Beste SD leden,
Ik zit een beetje in mijn maag met het volgende. Ik heb namelijk het idee dat ik genept ben.
Ik heb ca. 10 maanden geleden een contract afgesloten voor een dienst, waarin mij toegezegd werd dat ik mijn geld terug zou krijgen indien de gewenste resultaten niet zouden worden geboekt. Aangezien de dienstverlener in kwestie geen contact onderhoud en onsympathiek reageert als je naar een status vraagt, kreeg ik een onderbuik kriebel dat het wellicht toch niet zo goed zat als ik in de eerste instantie (eigenlijk min of meer in goed vertrouwen) had gedacht. Het geheel komt niet klantvriendelijk over.
Daarom ben ik eens terug gaan lezen, wat ik nou eigenlijk feitelijk vast had staan. Nu ik onze correspondentie teruglees valt het me op dat vragen veelal niet direct en duidelijk beantwoord zijn, maar er veel "omheen gedraaid" is. Iets wat ik toen ter tijd niet zag en niet doorhad. Maar wat dus feitelijk inhoud dat er niks echt duidelijk op papier staat. Ik zie ook dat er dubbelzinnige woorden in correspondentie en contract staan, die op 2 manieren geïnterpreteerd kunnen worden en nu begin ik erg te twijfelen in hoeverre de zogenaamde geld terug garantie wel van toepassing is. Als je bepaalde zinnen namelijk op een andere manier leest, betekent het dat ik eigenlijk niks terug krijg. Het is van de dienstverleners kant er slim, besef ik me nu. Ik heb het idee dat ik machteloos sta, mocht ik aanspraak willen maken op mijn geld terug garantie.
Ik heb erg veel geld betaald en zero resultaat tot noch toe. Ook heb ik geen enkel contact met de dienstverlener en geen idee van de voortgang van het proces. Wat zijn mijn opties?
- Geld terug garantie?
-
08-09-2011, 09:53 #1
- Berichten
- 155
- Lid sinds
- 17 Jaar
Geld terug garantie? Hoe reeël?
-
-
08-09-2011, 09:56 #2
- Berichten
- 226
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Geld terug garantie?
Welke gegevens heb je van hem?
-
08-09-2011, 10:00 #3
- Berichten
- 155
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Geld terug garantie?
Alle gegevens, maar ik vermeld ze liever niet op het forum.
-
08-09-2011, 23:02 #4
- Berichten
- 830
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Geld terug garantie?
Als het om veel geld gaat kan ik je toch aanraden om contact op te nemen met een jurist.
ICTrecht of DAS kunnen je daarin goed helpen (ikzelf zou sowieso het contract laten onderzoeken, zijn namelijk ook bepaalde dingen die gewoon niet mogen, dus wie weet wat eruit komt!)
Veel succes ermee!
-
08-09-2011, 23:09 #5
- Berichten
- 1.402
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Geld terug garantie?
Ik neem aan dat het hier om SEO/SEM diensten gaat.
Ik raad je dit ook aan, heel veel dingen wat mensen op papier zetten voldoen niet aan de Nederlandse wet en je kan de koop om die reden ongeldig laten verklaren en je geld terug laten vorderen. Het is wel veel gedoe maar als het om veel geld gaat is het zeker waard.
Als het om veel geld gaat kan ik je toch aanraden om contact op te nemen met een jurist.
ICTrecht of DAS kunnen je daarin goed helpen (ikzelf zou sowieso het contract laten onderzoeken, zijn namelijk ook bepaalde dingen die gewoon niet mogen, dus wie weet wat eruit komt!)
Veel succes ermee!
-
15-09-2011, 20:00 #6
- Berichten
- 155
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Geld terug garantie?
Ja, laat ik daar eerst nog maar even mee wachten. Ik vind dat wel ineens erg ver gaan en wil de verhouding niet zo verstoren. Het zit me echter wel dwars. Vooral het feit dat er zo onprofessioneel op mijn vragen wordt gereageerd en de dienstverlener telkens verwijten op mij afschuift. "We hebben er al te veel voor moeten doen, we scheiden er nu mee uit". Dat vindt ik gewoon echt een porum, zo reageer je toch niet? Het is toch niet mijn schuld dat zij het werk verkeerd hebben ingeschat? Ik heb betaald..
Er was nog een misverstand, blijkt nu. Een van de teksten, o.a. in emails en in contract, werd door mij overduidelijk geïnterpreteerd als een bepaalde duur voor garantietermijn. Alleen na contact met opdrachtgever lijk ik dat verkeerd te begrijpen, geven ze aan. Nu blijkt dat daarmee niet de garantie termijn bedoeld wordt, maar de tijd die zij nodig hebben om de dienst te leveren. En inderdaad, als je de betreffende clausule nog 2 x leest en dan op een andere manier, kun je ook dat uit de tekst halen! Dus allemaal heel dubbelzinnig. Feitelijk houdt dit in dat er dus helemaal geen garantietermijn is. Listig en belachelijk als je het mij vraagt. Zeker gezien het geldbedrag dat ik heb neer moeten tellen, nog vooraf dat er iets van resultaat is geboekt. Dus als het betreffende doel na 1 dag al geen stand meer houdt, heb ik niks. Dan moet ik bij betalen als ik meer wil!
Kan ik op rechtsgronden hier ook iets mee?
-
19-09-2011, 06:19 #7
- Berichten
- 206
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Geld terug garantie?
dan zou je de betreffende tekst misschien eens moeten laten beoordelen door iemand die verstand heeft van recht (zoals boven al genoemd, ictrecht bijvoorbeeld). Want als er dingen in je contract duidelijk misleidend zijn, zou je hier wellicht wat tegen kunnen doen.
-
19-09-2011, 07:51 #8
- Berichten
- 57
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Geld terug garantie?
Hoi Alessia,
Dat is erg vervelend nu moet ik echter wel zeggen dat het er sterk aan ligt welke dienst het is en hoe de woorden opgesteld zijn. Een SEO contract zal bijvoorbeeld vaak wat vagere woordstellingen bevatten omdat men eventueel afhankelijk kan zijn van 3e partijen, en er "Praktische" gezien geen garantie kan geven (er zijn echter bedrijven die dit wel doen en daar ook in slagen).
Een contract kan weliswaar vaag zijn maar men verwacht in een rechtszaak dat je als ondernemer weet wat je tekent. Niet om je op het verkeerde been te zetten oid maar hou daar wel rekening mee. Als het sterk misleidend is heb je een grote kans dat het ongeldig verklaart wordt, mochten er geen duidelijke regels voor zijn in de Nederlandse Wet gaat de rechter ook nog kijken naar wat er in vorige zaken van een dergelijke aard gebeurd is.
Wat u ook even kan doen is naar Rechtspraak.nl gaan en daar met wat keywords jou probleem proberen te omschrijven en zo te kijken naar wat er is vorige zaken gebeurd is, deze wijze zal de rechter ook gebruiken bij twijfelachtige wetten of regels (dit wordt het gewoonte recht genoemd).
Als je er nu niet meteen teveel geld tegenaan wil gooien voor een advocaat, raad ik aan even te kijken bij het Juridische loket kan je gratis terecht en gaat men de zaak voor je analyseren. Het is een gratis gesprek en zij verwijzen je eventueel ook door naar een Advocaat. Je hoeft hier geen gebruik van te maken en als je DAS rechtsbijstand heb als zakelijke ondernemer kan je hier naar mijn weten ook gratis gebruik van maken.
Eventueel kan je dit ook nog neerleggen bij de Jurofoon die kunnen je ook wel een aardig handje helpen.
Ik geloof dat het zaak is om een in gebreke stellinging te formuleren omdat jij vindt dat zij de dienst niet naar behoren uitgevoerd hebben. Ik weet niet om hoeveel geld het gaat in de huidige situatie echter is dit ook nog van toepassing voor wat voor recht er gebruikt wordt en vele andere zaken.
Ik hoop dat je er wat aan heb en veel succes met het vervolg.
Mvg,
Aaron
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic