Beste SDers,
Ik heb laatst een opdracht gekregen om een WordPress website te maken en een aantal plugins goed te installeren en er één te zoeken. Ik heb duidelijk aangegeven dat het via een Plugin zou gaan en ik deze zelf niet kan maken.
Na me één week helemaal lam gezocht te hebben en al vele plugins te hebben getoond, is er geen een die aan de eisen voldoet aan de klant, ook dit heb ik hem al een aantal keer duidelijk laten weten, maar ik moest maar hulp gaan zoeken.
We hebben duidelijke afspraken gemaakt wat er zou gaan gebeuren. Ik krijg nu alleen maar gedram en een grote mond van deze klant, want ik duidelijk niet wens.
Ik zal eens een aantal uitspraken van deze persoon citeren:
Ik heb hem hierbij gewezen op de gemaakte afspraken en duidelijk gezegt dat ik het niet kan. Daarop kreeg ik het volgende:''Als lightbox met een filmpje kan, dan kan het met MP3 ook. En als het er niet is, dan maak je het maar''.
Het is al voor een vrij klein bedrag, hulp kost dus geld. Ik ga uiteraard niet meer geld besteden dan ik ontvang. Een prijs verhoging ziet de klant niet zitten, dan weet hij wel wat de afspraken waren.''Dan zoek je maar hulp''.
Ik wordt 'm onderhand beu, ik zoek me nog steeds iedere dag het hele internet door, maar ik kan het niet vinden. Hij spreekt me iedere dag aan, ''Je bent al over de deadline, schiet eens op''. Ik probeer me nog steeds in te houden en maak het probleem steeds maar weer duidelijk. Dit wordt ik ook beu.''Nee, we hebben duidelijk afgesproken dat je xx krijgt. Niet meer.''
Verder zijn er slechts enkele mailtjes gegaan, waar geen afspraken in stonden. Verder is er niets ondertekend en gaat alles via MSN.
Mijn vraag, wat kan ik in deze situatie doen?
- Problemen met de klant.
-
23-01-2011, 16:04 #1
- Berichten
- 1.137
- Lid sinds
- 15 Jaar
Problemen met de klant.
-
-
23-01-2011, 16:12 #2
- Berichten
- 516
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Problemen met de klant.
In deze situatie kun je niet heel veel doen, je kunt hoogstens proberen om tot een goed besluit met de klant te komen, doordat er geen afpraken in een mail noch op papier staan heb je geen rechtsgeldige bewijzen en kan je deze persoon in feite niets maken. Overigens kan de persoon jou ook niks maken. Mocht het echt te ver gaan dan kan je bijvoorbeeld de opdracht ook gewoon afkappen.
Met vriendelijke groet,
Dominique Van den Belt
-
23-01-2011, 16:16 #3
- Berichten
- 1.137
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Problemen met de klant.
In deze situatie kun je niet heel veel doen, je kunt hoogstens proberen om tot een goed besluit met de klant te komen, doordat er geen afpraken in een mail noch op papier staan heb je geen rechtsgeldige bewijzen en kan je deze persoon in feite niets maken. Overigens kan de persoon jou ook niks maken. Mocht het echt te ver gaan dan kan je bijvoorbeeld de opdracht ook gewoon afkappen.
Met vriendelijke groet,
Dominique Van den Belt
Het gaat mij er niet om dat ik hem wat kan maken, maar ik ben zijn grote mond en zijn afblafferig gedrag beu aan het worden. In het begin ging het goed, maar nu is het echt een ernstig probleem.
-
23-01-2011, 16:18 #4
- Berichten
- 516
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Problemen met de klant.
Dan zou ik zoals ik al vermeldde de opdracht gewoon afkappen en de desbetreffende persoon blokkeren;)
Met vriendelijke groet,
Dominique Van den Belt
-
23-01-2011, 16:19 #5
- Berichten
- 1.137
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Problemen met de klant.
Oké, zal eens controleren op de e-mails die over en weer zijn gegaan of die geen probleem gaan vormen. De afspraken zijn niet door mij bevestigd, gelukkig.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic