Enkele jaren terug ben ik een keer bij Movenext terecht gekomen. Via hun heb ik mijn eerste stappen op internet gezet, en ik was dus redelijk onwetend op dat gebied. Movenext was in aanvang een goed bedrijf maar door personeelswisseling en een slechte administratie daar heb ik toen alles opgezegd. Er klopte niets meer van; sommige rekeningen kreeg ik 3 x en andere werden 5 x gecrediteerd.
Mijn (beginners) fout was toen dat ik de volledige correspondentie over een domeinnaam en server liet lopen welke bij hun stond. Ze hebben mij eind 2009 de toegang geblokkeerd en hebben de volledige correspondentie dus in handen (waarschijnlijk vernietigd). Door die blokkering hebben ze mij een schadepost opgeleverd van minimaal 30.000 eu (ik had 100.000 kortingspassen laten drukken met dat domein er op)
Door een crash op mijn toenmalige computer is echter ook de opgeslagen vorm van de correspondentie mail daarvan verloren gegaan. Ik weet het; Doordat ik net op internet begon heb ik de fout gemaakt door geen back up te maken. Achteraf erg stom, maar daar heb ik nu niets meer aan
Nu blijkt echter dat ze de gehele periode tot nu toe doorberekend hebben en de facturen per mail naar mijn box gestuurd hebben (waar ik niet bij kan komen omdat hun hem geblokkeerd hebben). Ik krijg nu behalve een rekening van 18.000 euro ook ineens een vonnis in mijn handen geduwd, waarvan beweerd wordt dat ze de dagvaardiging in mijn brievenbus hebben gedaan.
Ze hebben voor zover ik na kan gaan ook nooit een aangetekende brief met de openstaande bedragen opgestuurd. We zijn met het bedrijf 3 x verhuisd en 1 x van naam veranderd. Dus daar zou iets fout gegaan kunnen zijn.
Ik heb niet eerder kunnen reageren omdat de facturen per mail gingen (en ik niet ontvang omdat hun account geblokkeerd hebben). En eerdere ervaring met telefonisch contact leerde mij dat ik beter daar op gesprek kon gaan (ook twee keer gedaan), maar ook dat blijkt niks te helpen.
Sinds dat ik daar heb opgezegd zit ik bij een duurdere provider, daar loopt alles naar tevredenheid (ook de betaling). Hun weigerden echter de namen over te zetten en stuurden me maanden (telefonisch) van het kastje naar de muur, waarna ik heb moeten besluiten voor een andere domeinnaam te gaan (hetgeen mij dus minimaal 30.000 eu kostte)
Mijn vragen aan jullie; heeft nog iemand slechte ervaringen met Movenext gehad?
Weet iemand of ik na dit vonnis nog stappen kan ondernemen? Heb de oproep nooit gehad.
Het verhaal hangt van toevalligheden aan elkaar en ik begrijp dat ik niet echt sterk sta, maar ik kan het niet anders voorstellen dan dat het is en hoop dat iemand wat weet waarmee ik vooruit kan/ tegenstappen ondernemen. Want zoals jullie zullen begrijpen ga ik dit niet betalen. Als iemand er recht op heeft dan kan hij het krijgen, maar op deze manier niet
- Wie heeft er nog meer slechte ervaringen met Movenext?
-
02-07-2012, 11:41 #1
- Berichten
- 1.707
- Lid sinds
- 14 Jaar
Wie heeft er nog meer slechte ervaringen met Movenext?
Laatst aangepast door marcel van den ende : 02-07-2012 om 11:46 Reden: toevoeging
-
In de schijnwerper
-
02-07-2012, 11:54 #2
- Berichten
- 119
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Wie heeft er nog meer slechte ervaringen met Movenext?
Een dagvaarding word altijd bezorgd door een deurwaarder vandaar dat alleen voor de deurwaarder alweer 75 euro extra gerekend mag worden. Dezelfde deurwaarder zal daarna het vonnis aan je overhandigen (weer 75 euro). Als jij niet thuis bent zal de deurwaarder de envelop in je brievenbus doen, dit gebeurd persoonlijk door hem waardoor het rechtsgeldig is.
Echter je geeft nu aan dat je de dagvaarding gemist hebt en dat er inmiddels al een vonnis is uitgesproken door de rechtbank. Het enige wat je nu nog kan doen is een advocaat zoeken en in beroep gaan.
Het niet betalen van een Vonnis zal leiden tot een beslaglegging want je daar heeft de rechter op dat moment al toestemming voor gegeven. Wachten heeft weinig zin dus, zoek een advocaat en teken beroep aan. Dit mag geloof ik ook maar tot 14 dagen na het uitspreken van het Vonnis.
-
02-07-2012, 11:59 #3
- Berichten
- 1.707
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Wie heeft er nog meer slechte ervaringen met Movenext?
Dat is leuk want het vonnis schijnt in april 2011 al uitgesproken te zijn. Wordt nu pas betekend. Het zit echt heel erg raar in elkaar.
-
02-07-2012, 12:10 #4
- Berichten
- 119
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Wie heeft er nog meer slechte ervaringen met Movenext?
Is je Vonnis ondertekend door de rechtbank? Want hun zijn ook weer verplicht om te handelen binnen x aantal weken na uitspraak van het Vonnis (staat erin vermeld)
-
02-07-2012, 12:12 #5
- Berichten
- 1.707
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Wie heeft er nog meer slechte ervaringen met Movenext?
Ongelooflijk maar waar. Ja ondertekend met stempel rechtbank utrecht. Ik heb echt het idee in een slechte grap van bananasplit terecht te zijn gekomen
Laatst aangepast door marcel van den ende : 02-07-2012 om 12:12 Reden: typefout
-
02-07-2012, 12:34 #6
- Berichten
- 119
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Wie heeft er nog meer slechte ervaringen met Movenext?
-
02-07-2012, 12:37 #7
- Berichten
- 1.707
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Wie heeft er nog meer slechte ervaringen met Movenext?
Ja bedankt. Ga ik zeker even proberen, want dit is te gek voor woorden. Het vonnis is 15 maanden geleden geveld (zonder mijn medeweten) en wordt nu pas betekend.
Ik hoop dat er nog meer mensen zijn met slechte / soortgelijke ervaringen met Movenext. Dan kunnen we samen misschien een vuist maken
-
03-07-2012, 00:13 #8
- Berichten
- 792
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Wie heeft er nog meer slechte ervaringen met Movenext?
Die 30k schade snap ik niet. Als bedrijf A jouw domeinnaam afpakt dan heb je toch na twee telefoontjes met SIDN je domeinnaam bij bedrijf B staan?
En dat vonnis, waar ging dat precies over dan en waarom ben je het niet met de rechter eens dat jij moet betalen?
Oh, en zoek een advocaat. Het gaat om aardig wat geld, en een advocaat kan zich goed inlezen en doet de hele dag door dit soort zaken.
-
03-07-2012, 13:18 #9
- Berichten
- 1
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: Wie heeft er nog meer slechte ervaringen met Movenext?
Wij vinden het vervelend als een klant niet tevreden is over onze diensten. Zonder inhoudelijk op deze zaak in te gaan willen wij graag een toelichting geven op onze incassoprocedure.
Op het moment dat een overeenkomst wordt opgezegd zal onze dienstverlening staken en zult u niet meer gefactureerd worden (wet van Dam). U kunt bij ons kiezen voor digitale communicatie of conventionele. Echter alle herinneringen en aanmaningen worden u ook per gewone post verzonden. Of u nu kiest voor digitale communicatie of niet, er volgen maandelijks overzichten van verschuldigde bedragen.
Als wij zelfstandig niet in staat blijken om verschuldigde bedragen te innen of tot een minnelijke regeling te komen, dan gaat het dossier uit handen bij een landelijk gerenommeerde incasso specialist. Maar nog voordat wij hiertoe overgaan, is er altijd nog eerst telefonisch contact in een laatste poging om escalatie te voorkomen. Dit is ook een voorwaarde van het incasso bedrijf, zij accepteren het dossier niet als dat niet is gedaan.
Met vriendelijke groet,
Move Next B.V.
Thijs Rombouts
Directeur
-
03-07-2012, 16:19 #10
- Berichten
- 1.707
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Wie heeft er nog meer slechte ervaringen met Movenext?
@ Thijs Rombouts. Goh, nu wordt er ineens wel gereageerd. Dit gaat echter over een periode van voordat u directeur was (ik ben de komende twee dagen niet op kantoor maar uit mijn hoofd zeg ik; ene heer vd Berg was toen directeur). Ik hoop inderdaad voor de klanten dat het niveau van het bedrijf weer teruggegaan is naar het niveau wat het had toen ik klant werd. Want dat was de reden dat ik graag wat meer betaalde; het serviceniveau was hoog, maar ging echter op een bepaald moment drastisch omlaag.
Echter zijn er bij deze incassoprocedure zoveel slinkse manieren gebruikt (misschien ook voor uw tijd)dat ik diverse wegen aan het zoeken ben om te kijken of dit gebruikelijk is bij Movenext.
Ik had verweer genoeg gehad tijdens de rechtszaak en dat was bij de toenmalige directie van Movenext bekend. De manier waarop mij mijn verweer is ontnomen (toenmalige directie?) is daar gewoon op gebrand geweest.
Ik had namelijk alles opgezegd en er zou nog een afrekening komen. Maar er blijken gewoon nog 4 jaar lang rekeningen te zijn gestuurd naar een emailadres wat door Movenext is afgesloten. Ik zit deze gehele periode dan ook al, naar tevredenheid, bij een andere hostingpartij.
Tevens heeft Movenext bij de rechter gevraagd voor ontbinding van de contracten. De rechter heeft de contracten ontbonden en toch blijven de (nieuwe) facturen ook in die 15 maanden gewoon binnenstromen.
Ook wordt het vonnis mij pas na 15 maanden betekend !
Ik heb vandaag advies ingewonnen bij het bureau rechtshulp en een advocaat en heb nu nog 12 dagen om tegen het vonnis in beroep te gaan; Om beide partijen veel kosten en ellende te besparen ben ik eventueel voor u te bereiken via een pm hier. Er valt mijn inziens de komende 7 dagen (voordat ik in beroep ga)over een minnelijke schikking te praten, maar dan direct en niet via personeel. Het aanbieden van de mogelijkheid tot minnelijke schikking betekend echter niet dat ik schuld beken / van mijn rechten afzie.
Ik wil alleen dat hier na 4 jaar een eind aan komt.
Afhandeling via pm lijkt mij dus het meest gewenst
Aanvullend bericht:
@Lennard; in geval van een .nl zou je gelijk hebben, maar hier betreft het een andere extensie. Een waar het heel moeilijk is om te verhuizen zonder toestemming van de huidige host.
En waarom ik het niet met de rechter eens ben? Door een, mijn inziens onjuiste manier heb ik nooit een oproep gehad voor de rechtbank en heb ik geen verweer kunnen houden. Ik weet dat ik daarmee sterk zou staan.Laatst aangepast door marcel van den ende : 04-07-2012 om 08:55 Reden: Automatisch samengevoegd.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic