangegeven dat dit wel mogelijk is. De klant komt in aanmerking voor artikel 5.7 van de algemene voorwaarden. 25% van het totaal bedrag dient betaald te worden (totaal prijs was xxxx ex btw) Klant geeft aan dat dit niet betaald gaat worden want we hebben te laat geleverd. In de algemene voorwaarden is te laat leveren geen wan prestatie "artikel 6.2" Hier is een menings verschil over met de klant en dit gaat een oneindige discussie worden.
- Wat zijn de mogelijkheden in deze situati?
-
05-01-2013, 09:07 #1
Net-ICT Solutions B.V. / Webbasing B.V / Net-ICT Hosting B.V
- Berichten
- 913
- Lid sinds
- 14 Jaar
Wat zijn de mogelijkheden in deze situati?
-
-
05-01-2013, 09:15 #2
- Berichten
- 2.690
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Wat zijn de mogelijkheden in deze situati?
Gewoon (laten) incasseren, je staat imho dan volledig in je recht.
Heb je wel de feedbacks bekeken? Bijna de helft was negatief toen je de deal hebt aangenomen,
-
05-01-2013, 09:20 #3
Net-ICT Solutions B.V. / Webbasing B.V / Net-ICT Hosting B.V
- Berichten
- 913
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Wat zijn de mogelijkheden in deze situati?
Oke goed om te weten. Ik heb vooraf wel een aantal dingen bekeken onder andere dat ook. Af en toe risico's nemen kan geen kwaad.
-
05-01-2013, 09:26 #4
- Berichten
- 2.690
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Wat zijn de mogelijkheden in deze situati?
True, (echter) laatst was er ook al een topic over deze pers0on. Heb je ongetwijfeld niet gezien.
Er zijn zat no-cure-no-pay incassobureau's die je willen helpen, op Termijn zul je je geld dan (deels) wel krijgen.
-
05-01-2013, 09:29 #5
Net-ICT Solutions B.V. / Webbasing B.V / Net-ICT Hosting B.V
- Berichten
- 913
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Wat zijn de mogelijkheden in deze situati?
Incasso heeft geen effect. Sturen alleen maar brieven en smsjes. Ik heb geen topic gezien voor de rest.
-
05-01-2013, 09:30 #6
- Berichten
- 99
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Wat zijn de mogelijkheden in deze situati?
Ter incasso sturen inderdaad en laat het een les zijn voor de volgende keer.
Nooit aan een opdracht beginnen zonder eerst de aanbetaling te hebben ontvangen.
-
05-01-2013, 09:33 #7
Net-ICT Solutions B.V. / Webbasing B.V / Net-ICT Hosting B.V
- Berichten
- 913
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Wat zijn de mogelijkheden in deze situati?
Volledig mee eens. Standaard werk ik ook met aanbetalingen maar er mogen af en toe ook uitzonderingen zijn. Ik heb een case geopend bij mijn zakelijke rechtsbijstand.
-
05-01-2013, 09:48 #8
- Berichten
- 7
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: Wat zijn de mogelijkheden in deze situati?
Maikel,
Omdat de klant akkoort is gegaan met JOU voorwaarden heeft hij geen poot om op te staan, ik adviseer je even de punten van deze voorwaarden die duidelijk maken dat hij moet betalen onder zijn neus te drukken.
Maak hem ook duidelijk wat de gevolgen zullen zijn mits hij niet wilt betalen, misschien zal hij gaan beseffen dat hij geen poot heeft om op te staan en alsnog van gedachte veranderen.
-
05-01-2013, 09:51 #9
Net-ICT Solutions B.V. / Webbasing B.V / Net-ICT Hosting B.V
- Berichten
- 913
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Wat zijn de mogelijkheden in deze situati?
Thomas, bedankt voor reactie. Wat je aangeeft is al gebeurd. Klant houd het vol met zijn advocaad.
-
05-01-2013, 10:06 #10
- Berichten
- 99
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Wat zijn de mogelijkheden in deze situati?
Voor het kunnen aanbieden van een incassodossier dien je het traject te zijn doorlopen dat begint met:
* Verzenden van de factuur (handig om hierop de betaaltermijn erop te verzenden)
* Herinnering
* Aanmaning of ingebrekestelling met daarin de kennisgeving van overdracht aan het incassobureau.
Kopieën hiervan en van alle communicatie vorm een goed dossier.
-
05-01-2013, 21:43 #11
Net-ICT Solutions B.V. / Webbasing B.V / Net-ICT Hosting B.V
- Berichten
- 913
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Wat zijn de mogelijkheden in deze situati?
Voor het kunnen aanbieden van een incassodossier dien je het traject te zijn doorlopen dat begint met:
* Verzenden van de factuur (handig om hierop de betaaltermijn erop te verzenden)
* Herinnering
* Aanmaning of ingebrekestelling met daarin de kennisgeving van overdracht aan het incassobureau.
Kopieën hiervan en van alle communicatie vorm een goed dossier.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic