Hallo,
Ik zit op dit moment met twee klanten die weigeren de betaling te voldoen, ik hoop dat jullie hierbij kunnen helpen.
Klant 1: https://www.sitedeals.nl/werk/184277-...ar-engels.html Ik heb contact gehad over de opdracht met de topic starter. Hij had de tekst de volgende ochtend nodig dus ik ben meteen voor hem aan de slag gegaan. Nadat ik hem af had moest ik hem sturen naar zijn e-mail, zoals ik gedaan heb. Echter daarna helemaal niets meer van hem gehoord. Ik heb hem verschillende PB berichten gestuurd, mails gestuurd en ga zo maar door. In de brief staan onder andere persoonsgegevens aangezien het om het vertalen van een visumaanvraag ging. Ook heeft de topic starter een ondernemersstatus op dit forum, wat kan ik hiermee doen?
Klant 2: https://www.sitedeals.nl/werk/184235-...dline-nvt.html Topic starter had al een layout die hij heeft aangekocht bij het script. Echter wilde hij de layout wat aangepast hebben. Dit heb ik voor hem gedaan en het toegezonden via de mail. Hij gaf aan in de reactie: "Ten eerste mijn complimenten, knap hoe je dit zo hebt gedaan!"
Ook moesten er nog enkele headers aangepast worden, dit zat niet in de opdracht maar dit heb ik voor hem als service gratis erbij gedaan. Na ook dat toegestuurd te hebben kreeg ik opeens geen antwoord meer. Drie dagen heb ik gewacht, daarna voelde ik toch wat nattigheid aankomen en heb ik hem een mail gestuurd:
"Ik wil u zeer zeker niet opjagen en ik snap rustig dat u ook een druk
leven is, maar ik wacht al best wel lang op antwoord op mijn vorige mail.
Als we iets sneller contact kunnen verwezelijken kunnen we dit snel en goed voor u afronden!
In afwachting van uw reactie!
Met vriendelijke groet"
Waarop ik uit het niets de volgende reactie krijg:
Hi,
Best wel lang? Aan dit soort mailtjes heb ik een hekel, dus bij deze hoef je de opdracht ook niet af te ronden, ik zoek wel iemand anders.
Vriendelijke groet,
Paul
Terwijl alle bestanden al aan hem zijn geleverd. In latere mails geeft hij opeens aan het niet eens te zijn met het geleverde werk waar hij eerst veel complimentjes over gaf. Al deze mails heb ik nog bewaard. Mails waarbij hij mij de opdracht toekent en mails waar hij tevreden is over het geleverde resultaat. Wat kan ik hiermee doen?
Hopelijk kunnen jullie helpen!
- Klant die weigeren te betalen
-
28-01-2012, 19:34 #1
- Berichten
- 228
- Lid sinds
- 14 Jaar
Klant die weigeren te betalen
-
-
28-01-2012, 19:37 #2
- Berichten
- 947
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Klant die weigeren te betalen
incasso op af sturen :) Ja als particulier kun je dit ook.
-
28-01-2012, 19:39 #3
- Berichten
- 596
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Klant die weigeren te betalen
Voor de diensten die je goed hebt afgeleverd en waarmee hij tevreden is moet gewoon voor betaald worden. En voor in de toekomst zou ik niet meer met elkaar samenwerken.
-
28-01-2012, 19:42 #4
- Berichten
- 228
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Klant die weigeren te betalen
- Ik val hem te snel lastig (na 3 dagen te hebben gewacht)
- Opeens niet meer tevreden met het werk dat is gedaan.
Van tweede klant enkel de voornaam en achternaam bekend.
-
28-01-2012, 19:49 #5
- Berichten
- 1.137
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Klant die weigeren te betalen
Eerst een e-mail/brief sturen met ontvangstbevestiging en daarin nog één keer vragen of hij/zij wilt betalen. Zo niet, dan stuur je een incasso en verhaalt de kosten op de klant.
-
28-01-2012, 19:52 #6
- Berichten
- 1.267
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Klant die weigeren te betalen
Eerste klant reageert nergens meer op. Onderstaande klant legt elke keer de fout bij mij. Genoemde punten van hem:
- Ik val hem te snel lastig (na 3 dagen te hebben gewacht)
- Opeens niet meer tevreden met het werk dat is gedaan.
Van tweede klant enkel de voornaam en achternaam bekend.
Wellicht handig om in de toekomst gewoon pas na de betaling te leveren.
Aanvullend bericht:
Dan moet er natuurlijk wel sprake zijn van een overeenkomst, je kan niet zomaar achter iedereen een bureau aansturen.Laatst aangepast door MaartenK. : 28-01-2012 om 19:53 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
28-01-2012, 19:56 #7
- Berichten
- 1.137
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Klant die weigeren te betalen
Daar van uitgaande heb ik de reactie geplaatst.
-
28-01-2012, 21:27 #8
- Berichten
- 250
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Klant die weigeren te betalen
Sowieso een negatieve beoordeling geven (al koop je daar natuurlijk niks voor) en een aanmaning sturen. Je zal wel even moeten wachten hiermee, een betalingstermijn van 2 weken is natuurlijk heel normaal.
Wat betreft de tweede klant van de headers. Je hebt wat hij vroeg goed gedaan, de rest misschien wel/niet maar dat was extra en viel niet onder de omschrijving en dus overeenkomst Vreemd dat hij niet wil betalen dus, als dat is hoe de zaken liggen. Probeer er nog eens samen uit te komen en anders ook maar een aanmaning sturen. Voor alle partijen misschien een goed idee om voor een dergelijk, toch vrij klein, bedrag niet moelijk te doen en tot een overeenkomst te komen. Succes!
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic