Beste,
Een vaak voorkomend probleem (helaas) als ik het forum zo bespeur. Ik heb een design opgestuurd met factuur naar een klant (welke al eerder een layout afgenomen heeft). Nu laat hij niets meer van zich horen.
Meneer heeft een eigen hosting bedrijf, en bied ook andere internet diensten aan. Ik heb meerdere malen contact gezocht met de vraag het factuur te betalen.
Eerst was de betaal datum overschreden, ik maakte hem hierop attent en kreeg te horen dat er iets fout was gegaan en er nogmaals naar gekeken zou worden. Dit is ondertussen ook alweer bijna een maand geleden en heb nog niets vernomen.
Toevallig heeft een kennis van mij ook contact gezocht met dit bedrijf om hier hosting aan te vragen, hier word echter WEL op gereageerd. Ik heb de klant nogmaals gemaild dat ik het gek vind dat een bedrijf wat zichzelf aanprijst als internet service bedrijf, niet eens in staat is om haar mail te checken... Vreemd?
Ik heb al eerder een design afgeleverd aan deze klant, ook toen duurde het even, maar is de betaling alsnog gekomen.
In de mail heb ik aangegeven dat wanneer er binnen 3 dagen niet gereageerd word (Lijkt me logisch na een maand, en voor een internet bedrijf moet dat lukken) dan neem ik juridische stappen.
Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken?
B.v.d. voor de reacties.
- Terugkomende klant reageert niet meer na factuur.
-
18-09-2012, 14:06 #1
- Berichten
- 257
- Lid sinds
- 18 Jaar
Terugkomende klant reageert niet meer na factuur.
-
-
18-09-2012, 14:11 #2
- Berichten
- 936
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Terugkomende klant reageert niet meer na factuur.
je geeft al aan heo je dit het beste kunt oppakken.
heel simpel door de nieuwe wetgeving mag je nu incasso bureau overslaan en rechtstreek op deurwaarder afstappen.
maw: schakel deurwaarder in. Heb je je geld in no-time!
Wel even je mailwisselingen op orde hebben en duidelijk je facturen meesturen met contact momenten.
Als je de opdracht ook papier/mail hebt met de opdracht bevestiging, gelijk meesturen!
mvg
Frank
-
18-09-2012, 14:14 #3
- Berichten
- 257
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Terugkomende klant reageert niet meer na factuur.
Kijk, dat scheelt al een hoop. Enig probleem, er is geen handtekening gezet. Wel een akkoord via mail. Maar de prijs was van te voren afgesproken, het factuur was akkoord, en zou volgens zeggen al eens overgemaakt zijn. Alleen er was dus iets verkeerd gegaan. (Met andere woorden, de klant kan niet terug vallen over oneenigheid over de prijs o.i.d.)
-
18-09-2012, 14:16 #4
- Berichten
- 599
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Terugkomende klant reageert niet meer na factuur.
Ook via de mail is zoiets gewoon een geldige overeenkomst.
Al geprobeerd te bellen? Aan de telefoon onder druk zetten werkt altijd beter dan via de mail. Niet ophangen tot er een betaalmoment is afgesproken.
Kijk, dat scheelt al een hoop. Enig probleem, er is geen handtekening gezet. Wel een akkoord via mail. Maar de prijs was van te voren afgesproken, het factuur was akkoord, en zou volgens zeggen al eens overgemaakt zijn. Alleen er was dus iets verkeerd gegaan. (Met andere woorden, de klant kan niet terug vallen over oneenigheid over de prijs o.i.d.)
-
18-09-2012, 14:18 #5
- Berichten
- 3
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: Terugkomende klant reageert niet meer na factuur.
Beste,
Vervelend dat sommige mensen zich niet aan hun afspraken houden.
Ik zou de komende dagen afwachten en als ik nog geen reactie zou hebben toch op alle mogelijke manieren (kvk nummer op kvk.nl: bellen/aanschrijven etc.) en anders een incassobureau er op zetten (ik weet niet of het om een groot bedrag gaat).
Overigens weet ik niet of je klant ook op SD zit? Dan zou ik sowieso een negatieve feedback achter laten om anderen te behouden voor deze persoon en zijn wanpraktijken.
Succes.
Beste,
Een vaak voorkomend probleem (helaas) als ik het forum zo bespeur. Ik heb een design opgestuurd met factuur naar een klant (welke al eerder een layout afgenomen heeft). Nu laat hij niets meer van zich horen.
Meneer heeft een eigen hosting bedrijf, en bied ook andere internet diensten aan. Ik heb meerdere malen contact gezocht met de vraag het factuur te betalen.
Eerst was de betaal datum overschreden, ik maakte hem hierop attent en kreeg te horen dat er iets fout was gegaan en er nogmaals naar gekeken zou worden. Dit is ondertussen ook alweer bijna een maand geleden en heb nog niets vernomen.
Toevallig heeft een kennis van mij ook contact gezocht met dit bedrijf om hier hosting aan te vragen, hier word echter WEL op gereageerd. Ik heb de klant nogmaals gemaild dat ik het gek vind dat een bedrijf wat zichzelf aanprijst als internet service bedrijf, niet eens in staat is om haar mail te checken... Vreemd?
Ik heb al eerder een design afgeleverd aan deze klant, ook toen duurde het even, maar is de betaling alsnog gekomen.
In de mail heb ik aangegeven dat wanneer er binnen 3 dagen niet gereageerd word (Lijkt me logisch na een maand, en voor een internet bedrijf moet dat lukken) dan neem ik juridische stappen.
Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken?
B.v.d. voor de reacties.
-
18-09-2012, 14:20 #6
- Berichten
- 936
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Terugkomende klant reageert niet meer na factuur.
Je kunt ook een stedentrip doen en even op zakelijk bezoek gaan!
Vragen of alles naar wens was en vervolgens vragen of hij het bedrag nog over kan maken. Indien het niet binnen 48 uur op de rekening aanwezig is, dat je de deurwaarder inschakelt!
Neem wel een zakelijk presentje mee omdat je "blij" bent dat hij een klant van je is. Zie het als klantenbinding, je kunt het geschenk ook nog van de belasting aftrekken tot een bepaald bedrag
-
18-09-2012, 14:24 #7
- Berichten
- 257
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Terugkomende klant reageert niet meer na factuur.
Bedankt voor de snelle reacties.
@Wouter, ik zou graag bellen, echter heb ik geen telefoon gegevens. Deze ga ik als er geen reactie is ontvangen bij de kvk opvragen (moet kunnen denk ik?)
@Lisa Ook zit de desbetreffende persoon op SD, maar is inactief. En tja, wat is een groot bedrag. Laten we zeggen dat ik het in ieder geval niet in de koude kleren laat zitten.
@Frank Hier heb ik helaas geen tijd voor. Ik steek liever mijn tijd in klanten die het wel waard zijn!
-
18-09-2012, 14:26 #8
- Berichten
- 912
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Terugkomende klant reageert niet meer na factuur.
telefoongegevens staan vaak wel bij de whois gegevens...
als hij dat tenminste wel netjes heeft gedaan.
-
18-09-2012, 14:32 #9
- Berichten
- 3
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: Terugkomende klant reageert niet meer na factuur.
Beste,
Klein of groot bedrag doet er eigenlijk niet toe. Reken wel de incassokosten voor jezelf aangezien je klant uiteindelijk kan besluiten om jouw originele factuur te betalen na het ontvangen van de incasso brief. Dan blijf jij zitten met de incassokosten. (wat je zelf hebt betaald)
Zelf langsgaan lijkt me overigens niet heel verstandig. Ten eerste weet je in de webhosting nooit wie je voor je hebt en daarnaast is het maar de vraag of je bezoek op prijs wordt gesteld.
KvK gegevens kan je opvragen via de kvk site als je de naam van het bedrijf of kvk nummer hebt. Overigens kan je ook op whois.sc kijken, misschien kan je daar wat meer informatie vinden.
Ik zou als ik jou was wel meerdere brieven/mails sturen en ook proberen te bellen. Wees maar even vervelend (in zijn ogen), dat is je klant ook. Die slechte feedback zou ik sowieso plaatsen.
Bedankt voor de snelle reacties.
@Wouter, ik zou graag bellen, echter heb ik geen telefoon gegevens. Deze ga ik als er geen reactie is ontvangen bij de kvk opvragen (moet kunnen denk ik?)
@Lisa Ook zit de desbetreffende persoon op SD, maar is inactief. En tja, wat is een groot bedrag. Laten we zeggen dat ik het in ieder geval niet in de koude kleren laat zitten.
@Frank Hier heb ik helaas geen tijd voor, en als de klant zo lang niets meer van zich laat horen, heb ik ook geen behoefte meer aan klantenbinding met deze klant. Dan steek ik liever mijn tijd in de klanten die het wel waard zijn!
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic