Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje omtrent bestellingen die niet betaald worden. In mijn geval is het dan zo dat de klant de hele bestelprocedure doorloopt en dus klikt op "plaats bestelling" vervolgens wordt hij doorgestuurd naar de I-deal module waarin betaalt kan worden.
Het komt wel eens voor dat mensen dan afhaken, maar dan is er eigenlijk wel een bestelling geplaatst. Nou is mijn vraag wat jullie dan zouden doen, e-mailen of bellen? Zelf ben ik meer voor e-mailen maar wou graag is weten wat jullie ervan vinden.
Alvast bedankt,
- Klant besteld maar betaald niet, hoe verder?
-
17-05-2011, 19:21 #1
- Berichten
- 294
- Lid sinds
- 15 Jaar
Klant besteld maar betaald niet, hoe verder?
-
-
17-05-2011, 19:32 #2
Pr0jects Web Services
- Berichten
- 246
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Klant besteld maar betaald niet, hoe verder?
Bellen is wellicht voor een webshop wat overdreven maar een e-mailtje er achter aan of er wellicht iets fout gegaan is en of je eventueel zou kunnen assisteren werkt alleen maar in je voordeel.
Wellicht dat je daar als nog een (afgehaakte) klant mee over de streep trekt ;-)
-
17-05-2011, 19:39 #3gast14389 Guest
Re: Klant besteld maar betaald niet, hoe verder?
Bij problemen altijd bellen, dit geeft een vertrouwen bij uw klanten en geeft voor u gelijk duidelijkheid en wellicht kunt u hier nog tips uithalen betreft waarom ze telkens "wegklikken".
Zo doen wij het, en zijn er erg tevreden over het is maar een kleine moeite!
-
17-05-2011, 20:05 #4
Pr0jects Web Services
- Berichten
- 246
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Klant besteld maar betaald niet, hoe verder?
Heb je dan nooit klanten die het totaal niet waarderen dat je belt, Dennis?
Ik kan begrijpen dat sommige mensen niet op telefoontjes van webshops zitten te wachten en zo "verbaasd" zijn dat je belt dat het direct een negatieve wending krijgt.
-
17-05-2011, 20:18 #5
- Berichten
- 515
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Klant besteld maar betaald niet, hoe verder?
Persoonlijk mail ik altijd met de vraag waarom het niet goed ging en of dat er misschien hulp nodig is bij het betaalsysteem. Het nadeel van een mailtje t.o.v. bellen is dat men niet reageert. Afhakende klanten zullen sowieso nooit terug mailen. In dat opzicht is bellen weer een stuk beter. Het is een afweging die je maakt: Bellen en risico lopen dat je als 'ongewenst' wordt beschouwd óf mailen met een kleine kans op reactie.
-
18-05-2011, 09:51 #6
- Berichten
- 5.791
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Klant besteld maar betaald niet, hoe verder?
Wellicht is er fout opgetreden bij ideaal, er is namelijk 1 betalingsprovider in nl( noem geen namen) maar waar 1 op 5 betalingen mislukt.
-
18-05-2011, 10:17 #7
- Berichten
- 294
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Klant besteld maar betaald niet, hoe verder?
Begint deze met de T en eindigt deze op een Y?
-
18-05-2011, 10:26 #8
- Berichten
- 5.791
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Klant besteld maar betaald niet, hoe verder?
Nee begint met een M en eindigt op Y :)
-
18-05-2011, 10:48 #9
- Berichten
- 1.367
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Klant besteld maar betaald niet, hoe verder?
Hoi TS,
Ik zie het als iemand die bij de supermarkt iets mee neemt naar de kassa maar het toch maar niet wil hebben. Je doet er niet echt aan.
Ik zou in jouw geval een net en standaard e-mailbericht sturen met de mededeling dat de bestelling nog staat te wachten op de betaling en een linkje naar iDeal erbij.
Bellen zou ik zowiezo niet doen. Wordt altijd en is ook logisch als negatief gezien. Gewoon een net e-mailbericht met daarin het een en ander. ls er dan nog geen betaling, dan gewoon de bestelling verwijderen en klaar.
Gr. Rich
-
18-05-2011, 12:47 #10
- Berichten
- 515
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Klant besteld maar betaald niet, hoe verder?
Moet zeggen dat het wel vervelend is en ook tijd kost om dat soort bestellingen te 'verwerken' Het is vrij arbeidsintensief (na-mailen e.d.) en vervolgens de bestelling verwijderen. Maarja, de vraag is hoe je dit soort bestelling tot het minimum beperkt.
-
18-05-2011, 12:51 #11gast14072 Guest
Re: Klant besteld maar betaald niet, hoe verder?
Hoi TS,
Ik zie het als iemand die bij de supermarkt iets mee neemt naar de kassa maar het toch maar niet wil hebben. Je doet er niet echt aan.
Ik zou in jouw geval een net en standaard e-mailbericht sturen met de mededeling dat de bestelling nog staat te wachten op de betaling en een linkje naar iDeal erbij.
Bellen zou ik zowiezo niet doen. Wordt altijd en is ook logisch als negatief gezien. Gewoon een net e-mailbericht met daarin het een en ander. ls er dan nog geen betaling, dan gewoon de bestelling verwijderen en klaar.
Gr. Rich
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic