Mensen,
Ik heb een opdracht aangenomen van een klant en heb alles gemaakt wat we hebben afgesproken in de opdracht bevestiging.
Maar nu is het telkens niet goed en wil hij niet meewerken.
Tevens werkt het uploaden niet bij hem op de server maar bij alle servers van mij wel.
Wat zijn nu mijn rechten? Kan ik een factuur sturen of?
Weet iemand hier meer over?
Groeten Dennis
- Nooit goed.
-
22-11-2011, 19:45 #1
- Berichten
- 163
- Lid sinds
- 13 Jaar
Nooit goed.
-
-
22-11-2011, 21:24 #2
- Berichten
- 22
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Nooit goed.
Waarschijnlijk, mits je voldaan hebt aan je verplichting, kan je een factuur sturen. Of deze betaald word, wat ik niet verwacht, is een andere vraag. Dan ga je nogal snel het traject incasso in en dan komt er veel te liggen bij de opdracht, opdrachtbevestiging en voldaan daaraan. Een juridisch traject zal je niet willen en dat zal je opdrachtgever ook wel weten vandaar dat ik nogal denk dat je bij zo`n opdrachtgever, en zonder goede oplever overeenkomst, je geld niet zal krijgen.
-
22-11-2011, 21:26 #3gast54611 Guest
Re: Nooit goed.
Trek duidelijke conclusies en ga eventueel over tot dreigementen indien u deze ook kunt uitvoeren. Men steekt veel tijd in een opdracht, en laat het dan niet verzieken door een opdrachtgever die er geen reet meer aan doet.
-
22-11-2011, 21:37 #4
- Berichten
- 27
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Nooit goed.
Print de afspraken die u met elkaar gemaakt uit, maak daarna de factuur op en stuur deze via mail en adres op.
Stel een duidelijk betalingstermijn op in uw factuur. Indien het niet betaalt wordt kunt u door het nodige bewijs aangifte doen bij de politie wegens het niet betalen(wordt gezien als een soort diefstal).
Ook kunt u het aanvechten met een incasso bureau als het om een hoog bedrag gaat. En een andere mogelijkheid is om naar een Jurdisch loket te gaan (Gratis advies).
-
22-11-2011, 21:39 #5
- Berichten
- 190
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Nooit goed.
Dreigementen, kom op zeg. Het is vooral in jouw voordeel dat dit vriendelijk afloopt, aangezien jij graag je geld wil zien. Vaak zit er bij dit soort klanten meer achter, dan alleen maar willen zeuren. Soms snappen ze iets niet, of weten ze niet goed hoe te communiceren over dingen waar ze ontevreden over zijn.
Leg gewoon netje aan je klant uit dat je aan de werkomschrijving hebt voldaan, en vraag hem waarom hij nog niet tevreden. Vraag hem om een oplossing te bedenken, die uiteraard redelijk is. Ga niet meteen met plichten/rechten/incasso's en weet ik wat lopen gooien, maar probeer uit te vogelen waar nu het knel punt ligt.
Mocht iemand nou gewoon koppig, dan komt je daar zo ook snel genoeg achter. Stuur dan je factuur en een afrondings email.
Succes!
-
22-11-2011, 22:03 #6
- Berichten
- 163
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Nooit goed.
Het geen wat in de opdracht bevestiging is genoemd is af.
Alleen bestanden uploaden naar de server werkt op de klant zijn server neit en bij mij wel.
Het gaat gewoon via php met move_uploaded_file. Waarop ik concludeer dat de instellingen van zijn server niet goed zijn.
Hij zegt dat ik dit moet oplossen en ik wil niet dreigen of wat dan ook. Communicatie is goed alleen ik kan er niet inkrijgen dat het mijn fout niet is.
-
22-11-2011, 22:15 #7
- Berichten
- 1.508
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Nooit goed.
Kun je dat zelf niet proberen snel te fixen dan? Lijkt dat je er toch iets van kent. Duurt iets langer, maar ben je er dan ook meteen van af en bespaart je ook een heleboel moeite (denk ik dan..).
-
22-11-2011, 22:17 #8
- Berichten
- 390
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Nooit goed.
Even via de ftp dan maar? Dan is het toch zo opgelost..
-
22-11-2011, 22:19 #9
- Berichten
- 163
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Nooit goed.
Nee het gaat om fotos uploaden. Dat moet over 3 maand ook nog werken zeg maar.
-
22-11-2011, 22:49 #10
- Berichten
- 968
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Nooit goed.
Dit haal ik uit je bericht, de klant bestel een script bij jou waarbij jij de ontwerper bent. De klant is naar alle wensen tevreden alleen een 'key-element' van het script werkt niet. Namelijk het uploaden van de foto's.
De klant is wellicht iets té ontechnisch en ziet dat dit niet werkt, of dit nu door een "move_uploaded_file" komt of door een aapje die in de kleder zit die niet genoeg bananen krijg zal de klant dan ook weinig interesseren. Wat hij wil is een werkend systeem (wat ook beloofd is).
Mijn eigen bedrijf heeft een zelf-gemaakt CMS dat aan zeer veel eisen van een server moet voldoen wat betreft server instellingen. Ik leg de klant een voorstel om met deze "specs" een host te vinden of doe hem zelfs een voorstel van host (ook die van mezelf uiteraard) die draaien op deze "specs". (wel zo netjes).
Conclusie: Hou je klant tevreden, doe even die extra moeite en neem het mee voor de volgende keer.
-
22-11-2011, 22:56 #11
- Berichten
- 163
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Nooit goed.
Ja ik heb het ook netjes aangegeven alleen hij gooit het probleem net zo hard weer bij mij neer. Dus daar luistert hij niet naar.
-
22-11-2011, 23:04 #12
- Berichten
- 397
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Nooit goed.
Vergelijk is de php settings van zijn server en die van jou is, dan kan je zien wat er mist bij hem.
-
22-11-2011, 23:24 #13
- Berichten
- 1.035
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Nooit goed.
Misschien moet je eens naar je klant gaan luisteren. Je klant verwacht dat je het oorspronkelijke probleem dat je zou oplossen, gaat oplossen. Vertel je klant wat hij nodig heeft om je werk wel te laten werken zoals het hoort en stel hem voor om dat tegen een eventuele meerprijs voor hem/haar te regelen. Ik zeg altijd denk niet in problemen maar in oplossingen! Daar is immers iedereen gebaat bij.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic