Beste SD-leden,
Is het toegestaan om klanten een mail te sturen met betrekking tot het beoordelen van een eigen webshop? Mag dit naar alle klanten of alleen naar de klanten die zijn aangemeld voor de nieuwsbrief?
Wat moet er in de Privacy Policy staan om toch de huidige klanten die niet zijn ingeschreven eenmalig een mail te sturen om te vragen of zij een beoordeling willen plaatsen?
Alvast bedankt!
Arash
- Mail sturen mbt beoordeling webshop
-
28-03-2012, 08:52 #1
- Berichten
- 559
- Lid sinds
- 17 Jaar
Mail sturen mbt beoordeling webshop
-
-
28-03-2012, 12:51 #2
- Berichten
- 516
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Mail sturen mbt beoordeling webshop
Je mag alléén een mail sturen naar de mensen die expliciet toestemming hebben gegeven mail te willen ontvangen. Onder géén enkele andere voorwaarde mag er mail gestuurd worden naar leden die dit niet hebben aangegeven.
-
28-03-2012, 14:01 #3
- Berichten
- 190
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Mail sturen mbt beoordeling webshop
Ter aanvulling en duidelijkheid: je mag mensen dus ook geen eenmalige mail sturen om ze om toestemming te vragen.
-
28-03-2012, 14:45 #4
Stichting WebwinkelKeur
- Berichten
- 864
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Mail sturen mbt beoordeling webshop
Ik zou je aanraden om de link te plaatsen in de verzendbevestiging. Tevens zou je ook een flyer bij de bestelling kunnen doen met daarin een oproep om de ervaring te delen. Is de meerderheid van je klanten tevreden, dan zul je dit ook terug zien in de ervaringen. Eventueel kun je nog een extra lokkertje of beloning geven aan klanten die de moeite nemen hun ervaring te delen.
-
28-03-2012, 19:28 #5
- Berichten
- 559
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Mail sturen mbt beoordeling webshop
Bedankt voor de antwoorden!
@Marcel, dat is wel een goede. Link plaatsen in de verzendbevestiging.
Even wat anders, is het wel toegestaan om consumenten een mail te sturen dat ze de order niet helemaal hebben afgemaakt? Door bijvoorbeeld op kruisje te drukken of halverwege het proces weg te gaan? Of is helemaal geen mail toegestaan zonder hier toestemming voor te hebben?
-
28-03-2012, 19:48 #6
- Berichten
- 1.004
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Mail sturen mbt beoordeling webshop
Bedankt voor de antwoorden!
@Marcel, dat is wel een goede. Link plaatsen in de verzendbevestiging.
Even wat anders, is het wel toegestaan om consumenten een mail te sturen dat ze de order niet helemaal hebben afgemaakt? Door bijvoorbeeld op kruisje te drukken of halverwege het proces weg te gaan? Of is helemaal geen mail toegestaan zonder hier toestemming voor te hebben?
-
28-03-2012, 21:46 #7
- Berichten
- 190
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Mail sturen mbt beoordeling webshop
Daarnaast moet de ontvanger van te voren duidelijk weten waar de mails over gaan, en moet er in iedere mail een link staan om het abonnement te beeindigen.
Gaat de OPTA je een boete van drie ton geven? Waarschijnlijk niet. Maar het negeren van deze wet getuigt van beroerd ondernemerschap.
-
29-03-2012, 08:33 #8
- Berichten
- 131
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Mail sturen mbt beoordeling webshop
Wellicht kan je hier iets mee.
Er wordt een uitzondering gemaakt voor het versturen van ongevraagde reclame aan bestaande klanten. Een klant die zijn e-mailadres (of 06-nummer) aan een bedrijf heeft gegeven, mag vervolgens reclame worden gestuurd voor gelijksoortige producten of diensten. De klant moet wel een mogelijkheid hebben gehad om aan te geven dat hij dit niet wilde. Bovendien moet bij elke reclame-mail worden vermeld hoe de klant het versturen van verdere reclame stop kan zetten.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic